Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka hörlurar använder ni?

Tråden skapades och har fått 104 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Koss porta pro. Gillar dem skarpt. Finns ju bättre men vill ju inte ha fet as eller öronplugs.
Diggar basen.

Kom precis hem med mina nya Sony MDR EX-71. Första intrycket är gott. Var mest orolig att dom inte skulle sitta bra, men dom passade mina öron direkt. Inga problem att få in dom. Ljudet är bra, men hur bra kan jag inte säga, känns tillräckliga för tillfället, men jag kommer säkert att sukta duktigt efter fetare lurar om ett tag igen.

kör med mina SE-DJ5000 oftast... men om ja bara ska ner till affären eller nått så får orginalen duga.

Fler bilder

  • Medlem
  • 2004-12-16 17:15

Det var en.... feting...
Du kan säkert höra signaler från sateliter med den där...

Ursprungligen av iPir9:

Det var en.... feting...
Du kan säkert höra signaler från sateliter med den där...

äsh... ett par vanliga dj-lurar bara... bra på att stänga ute ljud man inte vill ha

  • Medlem
  • 2004-12-16 17:25

Den jag har e oxå DJ lurar... men inte lika tjock som din...
vet inte varför fast den vänstra luren ser ut som att den har nån kudde uteanför... kan vara därför den ser brutalt stor ut.

Ursprungligen av iPir9:

Den jag har e oxå DJ lurar... men inte lika tjock som din...
vet inte varför fast den vänstra luren ser ut som att den har nån kudde uteanför... kan vara därför den ser brutalt stor ut.

ja det är en avtagbar kudde... så du kan ha dom mot axeln.. det är juh trots allt DJ.lurar som sagt
men den har jag juh inte på när ja kör med ipoden.

  • Medlem
  • 2004-12-16 17:42

Ah...

min har inte sån (suck...)

Pioneer har tänkt att pansionärer ska vara DJ eller?

bra pris, ca 1300:-

tror att min kostade runt 1000 oxå...

  • Oregistrerad
  • 2004-12-16 18:33

Jag använder dessa hörlurar från Philips. De är sköna och ger ett mycket bra ljud. Ibland händer det att jag använder originalhörlurarna som följer med men det händer väldigt sällan.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-16 19:06

Jag lyssnar med Koss the plug eftersom orginal lurarna itne möter mina krav.

Och de är bra all around lurar. Men basen är för klen enligt mig.

Sedan har jag ett par Sony MDR-V700. Som jag tror ingen ahr undgått så mycket som jag tjatat om de.

De är slutna och otroligt bra. Ett par såkallade "DJ-lurar".

//C

Ursprungligen av Archduk3:

Jag lyssnar med Koss the plug eftersom orginal lurarna itne möter mina krav. Och de är bra all around lurar. Men basen är för klen enligt mig.

Är du säker på att du får in dom rätt? Jag har ett par Koss The Plug, och dom har en sanslös bas, när man väl får in dom, vilket kan ta typ en stund.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-16 20:30
Ursprungligen av Kristjan:

Är du säker på att du får in dom rätt? Jag har ett par Koss The Plug, och dom har en sanslös bas, när man väl får in dom, vilket kan ta typ en stund.

Jag menade att orginalet hade för klen bas

//C

Ursprungligen av Archduk3:

Jag menade att orginalet hade för klen bas

Då är jag med!

  • Oregistrerad
  • 2004-12-16 22:37

Jag använder ett par Etymotic

  • Oregistrerad
  • 2004-12-16 22:38
Ursprungligen av raZmus:

Jag använder ett par Etymotic

Vad är bäst med de?

det bästa med Koss är ju att man verkligen är i sin egna värld. Missade 14 samtal på en eftermiddag när telefonen låg i fickan.

//C

  • Oregistrerad
  • 2004-12-16 22:45

Vad som är bäst med dem?
Tja, isoleringen är ju rätt bra minst sagt. Inget att ha i trafiken mao. Jämför man med originallurarna är det som att ta bort en slemhinna från hörlurarna allt är mycket klararare. VHS vs DVD Har inga "skarpproblem" heller efter att jag fäste dem alá Shure. Dessutom är vita och de passar mycket bättre än det stora Shure-pluggarna och är också smidigare att ta på sig. Bara sjunker in i öronen liksom. Typ så.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-16 22:52
Ursprungligen av raZmus:

Vad som är bäst med dem?
Tja, isoleringen är ju rätt bra minst sagt. Inget att ha i trafiken mao. Jämför man med originallurarna är det som att ta bort en slemhinna från hörlurarna allt är mycket klararare. VHS vs DVD Har inga "skarpproblem" heller efter att jag fäste dem alá Shure. Dessutom är vita och de passar mycket bättre än det stora Shure-pluggarna och är också smidigare att ta på sig. Bara sjunker in i öronen liksom. Typ så.

kostar?

