Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Angående batteritiden!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vissa säger att man kan ladda batterierna när man vill för dom tar inte slut som på t.ex gamla batterier till mobiler...Men det här stod på ipod.com:

Rechargeable batteries have a limited number of charge cycles and may eventually need to be replaced. Battery life and the number of charge cycles vary by use and settings. See www.apple.com/batteries for more information.

Kan va bra att känna till.

kanske liiiite offtopic men: hur länge måste man ladda ipoden första gången?? (ska få min imorrn)

Ursprungligen av it_kid:

kanske liiiite offtopic men: hur länge måste man ladda ipoden första gången?? (ska få min imorrn)

tills den blir färdigladdad. 3-4 timmar brukar det ta.

Min va färdigladdad när ja fick den!

  • Medlem
  • 2004-09-12 16:51
Ursprungligen av ajjes89:

Vissa säger att man kan ladda batterierna när man vill för dom tar inte slut som på t.ex gamla batterier till mobiler...Men det här stod på ipod.com:

Rechargeable batteries have a limited number of charge cycles and may eventually need to be replaced. Battery life and the number of charge cycles vary by use and settings. See www.apple.com/batteries for more information.

Kan va bra att känna till.

I ipoden sitter ett litium-jon-batteri. Till skillnad från en del andra batterityper har dessa ingen minneseffekt. Batteriet behöver alltså inte tömmas innan man laddar det. Det gör då inget om man laddar batteriet när t.ex. 80% återstår. Totalt sägs det att man har cirka 300 hela laddningscykler innnan batteriet behöver bytas. Om man alltid laddar batteriet när det är halvfullt blir det då cirka 600 laddningar (300 HELA cykler). Så det stämmer att man kan ladda batterierna när man vill. (Med reservation för att jag missuppfattat hur det funkar...)

1
Bevaka tråden