Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1 Gigs MD-skivor i från Sony

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-06-05 23:09

Hej alla glada!

Fick i veckan höra av en rätt säker källa att till hösten kommer Sony med 1 Gigs MD-skivor.

De kommer gå snabbt att skriva in på, funka för både musik och data.

Vet dock inte om de gamla minidiscmaskinerna kommer klara av att köra dessa.

Tror detta kan bli en hård konkurent emot Ipod då en skiva troligen kommer hamna under 50 lappen.

Detta har jag hört genom en kontakt som har en kontakt som jobbar med att sälja Sony-prylar till företag så allt kanske inte stämmer 100%

Äh, jag hatar utbytbara skivor, är det inte smidigare med en 20 gig iPod?

Men du har glömt att själva spelaren säkerligen kommer ligga på en 3000:- och uppåt.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-06-06 19:02

Jag inte tänkt så mycket på smidighet, användingsmöjligheter eller pris utan bara konstaterat att jag tror det kommer bli en rejäl konkurent till Apple.

Ursprungligen av skatan:

Jag inte tänkt så mycket på smidighet, användingsmöjligheter eller pris utan bara konstaterat att jag tror det kommer bli en rejäl konkurent till Apple.

shit no...

  • Medlem
  • International user
  • 2004-06-06 21:28
Ursprungligen av skatan:

Jag inte tänkt så mycket på smidighet, användingsmöjligheter eller pris utan bara konstaterat att jag tror det kommer bli en rejäl konkurent till Apple.

Nej.

http://www.sony.se/PageView.do?site=odw_sv_SE&page=ProductCategoryHomeWithArticleFirstSection&article=1078497739119&section=sv_SE_Products&productcategory=%2FAudio

Ursprungligen av skatan:

Vet dock inte om de gamla minidiscmaskinerna kommer klara av att köra dessa.

Vanliga ("gamla") minidiscspelare klarar inte av att spela HiMD-skivor. Sony säger nåt om att "det nya HiMD-formatet kan användas även på gamla skivor". Med det menar de att man kan använda ATRAC3plus och vad det nu heter för att klämma in mer musik på en skiva (med ganska grisig kvalitet), men den rymmer inte alls 1GB. Det är också bara de senaste "gamla" spelarna som klarar detta.
De nya spelarna klarar av att åtminstone läsa gamla vanliga MD-skivor, kanske också spela in på dem.

1
Bevaka tråden