Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lyrics i iPod'en?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Gokväll.

Första inlägget i forumet.
Nybliven ägare till en iPod 40Gb och har en fråga (egentligen två). Har kikat runt lite här och inte hittat det jag undrar om, vilket antagligen innebär att svaret på min fråga är nej...

Finns det någon applikation att installera på iPod'en som läser lyrics om man har det i ID-taggen och visar dem på displayen? (antaligen är svaret på detta nej)

Är det rent tekniskt möjligt med en sån funktionalitet? Jag har dålig koll på hur stora möjligheter vanliga utvecklare har att skapa tillämpningar för iPods?

mvh
/Dennis

  • Medlem
  • 2004-11-15 22:14

du kan göra en "anteckning" där i början finns en länk till en låt på din ipod och sen lyrics.. du scrollar till toppen och trycker på den ( play) sen fortsätter du scrolla ner och läser lyrics

hmm typ

  • Oregistrerad
  • 2004-11-16 08:39
Ursprungligen av Sekhu:

du kan göra en "anteckning" där i början finns en länk till en låt på din ipod och sen lyrics.. du scrollar till toppen och trycker på den ( play) sen fortsätter du scrolla ner och läser lyrics

hmm typ

Smart lösninng!

Information om anteckningar ('notes') [PDF]; http://developer.apple.com/hardware/ipod/ipodnotereader.pdf

Dennis: Tänkte bara välkomna dig hit...hoppas att du kommer att trivas här hos oss

Mvh Olof Wahlberg

Tackar tackar, både för tipset och välkomnandet!

1
Bevaka tråden