//C

  • Oregistrerad
  • 2004-12-16 22:58

Du kan få köpa mina. Skicka ett PM bara, funderar nämligen på att uppgradera till en prisklass dyrare

  • Oregistrerad
  • 2004-12-17 00:53
Ursprungligen av raZmus:

Du kan få köpa mina. Skicka ett PM bara, funderar nämligen på att uppgradera till en prisklass dyrare

Ingår öronvax då?

Jag har inga pengar direkt därför jag undrar så jag kan spara.

//C

  • Oregistrerad
  • 2004-12-17 13:16
Ursprungligen av raZmus:

Skicka ett PM bara, funderar nämligen på att uppgradera till en prisklass dyrare

:rolleyes:

Ontopic, svanerik, trivs du med dina 6i? eller ska du byta?

  • Oregistrerad
  • 2004-12-17 01:03

Det är lätttvättbara så det ingår inget öronvax.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-17 01:05
Ursprungligen av raZmus:

Det är lätttvättbara så det ingår inget öronvax.

Vad vill du ha för de??

Och har du ett marknadspris så får du gärna ge mig det.

//C

*edit*

jag hittar de för under tusenlappen nya. Och jag har vänner som kan transportera de hem. Så ditt pris avgör.

//C

Sony DJ700 är det enda som gäller! Kan kompletteras med org. lurar vid smidigare användning.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-20 00:35
Ursprungligen av Fille_jr:

Sony DJ700 är det enda som gäller! Kan kompletteras med org. lurar vid smidigare användning.

Det känns som att du är en klon av mig. eller?

fast de heter MDR-V700DJ inte vice verca

//C

Ta säljdiskussionerna via PM istället!

  • Medlem
  • 2004-12-17 15:29

Porta pro!!!

Ursprungligen av cruZZade:

Tycker det skulle vara intressant att veta vad alla använder för hörlurar till sin iPod Själv kör jag fortfarande med originallurar, har inte riktigt bestämt mig för vilka lurar jag ska köpa, Shure ska ju visserligen vara fantastiska men är övertygad om att alla lurar över t.ex. Koss The Plug är overkill till mp3-spelare..

Vad använder ni?

Jag var just på Hifi klubben för att jämföra Sennheiser PX 100 och Koss porta pro, eftersom jag har hört gott om båda. Faktum är att Koss porta pro lät bättre!!! Jag trodde det skulle vara tvärtom. Varmare och fylligare ljud med equalizer flat. PX 100:an lät väldigt bra om jag tog till rock-inställningen på equalizern, men jag köper hellre ett par lurar som låter som man vill utan equalizer.

Köpte Porta pro!!! Är heeelnöjd, trodde inte det var möjligt med sådant ljud i såna billiga och praktiska lurar. Varma rekommendationer.

Frågan är om de kommer äta upp batteriet eftersom de är på 60 ohm jämfört med 32 ohm på PX 100:an. Eller hur funkar det där egentligen???

/babuu

Jag trivs mycket bra med etymotic er-6i, det är en väldigt bra lur, och vacker. Passar perfekt med minin i och med den raka kontakten. Jag gillar också shure e3c, dom är två riktiga älsklingar. Kan inte välja vilken som är bäst!

Jag kör med Koss The Plug till min ipod och ibland mina Koss Portapro beronende på omgivningen =D Portapro är då alla fall dom båsta lurara ja har haft.. Har dock inte heller haft så många andra lurar att kunna jämnföra med..

  • Oregistrerad
  • 2004-12-21 01:59

Tycker mina gammla Pioneer SE-20A hänger med bra än. För at inte tala om färg matchningen...

  • Medlem
  • 2004-12-21 02:30

Mina hörlurar

Ursprungligen av cruZZade:

Tycker det skulle vara intressant att veta vad alla använder för hörlurar till sin iPod Själv kör jag fortfarande med originallurar, har inte riktigt bestämt mig för vilka lurar jag ska köpa, Shure ska ju visserligen vara fantastiska men är övertygad om att alla lurar över t.ex. Koss The Plug är overkill till mp3-spelare..

Vad använder ni?

Jag kör med ett par riktigt fina och topptestade lurar från Philips: nämligen "Philips SBC HS900". De är bland de bästa på marknaden trots att de är mycket billigare än många andra märken. Lyfter min iPod mini till nya höjder! Köp vetja!

Bevaka tråden