Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leverans av svensksålda iPod mini

Tråden skapades och har fått 269 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Danne Adolphson:

Ni blandar ihop siffrorna..
Trackningnr finns på AppleStore, "Visa beställningsstatus" (högerkolumn)

Hittar inte nummret :mad:. Menar du sidan där det står "Summary"?

Ursprungligen av NilSen:

Hittar inte nummret :mad:. Menar du sidan där det står "Summary"?

Du måste skriva in ditt betällningsnummer samt din postadress.

På denna sida https://store.apple.com/Your/WebObjects/OrderStatusEurope

Ursprungligen av snäll:

Du måste skriva in ditt betällningsnummer samt din postadress.

På denna sida https://store.apple.com/Your/WebObjects/OrderStatusEurope

Jag kommer bara in på samma sida som vanligt (den där det vad jag beställt och när den senast ska bli skeppad) och där finns inget trackingnummer.

Ursprungligen av plattfisk:

Beställde min Mini den 20/7 så det är fan lång tid kvar.. var hittar jag nummret som jag kan mata in på den där TNT tracking sidan? har ett Web Order Number och ett Sales Number.. men inget verkar fungera..

Jag beställde min ipod mini den 26/7 och jag fick den igår vid lunch

PS: den är grym!

Ursprungligen av Ragge:

Jag beställde min ipod mini den 26/7 och jag fick den igår vid lunch

PS: den är grym!

Instämmer i lovsången från föregående talare.
Vänta några veckor på leverans om det krävs, iPod mini
spöar Rio och Creative etc. duktigt!!

  • Medlem
  • International user
  • 2004-08-05 15:08

Min gröna iPod mini kom idag vid 12-tiden!
Laddar just nu...

när beställde du din då?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-08-05 15:12
Ursprungligen av jcolsson:

när beställde du din då?

Den 17/7. Skeppades den 3/8 och kom alltså fram idag den 5/8!

ok....jo, men hur levererades den till dig i umeå då? lär ju vara samma som i östersund då (kanske )

  • Medlem
  • International user
  • 2004-08-05 15:19
Ursprungligen av jcolsson:

ok....jo, men hur levererades den till dig i umeå då? lär ju vara samma som i östersund då (kanske )

Bud, gratis frakt; den är beställd från AppleStore Education.

aha...men vilken budfirma var det då? (mkt frågor nu )

  • Medlem
  • International user
  • 2004-08-05 17:38
Ursprungligen av jcolsson:

aha...men vilken budfirma var det då? (mkt frågor nu )

Ingen aning Syrran som skrev under (jag var inte hemma när det kom). Trackingnummret verkade gå till TNT Express så det är väl möjligt att det var dom.

[FONT="Verdana"]Jag insåg precis en sak.
Minin i usa kostar 249USD dvs 1865SEK ( 1 USD = 7.49 SEK).
Och jag ska till USA i december så jag köper en då istället .
Plus att den kanske har kommit ut en ny model då.
Och den e billigare där än här och jag har den förre alla svenskar. [/FONT]

  • Medlem
  • 2004-08-09 22:46
Ursprungligen av THORVALD:

[FONT="Verdana"]Jag insåg precis en sak.
Minin i usa kostar 249USD dvs 1865SEK ( 1 USD = 7.49 SEK).
Och jag ska till USA i december så jag köper en då istället .
Plus att den kanske har kommit ut en ny model då.
Och den e billigare där än här och jag har den förre alla svenskar. [/FONT]

December? Är det inte typ flera år till dess?

Ipod år alltså?

Tror inte att du tänker riktigt klart nu....sätt dig ned och tänk till lite nu!

Hej.

Beställde en blå mini, armbandet och in ear headphones den 13/7. Beräknad skeppningsdag var den 10/8. I går den 11/8 fick jag ett mail från apple att skeppningen var försenad och att den skulle ske den 13/8, och att transporten till min dörr skulle ta ytterliggare 7 arbetsdagar till mig i Uppsala.

Vad har ni för uppfattning om att leveransen tar 7 arbetsdagar? Låter mycket!

/Sömnsk

Ja du jag beställde precis samma saker som du fast mini mini var i guld och jag fick bara veta att det skulle levereras de 13.. O sen skrev du att det skulle ta 7 dagar till Uppsala..? Det låter lite skumt eftersom dom i supporten ska att det skulle ta 3 dagar för mejj att få den.. Å jag bor ju som sagt i Västerås..-- :eek:

Hej!

Har beställt en mini (blå+docka) den 15 juli; lär väl få samma besked imorrn den 12:e (det uppskattade leveransdatumet). Anyway, det där med 7 dagar för leverans är väl bara en standardangivelse; i det första mailet som jag fick efter att ha beställt minin så står det mellan 3-7 dagar för leverans.

