Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa eller Icke köpa, det är frågan.

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-11-26 22:40

Halloj alla glada iPodarna...

Jag håller på o velar mej fram o tillbaka om jag ska skaffa en iPod eller inte (en 40GB 4g då isof)

Man har ju sett att iPodden är fylld med otroligt många (och skumma) problemen, skumm bakrunds brus, konstiga resets, icke starbara iPod bara för att nämna....

Hjäääälp mej o bestämma hur jag ska göra....

(Vill ha en tillförlitlig produkt om man ändå betalar nästan 4000 spänn)

Jag tvekade inte nått när jag köpte.jag är total nöjd.
Tycker du ska köpa utan att tveka.

  • Medlem
  • 2004-11-26 23:00
Ursprungligen av Orginel:

Jag tvekade inte nått när jag köpte.jag är total nöjd.
Tycker du ska köpa utan att tveka.

Så du har inte stött på några probs med podden alls?
För det verkar du vara nästan ensam om....

Lite läskigt o tänka att den bara dör en vacker dag (Läs : några dagar efter inköp)
Då kommer jag bli "Arrrrrrrrrrrgggggggggggghhhhhhhhhhh" o über aggro...

Ursprungligen av iPir9:

Så du har inte stött på några probs med podden alls?
För det verkar du vara nästan ensam om....

Lite läskigt o tänka att den bara dör en vacker dag (Läs : några dagar efter inköp)
Då kommer jag bli "Arrrrrrrrrrrgggggggggggghhhhhhhhhhh" o über aggro...

Jag e ochså grymt petig med att allt ska va exakt som d ska.
Men jag har inte haft ett enda minsta litet problem med den.
Garanti finns alltid iaf.

  • Medlem
  • 2004-11-26 23:23
Ursprungligen av Orginel:

Jag e ochså grymt petig med att allt ska va exakt som d ska.
Men jag har inte haft ett enda minsta litet problem med den.
Garanti finns alltid iaf.

Vad har du för någe? 4g eller 3g?
För jag har inte läst så mycket om probs hos 3g (bortsett från över eller underkänslig touchpad då) medans det verkar som 4g har grymt mycket fel... som inte ens fixar sig med uppdatering av OS... det är välldigt illa IMO....

Ursprungligen av iPir9:

Vad har du för någe? 4g eller 3g?
För jag har inte läst så mycket om probs hos 3g (bortsett från över eller underkänslig touchpad då) medans det verkar som 4g har grymt mycket fel... som inte ens fixar sig med uppdatering av OS... det är välldigt illa IMO....

Nej jag har en 4g 20gb..
A men det står mest om allas problem på den här sidan.mycket iaf.
Men skaffa en 3g annars jag tycker dom e lite snyggare ochså. :rolleyes:

  • Medlem
  • 2004-11-27 11:09
Ursprungligen av Orginel:

Nej jag har en 4g 20gb..
A men det står mest om allas problem på den här sidan.mycket iaf.
Men skaffa en 3g annars jag tycker dom e lite snyggare ochså. :rolleyes:

Visst, jag tycker att 3g är ett snäpp snyggare, men jag kan inte hitta 3g någonstans.
plus att 3g har batteri tid på 8 timmar medan 4g har 12 timmar... det är rätt mycket skillnade det...plus kalender funktioner o sånt vill jag ha... om 3g kunde uppdatera sin OS till 4g OS skulle vara ultimat....

Förresten, jag läser även hos ipodlounge. o brutalt många människor har probs med sina iPods så det är inte ens kul...

Ursprungligen av iPir9:

Visst, jag tycker att 3g är ett snäpp snyggare, men jag kan inte hitta 3g någonstans.
plus att 3g har batteri tid på 8 timmar medan 4g har 12 timmar... det är rätt mycket skillnade det...plus kalender funktioner o sånt vill jag ha... om 3g kunde uppdatera sin OS till 4g OS skulle vara ultimat....

Förresten, jag läser även hos ipodlounge. o brutalt många människor har probs med sina iPods så det är inte ens kul...

Joo d e väl så. men jag hitta 3g på siba..finns affärer som har nåra ex kvar oftast,

  • Medlem
  • 2004-11-27 11:24
Ursprungligen av Orginel:

Joo d e väl så. men jag hitta 3g på siba..finns affärer som har nåra ex kvar oftast,

Jaså du... Siba i Linköping hade inte några kvar... o dom frågade mej med undrande blick "Varför vill du ha en 3g när det finns 4g???"

