Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

in ear lur

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej. jag funderar på att köpa en in ear lur, för att ha när jag inte orkar släpa mina koss porta pro. frågan är bara vilken ska man köpa. ska man köpa koss the plug för 150 kr eller ska man lägga till lite och köpa Sony MDR EX-71. vad tycker ni ?

  • Medlem
  • 2004-12-07 22:21

har båda, det är bättre ljud i ex-71 och känns mycket mera som kvalite men det är bättre bas och bättre ljudisolering från omgivningen med koss the plug

  • Oregistrerad
  • 2004-12-08 12:57

Som jag själv upptäckte efter att ha ställt ungefär samma fråga, så har det diskuterats flera gånger på forumet, ta en koll så får du se många bra tips och synpunkter. Själv har jag nu köpt både Koss och Apple In-Ear, men tycker nog inte riktigt om någon. Det lutar åt att prova även Sony, vilken är den dyraste av dem, vilket jag borde gjort från början om jag följt forummedlemmarnas tips. Men det är nog inte alls klart att jag gillar Sony heller. Det blev alltså en dyr historia för mig att själv prova mig fram...

Fabian

Själv köpte jag ett par Koss "The Plug" i ren panik. Man kan ju inte åka på skidresa med originallurarna

Personligen blev jag lite besviken på ljudet och dessutom så passar dessa lurar inte alla. Tyckte de satt skönast med de minsta kuddarna men då fick jag inget tryck i basen. Bäst ljud fick jag med de största, runda (ej konkava) kuddarna. Lite obekvämt att sitta med dem halvvägs in i hjärnan en längre tid

Dessa lurar drar man inte gärna ut i tid och otid så tänk er för om ni är ett gäng. Det blir ett satans vinkande och pickande på axeln när folk vill ha uppmärksamhet. Och pausa är inte heller så kul med feta vantar på och 15 minusgrader.

Som tur är kostar de inte en förmögenhet så man kan ju chansa...

Men nu är det jag som beställer ett par Sony MDR-D66SL och ett par Sony MDR-EX81SL, det borde väl täcka de flesta användningsområden.

Nån som handlat på Audiocubes.com och vill höja ett varningens finger först???

  • Medlem
  • 2004-12-10 14:10
Ursprungligen av ramones:

hej. jag funderar på att köpa en in ear lur, för att ha när jag inte orkar släpa mina koss porta pro. frågan är bara vilken ska man köpa. ska man köpa koss the plug för 150 kr eller ska man lägga till lite och köpa Sony MDR EX-71. vad tycker ni ?

Jag köpte Koss the plug idag. Heeelt omöjliga att få in i MINA öron hur jag än försöker. Så det blir till att köpa några andra..... Positivt däremot var att jag fick ut 14 timmar av min 4G 20 gig som jag just köpt. Som plåster på såren.... Jag kan dock säga att när jag håller pluggarnea intryckta mha händerna, så är det basen som är kraftigare, men diskant och mellangregister är bara marginellt bättre än originalen. Och basen är i mullrigaste laget. Min rekommendation är att satsa på Sony:n direkt.

Är det lättare att få MDR-EX71 å sitta i öronen kanske?

/babuu

om man köper typ från tyskland kan man skicka tillbaka dom då om dom inte passar (sony ex-71)?

Om man får koss the plug att passa ger dom ett ok ljud för pengarna. Men det är många som har problem med det. Så jag rekommernderar definitivt ex-71 eller ex-51 framför the plug.

1
Bevaka tråden