Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Shure e2c vs. Griffin iTrip..?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-09-27 18:12

Står i köpval av något nytt till minin.
Antingen så uppgraderar jag mina The Plug till ett par Shure e2c, är inte helt nöjd med mellanregister och diskant i Pluggarna.
Eller så är jag inte ett ego och så köper jag en iTrip (vänligare för plånboken också).

Vad är mest prisvärt/vad skulle ni gjort?

  • Oregistrerad
  • 2004-09-27 19:38

shure skulle jag satsat på.. jag skulle iaf inte använda iTrip mycket alls.. mest för att stajla

  • Oregistrerad
  • 2004-09-27 20:21
Ursprungligen av 8fps:

Står i köpval av något nytt till minin.
Antingen så uppgraderar jag mina The Plug till ett par Shure e2c, är inte helt nöjd med mellanregister och diskant i Pluggarna.
Eller så är jag inte ett ego och så köper jag en iTrip (vänligare för plånboken också).

Vad är mest prisvärt/vad skulle ni gjort?

Tycker det är lite dumt att jämföra itrip mot shure e2c. Helt klart att du ska köpa e2c så det blir ännu roligare att lyssna på musik. Dessutom så ljud kvallen på itrip inte så bra.

Raptor

  • Medlem
  • 2004-09-28 07:27
Ursprungligen av Raptor:

Tycker det är lite dumt att jämföra itrip mot shure e2c. Helt klart att du ska köpa e2c så det blir ännu roligare att lyssna på musik. Dessutom så ljud kvallen på itrip inte så bra.

Raptor

Nämen, jag får bara köpa en av dem nu, vet inte vilken som är bäst att satsa på. Vet att ljudkvalitet på iTrip inte är den bästa men det är två skilda saker, undrade bara vad ni skulle köpt.

Men tror det blir ett par e2c trots allt, glapp i Pluggarna...

Lätt iTripen. Använder min väldigt ofta och man kan använda den nästan överallt, inomhus, båtar o bilar. Väldigt uppskattad av mina vänner också.

e2c, ger ett lyft för din musik... Det är ju det som är iPodens kärna-bärbart ljud!

Ingen av dem, Etymotics ER-6i

  • Medlem
  • 2004-09-28 18:30
Ursprungligen av piggie:

Ingen av dem, Etymotics ER-6i

Hur mkt bättre är dem på en skala 1-10, sett dem men de verkar dyrare, köper inte pluggar för över 800.

  • Medlem
  • 2004-09-28 22:33
Ursprungligen av 8fps:

Hur mkt bättre är dem på en skala 1-10, sett dem men de verkar dyrare, köper inte pluggar för över 800.

Själv äger jag ett par E2c men funderat på att byta till nått bättre. Er-6i har jag inte testat själv men av vad jag läst så är dom definitivt bättre.

Framför allt så har dom en annan ljudkaraktär, där bassen inte är lika stark men mer detaljerad. Tycker du att bra bas är lika mycket bas är det risk för att du blir besviken.

Å andra sidan ska återgivningen av mellanregister och diskant på ER-6i vara klart övervägsen E2c.

  • Medlem
  • 2004-09-29 08:34
Ursprungligen av Toody:

Själv äger jag ett par E2c men funderat på att byta till nått bättre. Er-6i har jag inte testat själv men av vad jag läst så är dom definitivt bättre.

Framför allt så har dom en annan ljudkaraktär, där bassen inte är lika stark men mer detaljerad. Tycker du att bra bas är lika mycket bas är det risk för att du blir besviken.

Å andra sidan ska återgivningen av mellanregister och diskant på ER-6i vara klart övervägsen E2c.

Är ingen audiofil men jag hör ju på mina The PLug att det inte låter rätt. Tror att e2c räcker för mig men ER-6i ser ju bättre ut. Vilka av de två har starkast bas resp. bäst bas. Enligt ditt inlägg framgår det som e2c har mer bas medan ER-6i har mer detaljerad, rätt?
Mina föräldrar låter mig inte använda eBay så därför tänkte jag beställa från någon affär istället.

EDIT: Kommit på att jag är groteskt sugen på ett par ER-6i nu. Men var kan jag köpa dem billigast? Såg dem för 149$ på eBay, runt 1000-lappen blir det, för dyrt för mig. Så jag undrar var de finns annars, eller så köper jag ett par e2c...

