Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra "in-ear"-lurar för människor med små öron?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-11-13 18:00

Man vill ju helst ha bra hörlurar utan att se ut som ett fån när man lyssnar på musik, så därmed känns det som att "in-ear" är det enda alternativet. MEN, om man har små öron, hur gör man då? Finns det något ni kan rekommendera för människor som inte har dumbo-öron?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-13 18:17

Apple in ear passar helt okej i mina öron och jag har rätt små öron.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-13 18:32
Ursprungligen av Jonas Martin:

Apple in ear passar helt okej i mina öron och jag har rätt små öron.

Hur är det med ljudkvalite osv? Betyget var ju inte någon höjdare direkt om man läser på denna sida. Sony EX71 kanske?

Ursprungligen av cruZZade:

Hur är det med ljudkvalite osv? Betyget var ju inte någon höjdare direkt om man läser på denna sida. Sony EX71 kanske?

jag har dom och jag gillar dom
det finns ett par små pluggar till dom också... tycker dom e väldigt små så dom ska väl passa småörade personer också

  • Oregistrerad
  • 2004-11-13 18:42
Ursprungligen av Massimilliano:

jag har dom och jag gillar dom
det finns ett par små pluggar till dom också... tycker dom e väldigt små så dom ska väl passa småörade personer också

Isolerar dom bort störande externa ljud bra? Kan man sitta på ett tåg eller en buss eller tunnelbana utan att bli tokirriterad på omgivningen?

För mig passade dom väldigt dåligt... Det var jag som skrev recensionen.

Jag kan rekommendera etymotic er-6 eller er-6i. Dom är rätt små! Har ej testat ex-71.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-14 00:49
Ursprungligen av Erik Svansbo:

För mig passade dom väldigt dåligt... Det var jag som skrev recensionen.

Jag kan rekommendera etymotic er-6 eller er-6i. Dom är rätt små! Har ej testat ex-71.

Ouch prislappen var lite väl tilltagen på Etymotic :/ Jaja, tråkigt att man inte har någon möjlighet att prova alla hörlurarna av förklarliga skäl...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-14 01:17

Man skall kunna byta plugg på Apple in ear mot en plugg från Ex71 samt shure e2. Ifall dom medföljade inte passar ordentligt.

Ja, som jag skrev i testet: om du testar med en plugg från Shure e2c i apple in ear får du en bra passform.

  • Medlem
  • 2004-11-14 10:09
Ursprungligen av Erik Svansbo:

Ja, som jag skrev i testet: om du testar med en plugg från Shure e2c i apple in ear får du en bra passform.

Men det blir ju lagom dyrt att beställa hem massor av såna... Svårt att veta innan vilka som passar.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-14 13:04

Tycker faktiskt det känns riktigt dåligt att lurar skapta för att man ska ha i öronen inte har en tillräckligt bra passform; man ska ju inte behöva få köpa till och modda egna ploppar för att kunna lyssna, oavsett om man har dumboöron eller små öron.

  • Medlem
  • 2004-11-14 13:25
Ursprungligen av cruZZade:

Tycker faktiskt det känns riktigt dåligt att lurar skapta för att man ska ha i öronen inte har en tillräckligt bra passform; man ska ju inte behöva få köpa till och modda egna ploppar för att kunna lyssna, oavsett om man har dumboöron eller små öron.

Det beror ju helt och hållet på vem som har dem på sig. De som gjorde produkten kanske hade såna öron, eller tog ett medelmått på folks öron...

1
Bevaka tråden