Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod 4G display

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ni vet hur det är. Man har köpt en ny leksak som man längtat efter. Den är perfekt.

Och så upptäcker man ett litet, litet skönhetsfel. Men blir helt besatt. Ska man felanmäla? Är det normalt att det ser ut på det viset? Är man överdrivet petig?

Vad vet jag, men jag har precis fått min 20GB iPod 4G. Den är underbar. Men jag upptäckte en skum sak med skärmen.

Om jag kikar på displayen från sidan med väldigt liten vinkel, så liten att man inte riktigt kan läsa texten. Då ser jag en "rand" över skärmen. Den är placerad precis i mitten av skärmen och går från nederkanten till överkanten.

Det är inte själva LCD-displayen, utan snarare i den transparenta plasten. Det är som mest tydligt om jag tittar från nederkant eller överkant. (Om ni fattar.) Och precis som med de riktigt små, men irriterande bucklorna på bilen, så ska man ha motljus när man kollar.

Är jag ensam om detta? Eftersom "randen" är så perfekt centrerad så misstänker jag att det är en generell misfeature, snarare än ett regelrätt fel. Men är det ett fel, och jag har rätt att få det åtgärdat, så vill jag självklart det.

Ursprungligen av Archibold:

Ni vet hur det är. Man har köpt en ny leksak som man längtat efter. Den är perfekt.

Och så upptäcker man ett litet, litet skönhetsfel. Men blir helt besatt. Ska man felanmäla? Är det normalt att det ser ut på det viset? Är man överdrivet petig?

Vad vet jag, men jag har precis fått min 20GB iPod 4G. Den är underbar. Men jag upptäckte en skum sak med skärmen.

Om jag kikar på displayen från sidan med väldigt liten vinkel, så liten att man inte riktigt kan läsa texten. Då ser jag en "rand" över skärmen. Den är placerad precis i mitten av skärmen och går från nederkanten till överkanten.

Det är inte själva LCD-displayen, utan snarare i den transparenta plasten. Det är som mest tydligt om jag tittar från nederkant eller överkant. (Om ni fattar.) Och precis som med de riktigt små, men irriterande bucklorna på bilen, så ska man ha motljus när man kollar.

Är jag ensam om detta? Eftersom "randen" är så perfekt centrerad så misstänker jag att det är en generell misfeature, snarare än ett regelrätt fel. Men är det ett fel, och jag har rätt att få det åtgärdat, så vill jag självklart det.

jag har också det! inget jag bryr mig så mycket om men ändå..

Ursprungligen av tajroo:

jag har också det! inget jag bryr mig så mycket om men ändå..

Ahhh, härligt... Nu kan jag slappna av.

Om ni lider av det ska ni självklart göra någonting åt det. Hör av er till Äpple och fråga.

Jag hade inte det!

Inte jag heller

Ursprungligen av DrRotmos:

Inte jag heller

Jag har luskat runt lite, och det här verkar vara problemet: iPodlounge FAQ

Det verkar stämma ganska bra, eftersom jag också har uppfattningen att det sitter i själva plasten. Dessutom så är det vid ett visst ljus och vid en viss vinkel. Eftersom jag nästan måste anstränga mig för att se det, så struntar jag nog i det. En del verkar ha större problem.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-16 21:55

Det man inte ser, det lider man inte av...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-16 22:27

Du kan ju behålla den ett tag och reklamera den efter ett tag då du har lekt lite med den, kanske får du en ny.

Ja, den där har jag ju

Syns vid för dåligt ljus om man ser ifrån en lite udda vinkel.

Kan ingen ta kort på "defekten" så vi får se hur det ser ut?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-17 02:23

Det vore intressant..

Jag har en bild på felet, hur kan jag lägga upp den så ni ser?

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/DSCF0427.JPG

Dålig bild men man ser iallafall lite grann.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-17 22:18

Så hade jag, sände iväg, väntar på ny.

Får se om det blir bättre.

Fick min iPod idag. Jag har samma grej. Men det gör inte mig så mycket. Ska se om ni som vill få dom utbytta får det, kanske man själv vill byta då med

Jag ska nog gå till InLife imorrn och lämna in den.. hoppas jag får en ny.

Seriöst, byter ju definitivt inte ut pärlan för en sån här skitsak.

Ursprungligen av DrRotmos:

Seriöst, byter ju definitivt inte ut pärlan för en sån här skitsak.

På iPodLounge finns det en hel drös meddelanden om just detta. Det verkar vara mycket vanligt, och helt enkelt normalt med tanke på tillverkningsprocessen av iPods.

I själva verket tror jag att min iPod har MINDRE problem än många andra. Den uppladdade bilden visade ganska bra vad det handlar om. Fast i mitt fall är det bara en 1-2mm rand. Och den syns som sagt bara under speciella ljusförhållanden och vinklar.

Byta in för det? Och riskera att få en annan med andra defekter? No way. I'll stick to this baby.

Nu kör jag dessutom med Podsleevz på min och då gör ju plasten framför displayen att det ser risigt ut ändå...

  • Oregistrerad
  • 2004-09-18 10:12

Min rand var över halva skärmen och störde enormt i dagsljus. Var tvungen att ständigt ha bakgrundsljuset på i dagsljus, det minskade problemen.

Det är INGEN skitsak.

Oj tur att man inte råkade ut för det där. Låter inget vidare.

Men å andra sidan drog jag en fet repa över nästan hela skärmen det första jag gjorde när jag tagit ut den ur förpackningen, hur kul är det =(

Ursprungligen av Sl1ng.:

Oj tur att man inte råkade ut för det där. Låter inget vidare.

Men å andra sidan drog jag en fet repa över nästan hela skärmen det första jag gjorde när jag tagit ut den ur förpackningen, hur kul är det =(

Inge kul!

1
Bevaka tråden