Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svårt val mellan mini och 4G

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Fick besked i morse att min iPod mini (silver) med laserengraving levereras i dagarna.
Samtidigt har iPod 40 GB blivit snyggare, fått 50% bättre batteritid och lägre pris. AppleStores kundtjänst säger att det är helt okey med ångervecka och att det går
att lämna tillbaka minin mot en storebrorsa på 40GB trots att minin har mina
initialer fastbrända från fabrik. Schysst service Äpplet men den spär dessvärre
bara på min beslutsångest. Vad skulle ni andra ha gjort?

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-20 08:46
Ursprungligen av Danne Adolphson:

Fick besked i morse att min iPod mini (silver) med laserengraving levereras i dagarna.
Samtidigt har iPod 40 GB blivit snyggare, fått 50% bättre batteritid och lägre pris. AppleStores kundtjänst säger att det är helt okey med ångervecka och att det går
att lämna tillbaka minin mot en storebrorsa på 40GB trots att minin har mina
initialer fastbrända från fabrik. Schysst service Äpplet men den spär dessvärre
bara på min beslutsångest. Vad skulle ni andra ha gjort?

jag skulle valt 40gb.. minin räcker inte hårddiskstorleksmässigt för mig... ska det va hårddisk så ska det...

Haha bara för det så ska jag spä på beslutsångesten mer
Jag hade behållt minin... den är så liten och smidig att ha med sig, vanliga ipod är lite för stor, får ju knappt plats i fickan. Minin tar ju inte mer plats än en mobil.
Vänta tills du får se din mini så vill du inte lämna tillbaka den.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-20 09:33
Ursprungligen av gusax840:

Haha bara för det så ska jag spä på beslutsångesten mer
Jag hade behållt minin... den är så liten och smidig att ha med sig, vanliga ipod är lite för stor, får ju knappt plats i fickan. Minin tar ju inte mer plats än en mobil.
Vänta tills du får se din mini så vill du inte lämna tillbaka den.

Så resonerar jag med. Dessutom, det många inte tänker på. I Minin sitter det en microdrivehårddisk jämfört mot en "vanlig" i de stora poddarna, dvs lite mindre känslig mot stötar etc, perfekt när man har den med sig mycket, tränar mm.

  • Medlem
  • 2004-07-20 09:51

Nu har jag bestämt mig....tror jag

Ursprungligen av Knuckie:

Så resonerar jag med. Dessutom, det många inte tänker på. I Minin sitter det en microdrivehårddisk jämfört mot en "vanlig" i de stora poddarna, dvs lite mindre känslig mot stötar etc, perfekt när man har den med sig mycket, tränar mm.

Jag behåller beställningen på min mini (blå) grymt gött att den är liten som en mobil. Annars kommer den bara får vara hemma på sommaren eftersom fickorna inte räcker till....MINI COME TO ME!!

Jag har också grym beslutsångest. Jag har tänkt köpa genom kontakter i USA i aug/sept. Just nu lutar det åt 20-giggaren eftersom den rymmer mycket men är lite slimmare än 40GB.

Jag räknade lite utifrån min mp3-samling och man får ju in ungefär (i hyfsad kvalitet) 60-70 skivor på iPod Mini, 300-350 på iPod 20GB och 600-700 på iPod 40GB.

Minin vinner helt klart på storlek, men 60-70 plattor är inte så mycket att man aldrig behöver fundera på om man har med sig allt som man kan tänkas vilja lyssna pä.
300-350 skivor däremot är nog mer än tillräckligt.

Nåväl, har väl en månad på mig att tänka till...

Fickor?

Ursprungligen av gusax840:

vanliga ipod är lite för stor, får ju knappt plats i fickan

Vad har du för fickor?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-02 14:04
Ursprungligen av gusax840:

Haha bara för det så ska jag spä på beslutsångesten mer
Jag hade behållt minin... den är så liten och smidig att ha med sig, vanliga ipod är lite för stor, får ju knappt plats i fickan. Minin tar ju inte mer plats än en mobil.
Vänta tills du får se din mini så vill du inte lämna tillbaka den.

detta stämmer inte alls. om du inte har en mobil som är skitliten...min 3g 10gig är ungefär som min siemens C55 i läng oh något bredare...

//C

Ursprungligen av gusax840:

Haha bara för det så ska jag spä på beslutsångesten mer
Jag hade behållt minin... den är så liten och smidig att ha med sig, vanliga ipod är lite för stor, får ju knappt plats i fickan. Minin tar ju inte mer plats än en mobil.
Vänta tills du får se din mini så vill du inte lämna tillbaka den.

hur små fickor har du`?

En variant är ju också att börja med en stor och komplettera med en mini längre fram... Hmm...

  • Oregistrerad
  • 2004-10-01 18:54
Ursprungligen av henrrrik:

En variant är ju också att börja med en stor och komplettera med en mini längre fram... Hmm...

Copy-Cat...

  • Oregistrerad
  • 2004-10-02 04:07

...

som sagt, minin är på utgående...

  • Oregistrerad
  • 2004-10-02 14:11
Ursprungligen av Seoulenite:

som sagt, minin är på utgående...

förstår inte riktigt det där att mini är UTGÅENDE?
nejj det är den knappast!
jag tycker att du ska välja på hur mycket musik du har eller om du ofta behöver flytta filer eller ta med dig filer...

