Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod.iTunes, iPodBrowser,iPodRip

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

vilket program är bäst för att tanka musiken ur ipoden ?

iPod.iTunes, iPodBrowser,iPodRip eller annat bra ?
Betalar gärna för ett om det fungerar

N

  • Oregistrerad
  • 2004-08-29 14:25

ur ipoden ey? copypod funkar väl tror jag

Det bästa jag har hittat är att göra det utan något program alls, genom att andvända windows.

1. Kolla så att du ser dolda filer:klicka på, "den här datorn" -> Verktyg -> Mappalternativ -> Visning -> bocka i "visa dolda filer..."

2. Gå in i ipoden via "den här datan" -> Flyttbar disk (eller ert ipod namn) -> Ipod_control -> högerklicka på Music-mappen -> egenskaper -> bocka ur dold och utför på alla mappar, undermappar m.m.

Nu skall massa mappar i Music-mappen komma upp som Apple har gjort för att försvåra för oss att kopiera låtarna till datan, Men! där gick dom bet för att:
3. Klicka på Sök i Music-mappen och som sökord skriver du (inget). då får du upp allt som är i podden och kan enkelt markera alla låtar sedan Ctrl+C och ctrl+v där du vill ha dom i datan Hoppas jag hjälpte nån iaf. Ha de bra allihopa!

  • Medlem
  • 2004-09-12 22:16
Ursprungligen av antonlof:

Det bästa jag har hittat är att göra det utan något program alls, genom att andvända windows.

1. Kolla så att du ser dolda filer:klicka på, "den här datorn" -> Verktyg -> Mappalternativ -> Visning -> bocka i "visa dolda filer..."

2. Gå in i ipoden via "den här datan" -> Flyttbar disk (eller ert ipod namn) -> Ipod_control -> högerklicka på Music-mappen -> egenskaper -> bocka ur dold och utför på alla mappar, undermappar m.m.

Nu skall massa mappar i Music-mappen komma upp som Apple har gjort för att försvåra för oss att kopiera låtarna till datan, Men! där gick dom bet för att:
3. Klicka på Sök i Music-mappen och som sökord skriver du (inget). då får du upp allt som är i podden och kan enkelt markera alla låtar sedan Ctrl+C och ctrl+v där du vill ha dom i datan Hoppas jag hjälpte nån iaf. Ha de bra allihopa!

Kan man lägga in låtar på samma sätt?

  • Medlem
  • 2004-09-12 22:24
Ursprungligen av antonlof:

Det bästa jag har hittat är att göra det utan något program alls, genom att andvända windows

Filnamnen blir väl inte så roliga förstås? Finns ju iofs program som läser ID3 och skapar filnamn efter det, men ändå...

yeppe. har du tips på något bra program som kan läsa ID3-taggar och skapa filmnamn efter det?
Tack.

  • Medlem
  • 2004-09-13 06:13
Ursprungligen av AchmedFaboulla:

yeppe. har du tips på något bra program som kan läsa ID3-taggar och skapa filmnamn efter det?
Tack.

Ja, det har jag! Klart bästa tycker jag är Mp3Tag. Enkelt, snabbt och smidigt.

http://www.mp3tag.de/en/

Tack min vän...

om man använder sökfunktionen i winbdows och tankar över dem så får de precis samma namn och id3 taggar som de hade när du la över dem på ipoden.

1
Bevaka tråden