Ursprungligen av iPir9:

Jaså du... Siba i Linköping hade inte några kvar... o dom frågade mej med undrande blick "Varför vill du ha en 3g när det finns 4g???"

haha okej. nej de fanns några här i upplands väsby. och d fanns på power ochså.
nej d e bara säga att den e snyggare o billigare.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-11-26 22:57
Ursprungligen av iPir9:

Man har ju sett att iPodden är fylld med otroligt många (och skumma) problemen, skumm bakrunds brus, konstiga resets, icke starbara iPod bara för att nämna....

berätta mer om bakgrundsbruset. blir nyfiken nu eftersom jag inte varit med om det.

  • Medlem
  • 2004-11-26 23:01
Ursprungligen av erik:

berätta mer om bakgrundsbruset. blir nyfiken nu eftersom jag inte varit med om det.

Voilà

Jag har haft min iPod sen i februari, mitt enda klagomål är batteritiden. Annars ser jag ingen som helst anledning till att du ska bli besviken. Här på iPod.se hörs det sällan någon som klagar på bakgrundsbrus, och audiofiler uppskattar iPoden för dess fina ljud.

Jag tror inte du kommer bli besviken om du slår till. Generellt håller iPoden hög kvalitet.

  • Medlem
  • 2004-11-27 12:03

Jag sa det faktiskt... dom svarade med "Men det är så mycket efterfrågan så vi behövde inte ens sänka pris för 3g" jag menar... OMG PLZ... det är faktiskt rätt svinigt IMO....

Ursprungligen av iPir9:

Jag sa det faktiskt... dom svarade med "Men det är så mycket efterfrågan så vi behövde inte ens sänka pris för 3g" jag menar... OMG PLZ... det är faktiskt rätt svinigt IMO....

'

a men mitt råd nog at köpa en iaf. :rolleyes:

  • Medlem
  • 2004-11-28 12:09
Ursprungligen av Orginel:

'

a men mitt råd nog at köpa en iaf. :rolleyes:

jodå, det blir det ganska snart.... ca 3700 kr från Apple store...

Ursprungligen av iPir9:

jodå, det blir det ganska snart.... ca 3700 kr från Apple store...

D låter bra

köp köp... Ipod kan ha sina nackdelar men jämfört med andra Mp3spelare så är Ipod bäst!

Ursprungligen av Adrixa:

köp köp... Ipod kan ha sina nackdelar men jämfört med andra Mp3spelare så är Ipod bäst!

Och d e sant!!!

  • Oregistrerad
  • 2004-12-02 21:33

jag funderar oxå på å köpa en ipod (40 gb), jag kikar på den å på en iIriver ihp 100 eller ihp 300-serien.
jag skulle inte säga nej till att lyssna på hej domstol på radion ibland, kunna spela in konserter med bandet, å ha en fjärrkontroll med display till spelaren. detta kan irivern, men inte ipoden
men å andra sidan så är ju ipoden snyggare, och den verkar ha bättre navigationssystem, å så. men jag får väl se hur jag gör.

  • Medlem
  • 2004-12-02 22:10
Ursprungligen av molly:

jag funderar oxå på å köpa en ipod (40 gb), jag kikar på den å på en iIriver ihp 100 eller ihp 300-serien.
jag skulle inte säga nej till att lyssna på hej domstol på radion ibland, kunna spela in konserter med bandet, å ha en fjärrkontroll med display till spelaren. detta kan irivern, men inte ipoden
men å andra sidan så är ju ipoden snyggare, och den verkar ha bättre navigationssystem, å så. men jag får väl se hur jag gör.

Men nåt som lockar mej är stilrenhet och egenskap som ignorerar vilken Volt som används på elen... (Mycket vilktig med tanke på att jag resar rätt så ofta)

två dumma frågor

får (med stor sannolikhet) en ipod 20 gb i julklapp. Har två frågor; måste man ha nåt speciellt program på sin dator för att kunna ladda ner musik till ipoden, eller medföljer allt som behövs? (vad för funktion fyller dockstationen isådanafall?)
Kan man ladda ner brännda skivor till sin ipod?

1
Bevaka tråden