Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vafan, den är skickad men det händer inget!

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Beställde min iPod 1 september från Apple Store. 2 dagar senare, den 3:e så "skickades" den.. Jag har försökt traca den varje dag och listan där det står var den håller hus är helt tomt!

Jag börjar tro att de säger att den är färdig och skickad för att ma nska skylla på TNT istället.. Hur gick det för er när ni beställde?

Det är en 20GB med gravering..

för mig gick det bra beställde på söndagkväll fick den onsdag! den skickades på tisdagsmorgonen och det kom upp något typ vid 3 på dan att det rört på sig.
jag tycker det e hyfsat iaf
//dempan
P.s jag hade inte gravyr

Nu i söndags?

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-09-08 14:22
Ursprungligen av akaidiot:

Beställde min iPod 1 september från Apple Store. 2 dagar senare, den 3:e så "skickades" den.. Jag har försökt traca den varje dag och listan där det står var den håller hus är helt tomt!

Jag börjar tro att de säger att den är färdig och skickad för att ma nska skylla på TNT istället.. Hur gick det för er när ni beställde?

Det är en 20GB med gravering..

Kan vara samma sak som för min PB som jag beställt, pratade precis med apple kundservice och dom sa att fabriken för PBn ligger i taiwan eller nått sånt, därifrån skickas det till holland, packas om och sedan med TNT därifrån. Fast man får beskedet att det skickas samma dag som det skickas ifrån taiwan... därav du inte kan traca det innan det kommer till holland. Lite segt. Tror iPods tillverkas där också så samma sak för dessa.

  • Medlem
  • 2004-09-08 14:32

Känns som någon borde göra en sticky där det står lite svar på frågor om detta ämne.

Testa att tracka din ipod på denna sidan. Det funka med min. Den är i Shanghai..

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-09-08 23:24
Ursprungligen av akaidiot:

Testa att tracka din ipod på denna sidan. Det funka med min. Den är i Shanghai..

hmm... detta var ju klurigt... trackade min PB på sidan.. och får upp följande:

07 sep 04 90 75 truck arrived at final destination Apple, Taiwan
06 sep 04 30 10 departed direct KN Luxemburg
03 sep 04 00 05 Data received from supplier Apple, Taiwan
03 sep 04 30 60 departed from product source KN Taipei
03 sep 04 05 00 boxes scanned KN Taipei

Hur kan den vara i luxemburg och sedan i taiwan igen!?!

  • Medlem
  • 2004-09-09 23:26
Ursprungligen av kainen:

hmm... detta var ju klurigt... trackade min PB på sidan.. och får upp följande:

07 sep 04 90 75 truck arrived at final destination Apple, Taiwan
06 sep 04 30 10 departed direct KN Luxemburg
03 sep 04 00 05 Data received from supplier Apple, Taiwan
03 sep 04 30 60 departed from product source KN Taipei
03 sep 04 05 00 boxes scanned KN Taipei

Hur kan den vara i luxemburg och sedan i taiwan igen!?!

Min har gjort precis samma sak om du byter ut taiwan mot shanghai... blir lite ledsen när jag beställer några dagar innan en kompis men han har redan fått sin

Ursprungligen av Yvel:

Min har gjort precis samma sak om du byter ut taiwan mot shanghai... blir lite ledsen när jag beställer några dagar innan en kompis men han har redan fått sin

Nej nej nej. Titta på kolumn titlarna. Shanghai och Taiwan är ju Prod. Source. Min är samma som din Yvel

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-09-10 07:18
Ursprungligen av akaidiot:

Nej nej nej. Titta på kolumn titlarna. Shanghai och Taiwan är ju Prod. Source. Min är samma som din Yvel

"Prod. Source"... hmmm va?

Ursprungligen av kainen:

"Prod. Source"... hmmm va?

Product source kanske?

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-09-10 18:20
Ursprungligen av akaidiot:

Product source kanske?

Jo jag kom fram till det sen vid närmare titt... stressad på jobbet idag

Gjorde precis samma beställning. 20GB med gravyr plus en docka. Jag beställde den 23:e augusti. Pengarna drogs och den skeppades den 25:e augusti. Jag försökte traca varenda dag men såg inget. Sen dök den bara upp den 3:e september. Jag var dock inte hemma och eftersom TNT inte kunde lämna ett meddelande så hörde jag av mig till Apple store. De kunde se att de varit hemma hos mig och gav mig numret till TNT. Väl där kunde jag välja på att hämta den på ett poskontor eller få den budad till jobbet. Jag valde det senare och det fungerade perfekt.

Truck arrived at final destination innebär att sändningen har levererats dit TNT (närsomhelst) kommer att ta över leveransen.

/Fredrik

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-09-10 09:32
Ursprungligen av FredrikB:

Truck arrived at final destination innebär att sändningen har levererats dit TNT (närsomhelst) kommer att ta över leveransen.

/Fredrik

TNT tog över idag... efter 2 dagar.. *suck* beräknad lev den 13e... då har det tagit 10 dagar.... FFS! Totalt nästan en månad har jag väntat på den isf. *suck*

  • Medlem
  • 2004-09-10 11:27

En månad? Fyfan. Jag grinar över att jag väntat en vecka och att den inte är skickad ännu. Står dock ett datum när den ska skickas ut eller innan, men men...

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-09-10 12:35
Ursprungligen av Midas:

En månad? Fyfan. Jag grinar över att jag väntat en vecka och att den inte är skickad ännu. Står dock ett datum när den ska skickas ut eller innan, men men...

E ju dessutom en PowerBook 12" jag väntar på och inte en iPod...

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2004-09-10 12:39
Ursprungligen av kainen:

E ju dessutom en PowerBook 12" jag väntar på och inte en iPod...

Jag väntar på en av varje. Enligt sidan har iPoden längre leveranstid men enligt telefonisten jag pratar med ligger redan podden och airport extreme-stationen i belgien (?) och väntar på att powerboken ska anlända från taiwan.

1
Bevaka tråden