  • Medlem
  • 2004-09-29 17:08
Ursprungligen av 8fps:

Enligt ditt inlägg framgår det som e2c har mer bas medan ER-6i har mer detaljerad, rätt?

helt rätt.. sorry om jag var otydlig.

E2c mer bas.
er-6i detaljerat återgiven bas.

  • Medlem
  • 2004-09-29 17:13
Ursprungligen av Toody:

helt rätt.. sorry om jag var otydlig.

E2c mer bas.
er-6i detaljerat återgiven bas.

Men känner man tryck från basen från någon av de tu?
Har sån enorm beslutsångest:S

  • Oregistrerad
  • 2004-09-29 17:51
Ursprungligen av 8fps:

Är ingen audiofil men jag hör ju på mina The PLug att det inte låter rätt. Tror att e2c räcker för mig men ER-6i ser ju bättre ut. Vilka av de två har starkast bas resp. bäst bas. Enligt ditt inlägg framgår det som e2c har mer bas medan ER-6i har mer detaljerad, rätt?
Mina föräldrar låter mig inte använda eBay så därför tänkte jag beställa från någon affär istället.

EDIT: Kommit på att jag är groteskt sugen på ett par ER-6i nu. Men var kan jag köpa dem billigast? Såg dem för 149$ på eBay, runt 1000-lappen blir det, för dyrt för mig. Så jag undrar var de finns annars, eller så köper jag ett par e2c...

http://www.discountheadphones.com/etymotic.html

Detta är defentivt den bästa Etymotic säljaren. Har själv köpt från honom och läst många andra som gjort. Tryck på add to cart så får du priset. (125 dollar exl. frakt).
Så slipper du ebay dessutom

Raptor

Köp på ebay då, 750 kronor. Och på en skala av 1-10 skulle jag sätta stjärnan på 10.

skulla valt itrip... utan tvekan

8fps: Jag LOVAR att du känner bra bas. Dessa lurar är s k "canalphones", d v s de täpper igen hörselgången.

Shure e2c ger fin bas, det lovar jag. Och kanonbra passform!

  • Medlem
  • 2004-09-30 17:03
Ursprungligen av svanerik:

8fps: Jag LOVAR att du känner bra bas. Dessa lurar är s k "canalphones", d v s de täpper igen hörselgången.

Shure e2c ger fin bas, det lovar jag. Och kanonbra passform!

Det räcker som övertygelse för mig, köper dem så snart som möjligt, förhoppningsvis i helgen.

Raptor; det kostar drygt 900 SEK därifrån, vet inte heller om frakten ingår. Lite dyrt för mig, men tack för tipset, ska tipsa några polare som har mer på kontot.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-30 17:15
Ursprungligen av 8fps:

Det räcker som övertygelse för mig, köper dem så snart som möjligt, förhoppningsvis i helgen.

Raptor; det kostar drygt 900 SEK därifrån, vet inte heller om frakten ingår. Lite dyrt för mig, men tack för tipset, ska tipsa några polare som har mer på kontot.

Be honom om gratis frakt (om du ändrar på dig). Kan tänka mig att han gör det. Frakten går på 15 USD.

Raptor

men den kostar ju massor!!!

  • Medlem
  • 2004-09-29 23:39
Ursprungligen av Massimilliano:

men den kostar ju massor!!!

Att lägga pengar på ett par schyssta lurar är värt varenda krona.

Du lyfter ljudkvaliten på all din musik och du får en helt ny upplevelse av musiken. Det är först efter att man har hört bra ljudkvalite som man inser hur mycket man missar genom att använda billigare prylar.

Tycker du det är dyrt, hur mycket kostar en ipod?

Ursprungligen av Toody:

Att lägga pengar på ett par schyssta lurar är värt varenda krona.

Du lyfter ljudkvaliten på all din musik och du får en helt ny upplevelse av musiken. Det är först efter att man har hört bra ljudkvalite som man inser hur mycket man missar genom att använda billigare prylar.

Tycker du det är dyrt, hur mycket kostar en ipod?

ipoden kostar mycket men dom där hörlurarna kostar ju en tredjedel av vad jag betala för ipoden

1
Bevaka tråden