  • Medlem
  • 2004-07-20 10:46

Jag har bestämt mig för att behålla min 15GB G3:a, då jag redan efter en dag har förälskat mig för djupt för att ens idas skicka iväg den samt vänta ytterligare några veckor.
Men om jag vore du så tycker jag helt och hållet att du skall bestämma dig efter hur mycket utrymme du egentligen behöver. Så stor är inte 20-giggaren att du blir lidande av det, utvändigt vill säga. Jag tycker att 15GB är mer än tillräckligt iallafall.

Har nog aldrig nåsinn fyllt min ipod, och den är bara på 10GB.

  • Medlem
  • 2004-07-20 12:35
Ursprungligen av bstark:

Har nog aldrig nåsinn fyllt min ipod, och den är bara på 10GB.

Precis. Jag är som sagt nöjd med min 15GB G3! Den är ju bara så vacker!

Behöver HjälP

Hej ja behöver hjälp med min ipod 3g 40gb när jag laddar den så starts den om hela tiden och det står en map med utropstecken.Och så vet jag inte hur man överför musik genom Itunes vet inte hur man gör, kan någon hjälpa mig PLEASE? eller om någon addar mig genom msn så går det kanske snabbare ([email protected])
skulle vara tacksamm om ja fick ett svar

Hej ja behöver hjälp med min ipod 3g 40gb när jag laddar den så starts den om hela tiden och det står en map med utropstecken kan och så vet jag inte hur man överför musik genom Itunes vet inte hur man gör kan någon hjälpa mig PLEASE? lr om någon addar mig genom msn så går det kanske snabbare ([email protected])

  • Oregistrerad
  • 2004-08-10 16:01
Ursprungligen av Danne Adolphson:

Fick besked i morse att min iPod mini (silver) med laserengraving levereras i dagarna.
Samtidigt har iPod 40 GB blivit snyggare, fått 50% bättre batteritid och lägre pris.

Just det, jag repeterar vad du just själv skrev "Samtidigt har iPod 40 GB blivit snyggare, fått 50% bättre batteritid och lägre pris":)

Köp inte en mini, visst är den mindre men inte så pass mycket mindre att den rättfärdigar ett bortfall på 35 gig. Minin är till för just det, minisar (med allt vad det innebär ), när man växer upp köper man en riktig ipod.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-08-10 16:57

Välj minin, du kommer inte ångra dig!

  • Medlem
  • 2004-08-10 19:09

jag har köpt en g4 40 gig helt enkelt eftersom jag valde mp3-spelare med hårddisk för att kunna bära med mig all min musik (samt ha en smidig back-up på all musik).. jag skulle inte köpa en ipod mini för om man inte fyller upp den i dagsläget så kommer man göra det förr eller senare..

min musikmapp är nu på över 23 gig och det tillkommer ju ett album då och då...

  • Medlem
  • 2004-08-10 19:11

"60 GB hårddisk från Toshiba officiell"
-www.ipodstyle.se
>_<

Mini!!!!!!!!!!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-02 18:32

Beror lite på hur du tänkt använda den. Ska du bära den i byxfickan och endast lyssna på musik hade jag personligen valt minin. Ska du däremot ha den i jackan (som fungerar bra nu på hösten, vintern och våren) och även vill kunna flytta filer med den hade jag definitivt valt 40GB.

Jag valde 40GB!!!

Jag tycker inte du ska lyssna på någon hära. Ta det beslutet själv. Det är du som ska ha spelaren ingen annan. Vill du ha en liten portabel så ta minin. Vill du ha en spelare med utrymme välj g4:an.
Så jag tycker du ska kolla på hur pass mycket du kommer använda den. Ska du ha den för att åka fram och tillbaka till jobbet räker ju en 512mb. Ska du ha den när du reser. Är borta längre tid så välj 4g. Men nu säger jag inte att du ska välja en spelare för att du ska resa bort. Utan försöker få dig att förstå att om du kommer ha tillgång till data varje dag så varför välja en ipod med mycket utrymme.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-03 12:46
Ursprungligen av Stotte:

Jag tycker inte du ska lyssna på någon hära

Säger du inte emot dig själv nu?!

Jag tycker inte att storleken är ett problem. Den "riktiga" ipoden får garanterat plats i alla fickor. Jag valde en 20 Gig för att den är billigare, lättare och smalare än en 40 gigare. Visserligen så fanns inte mini som ett alrernativ ens en gång när jag köpte min men jag är nöjd o skulle inte vilja byta den mot en mini.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-05 20:31

Stod oxå i valet o kvalet för 10min sedan, blev en 40Gb. Skillnaden i storlek känns obetydlig, bättre batteritid, mer utrymme. med enbart 4Gb måste man ju fortfarande hålla på å skyffla mellan datorn och poden hela tiden och det har jag fått nog av med min gamla JoS. mitt råd, ta 40an om du har pengarna!

Alltså, allt det här är väl en fråga om hur mycket musik man vill ha med sig? Allt annat måste ju komma i andra hand.

Om du känner att du inte behöver mer musik än 4gb så är ju valet enkelt, både med tanke på pris (slim to none) och storlek.

Jag däremot, som köper en iPod just för att kunna ha med mig ALL min musik när jag lämnar huset, ville ha en 20gb (samt att kunna ha med mig datafiler). Storleken och priset fick ge vika för diskutrymmet.

  • Medlem
  • 2004-10-29 12:43

Om jag skulle haft möjligheten att välja igen, skulle jag definitivt ta 40gig. 4 är alldeles för lite, man fyller upp den grymt snabbt..

Jag funderar till och med på att sälja min Mini för att den har för klen hårddisk..

Bevaka tråden