Mvh
Fredrik

  • Medlem
  • 2004-08-11 19:11

Äntligen!!.......minin har sjickats från Shanghai...det var fan på tiden. DÅ är det bara att vänta en vecka till då....suck

Hej alla!

Beställde en blå ipod mini + docka den 15 juli. Uppskattat leveransdatum satt till den 12:e augusti. Idag (den 11:e) kollade jag mailen. Jag hade fått ett mail från apple med en ursäktande upplysning om att leveransen skulle ske den 16:e istället på grund av att "[e]fterfrågan på den produkt du beställt har varit högre än väntat". Döm om min förvåning när jag kollar på Apple Store på min orderstatus och där står att skiten är skickad idag

/Fredrik

  • Medlem
  • 2004-08-11 21:47
Ursprungligen av FredrikB:

Hej alla!

Beställde en blå ipod mini + docka den 15 juli. Uppskattat leveransdatum satt till den 12:e augusti. Idag (den 11:e) kollade jag mailen. Jag hade fått ett mail från apple med en ursäktande upplysning om att leveransen skulle ske den 16:e istället på grund av att "[e]fterfrågan på den produkt du beställt har varit högre än väntat". Döm om min förvåning när jag kollar på Apple Store på min orderstatus och där står att skiten är skickad idag

/Fredrik

"skiten är skickad idag :)"

Vad är det du kallar för "skit"??

Be om ursäkt genast eller bli straffad till att ha en flashspelare med 128mb minne, för resten av ditt liv!!

Ursprungligen av Arkie:

"skiten är skickad idag :)"

Vad är det du kallar för "skit"??

Be om ursäkt genast eller bli straffad till att ha en flashspelare med 128mb minne, för resten av ditt liv!!

Du är inte liiite grym! Har du överhuvudtaget levt tillsammans med en 128mb flashminnespelare?

Ja, då ringde gumman från TNT idag och sa att podden kommer hem till mig imorrn (12:e).
Beställde den 4:e ... Ganska okej. 5 arbetsdagar ... Som utlovat.

Var kan jag hitta mitt tracking nummer?

Hej!

En fråga till er som fått er iPod mini från Apple Store... Som orderstatus står Shipped och ett trackingnummer anges. På tracking-sidan http://www.apecode.com/cgi-bin/kuehne.pl står följande poster:

11 aug 04 30 60 departed from product source Apple, Shanghai
11 aug 04 05 00 boxes scanned Kuehne & Nagel Shanghai
10 aug 04 00 05 Data received from supplier Apple, Shanghai

Innebär detta att minin är skickad från Apple? Jag undrar eftersom jag samtidigt fick ett mail från Apple om att leveransen antagligen skulle försenas till den 16:e.

/Fredrik

Uppdatering: Fick ett mail från apple.

"Din order har påbörjat leveransprocessen, men inte lämnat fabriken rent fysiskt ännu. Detta bör dock ske när som helst. Du kommer då att erhålla ett leveransmeddelande per email.
Leveransen tar cirka 7 arbetsdagar när godset väl lämnat fabriken."

Längsta tråden på iPod.se? Fan vad grym jag är.

Inte för att vara elak eller så men nä.
Denna är inte inärheten av den längsta. tyvärr

  • Medlem
  • 2004-08-19 21:13
Ursprungligen av THORVALD:

Inte för att vara elak eller så men nä.
Denna är inte inärheten av den längsta. tyvärr

Nu äntligen har jag min Mini bredvid mig(beställde 11/7), med armbandet och itrip mini....om hon bara kunde ta och laddas upp snabbt så jag kan börja leka lite......

En mycket lång väntan är över.....

Nu måste jag bara köpa ett par pluggar också...

Ursprungligen av THORVALD:

Inte för att vara elak eller så men nä.
Denna är inte inärheten av den längsta. tyvärr

Jodå. I iPod mini forumet...

Ursprungligen av Danne Adolphson:

Jodå. I iPod mini forumet...

oki..

Hej

La min beställning 15/7. Beräknad utskeppning 12/8. Inget hade hänt på ordersidan detta datum så jag ringde och frågade vad som stod på. På apple support hade man inget avar förutom att den antagligen bara var försenad några dar. Några dar senare är beräknat utskeppningsdatum ändrat till den 25/8, och fastän denna dag passerats så har fortfarande inget hänt på min ordersida. Jag ringde ännu en gång till Apple support och de sa nu att det verkade konstigt. De håller just nu på med att försöka kontakta lagret i Taiwan för att reda ut vad som hänt med min mini.

Det är ett stort problem när ett så stort företag som aplle har delat upp sin produktion till asien, supporten på Irland, och köparen tex som jag i Sverige. Jag har ingen kontroll över vad som händer med min produkt, och jag har ingen möjlighet att påverka. Man kan ju inte heller ringa och skälla på de stackars människorna på supporten. Det är ju inte deras fel.

Är det någon som har råkat ut för samma problem?

Bevaka tråden