Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stänga av batteriladdningen

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-09-30 10:06

Nån som vet hur och om man kan stänga av. Att batteriet laddas varje gång man stoppar in ipoden i datorn?

Det går tyvärr inte efter dom forskningar jag har gjort. jag vill själv göra det eftersom det känns rätt b att ladda den när den inte är urladdad. Batteri krock i mina ögon. Enklast hade vart om man kunde stänga av/på den funktionen. Även solen har sina brister

  • Medlem
  • 2004-09-30 12:22
Ursprungligen av Stotte:

Det går tyvärr inte efter dom forskningar jag har gjort. jag vill själv göra det eftersom det känns rätt b att ladda den när den inte är urladdad. Batteri krock i mina ögon. Enklast hade vart om man kunde stänga av/på den funktionen. Även solen har sina brister

Jo, Det sparar ju en hel del på batteriet.. Men tänkte att det fanns nått typ av program så man kan kontrollera den på nått sätt, det måste ju vara fler som har det problemet..

Finns ingen anledning att stänga av det på LiPolymer. Batteriet har inga minneseffekter och antalet laddcykler beräknas inte på antalet anslutningar, utan på hur mycket den används (=återladdas) totalt.

En laddcykel (1LC) är lika med all den kräm (mAh) som kan dras ur batteriet när det är fulladdat. Om detta sker i ett svep, eller i åtta, spelar ingen roll. Att återställa detta i ett svep, eller vid tre kortare tillfällen är fortfarande 1LC.

  • Medlem
  • 2004-09-30 17:56
Ursprungligen av leonardo:

Finns ingen anledning att stänga av det på LiPolymer. Batteriet har inga minneseffekter och antalet laddcykler beräknas inte på antalet anslutningar, utan på hur mycket den används (=återladdas) totalt.

En laddcykel (1LC) är lika med all den kräm (mAh) som kan dras ur batteriet när det är fulladdat. Om detta sker i ett svep, eller i åtta, spelar ingen roll. Att återställa detta i ett svep, eller vid tre kortare tillfällen är fortfarande 1LC.

Japp. Detta kan man läsa om på APPLES sida, så ladda hur mkt ni vill.

det är bättre att ladda lite och ofta eftersom man då inte utnyttjar en hel laddningscykel

Men Kellogs, det har ju ingen betydelse hur man laddar har vi just kommit fram till Man kan inte komma runt att när man laddat en cykel så har man. Spelar ingen roll om man laddar 1%+1%+1%+1%... eller 50%+50%.

Vill du att din iPod ska leva längre får du väl använda den mindre då... Inse att batteriet kommer att räcka längre en ert intresse för iPoden, när batteriet är slut lär ni sitta med en nyare och oroa er...

1
Bevaka tråden