Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kaninen har ätit upp min firewire-sladd!!

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-12-07 23:08

Min kanin

har tuggat av firewire-sladden till min ipod G4.

Någon som vet var man kan köpa en ny kabel?

Eller tror ni att man kan få apple supporten att skicka att skicka ut en ny som dom gör med trasiga hörlurar?

  • Oregistrerad
  • 2004-12-07 23:32

haha, jag läste "kainen"

Oj! Coolt, men ändå inte. Det syns på kaninen att han smaskat på en fw sladd när det "brinner" sådär i dens ögon. (dålig humor eller vad? ) Äckligt söt kanin förresten!

En ny kabel kan du köpa här:
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/91002/wo/0s1Og3wpikdA2AzcB2bwnEsaDcp/1.0.0.11.1.0.6.9.29.0.1.1.1.1.2.1.0.3

  • Medlem
  • 2004-12-08 07:47
Ursprungligen av ThunderMac:

Oj! Coolt, men ändå inte. Det syns på kaninen att han smaskat på en fw sladd när det "brinner" sådär i dens ögon. (dålig humor eller vad? ) Äckligt söt kanin förresten!

Vist är det svårt att vara arg på något så söt... men när hon ger sig på min ipod börjar gränsen bli nådd.

Käns lite surt att betala 229kr+69kr frakt för en liten kabel... måste gå att fixa billigare på något sät..

Här såg jag nåt för 124 spänn.

http://www.macoteket.se/items.cgi?type=item&cathegory=361491&group=normal&stamp=1102492398&extended_info=580253

Det står dock att det är en USB 2.0 kabel, men på bilden är det en firewire-kontakt. Du kan ju höra med Macoteket om de har en fw-kabel av den där typen.

  • Medlem
  • 2004-12-08 10:10

Den här länken är ett måste i den här tråden!

  • Medlem
  • 2004-12-08 00:57

Haha, jag läste också först "kainen"

har den tuggat på ipoden... finns bara ett ord då. "avliva"

Har du funderat på att köpa en ny kanin istället ?

Ring supporten och kolla om du kan få en ny hemskickad, det fick min kompis när hans pajade.
iofs inte av kanin skäl men ändå.

0771 19 95 19

  • Medlem
  • 2004-12-08 17:13

Kaninen måste ha kännt att iPoden var på väg att konkurrera ut den, du kan faktiskt lyssna på musik och leka med kaninen samtidigt

  • Medlem
  • 2004-12-08 18:26

Tack för all hjälp..

Jag ringde till apple-supporten och dom skulle skicka ut en ny kabel åt mig.

Ursprungligen av Toody:

Tack för all hjälp..

Jag ringde till apple-supporten och dom skulle skicka ut en ny kabel åt mig.

Varsågod!
Fråga på!

Ursprungligen av Toody:

Tack för all hjälp..

Jag ringde till apple-supporten och dom skulle skicka ut en ny kabel åt mig.

lite nyfiken bara.... sa du som det var att kaninen hade käkat sladden eller hittade du på nått annat ?

Jag tycker inte vi ska uppmuntra till att ljuga för Apple support... Om din kanin käkat upp din kabel ska du köpa en ny själv. Eller sa du till dom vad som hade hänt?

  • Oregistrerad
  • 2004-12-09 10:27

Jag hade sålt kaninen och köpt kablar för pengarna.

  • Medlem
  • 2004-12-09 12:47

Man kan väll inte säga att jag ljög för dom.. men dom frågade faktist inte varför den gick sönder när jag sa att den inte funkade :).

1
Bevaka tråden