Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jävla skit-iPod!

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick hem min nya iPod 40Gb idag. Efter formateringen i windows så fungerar inte skiten längre. Det blinkar en apple-logga och en mapp med en varningstriangel på med ett utropstecken på. Nån som har haft samma problem?

Apple support vill skicka den på reperation så nu tar det 2 veckor till innan jag får min iPod. Är redan trött på jävla skit-apple. Kommer aldrig mer att köpa en apple-produkt. Och var är manualen? Står ju inte ett skit i användningshandboken om formatering.

//Jocke

  • Oregistrerad
  • 2004-04-23 21:47
Ursprungligen av danlid:

Fick hem min nya iPod 40Gb idag. Efter formateringen i windows så fungerar inte skiten längre. Det blinkar en apple-logga och en mapp med en varningstriangel på med ett utropstecken på. Nån som har haft samma problem?

Apple support vill skicka den på reperation så nu tar det 2 veckor till innan jag får min iPod. Är redan trött på jävla skit-apple. Kommer aldrig mer att köpa en apple-produkt. Och var är manualen? Står ju inte ett skit i användningshandboken om formatering.

//Jocke

Jag misstänker detta är error 40, misstaget är 40 cm ifrån produkten

eftersom jag ej stött på detta problem med någon av versionerna

//C

Ursprungligen av Archduk3:

Jag misstänker detta är error 40, misstaget är 40 cm ifrån produkten

eftersom jag ej stött på detta problem med någon av versionerna

//C

Jaha, tack för hjälpen... jävla pucko. Visste inte att man var tvungen att va raketforskare för att få igång en iPod.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-24 11:18
Ursprungligen av danlid:

Jaha, tack för hjälpen... jävla pucko. Visste inte att man var tvungen att va raketforskare för att få igång en iPod.

Eller bara ha vanligt vett??

Och du kan kalla mig pucko men eftersom det har hänt dig tycker jag du borde kalla dig själv detta, men nu lägger vi ned personangreppen

Om du skickar in den tar den max en vecka skulle jag gissa, gör det bara så får tillbaka den bästa spelare som finns

//C

Du kanske fick det svar du förtjänade genom den ton du använde i dina inlägg?

Du kan ju testa att göra en återställning med ipod software 2.1 vilket är det NORMALA sättet att skifta mellan mac och pc version på en ipod.

Du hittar programmet i fråga här

  • Oregistrerad
  • 2004-04-24 11:45
Ursprungligen av stefanw:

Du kanske fick det svar du förtjänade genom den ton du använde i dina inlägg?

Du kan ju testa att göra en återställning med ipod software 2.1 vilket är det NORMALA sättet att skifta mellan mac och pc version på en ipod.

Du hittar programmet i fråga här

Ja, men jag tolererar inte när man attackerar en av de bästa musikspelare som någonsin funnits

//C

Ursprungligen av Archduk3:

Ja, men jag tolererar inte när man attackerar en av de bästa musikspelare som någonsin funnits

//C

Hoppsan...det var inte dig jag avsåg med min kommentar

/s

Arch... du svarar ju så på alla problem här på forumet!
Om du inte haft samma problem skit i att svara istället för att säga att det är fel på de personer som ställer frågor...

Om du inte lägger av så kommer du ju att skrämma bort folk från forumet!

  • Oregistrerad
  • 2004-04-25 03:39
Ursprungligen av Kellogs:

Arch... du svarar ju så på alla problem här på forumet!
Om du inte haft samma problem skit i att svara istället för att säga att det är fel på de personer som ställer frågor...

Om du inte lägger av så kommer du ju att skrämma bort folk från forumet!

Svarat 2 personer så, men faktiskt i 9 fall av 10 är det användarens fel......gör man som man ska så ska det fungera oftast......och sedan tycker jag itne att man ska börja gasta för att det visar sig vara fel, kunde lika gärna varit en iRiver som gått sönder.....tycker inte man ska bojkotta Apple produkter för en skitsak

//C

Ursprungligen av Archduk3:

Svarat 2 personer så, men faktiskt i 9 fall av 10 är det användarens fel......gör man som man ska så ska det fungera oftast......och sedan tycker jag itne att man ska börja gasta för att det visar sig vara fel, kunde lika gärna varit en iRiver som gått sönder.....tycker inte man ska bojkotta Apple produkter för en skitsak

//C

Där håller jag helt och fullt med dig!

  • Oregistrerad
  • 2004-04-25 16:01
Ursprungligen av Kellogs:

Där håller jag helt och fullt med dig!

Bra att vi är överens

/C

  • Oregistrerad
  • 2004-04-25 03:37
Ursprungligen av stefanw:

Hoppsan...det var inte dig jag avsåg med min kommentar

/s

jaha

//C

  • Medlem
  • 2004-04-24 12:55

Om du formaterar iPoden som en vanlig disk så lär programvaran på iPoden försvinna. Testa som sagt med ny iPod software. Det borde fungera.
Varför formaterade du förresten en helt ny iPod?

/majk

Får du ordning på problemet?

Nu kan vi lägga ner den här tråden för gott. Får en ny iPod på onsdag.

Behöver man inte formatera en helt ny iPod som ska användas med windows?

Nej, det räcker med att köra programet ipod uppgradering som ligger på orginalskivan och där välja Återställning så sköter den om allt åt dig.

Installer iTunes

Hej!

Jag hade liknande problem...Det bara blinkade "do not disconnect" och det enda jag behövde göra var att starta i Tunes och synka..
Har du säkert redan testat men....

Ursprungligen av danlid:

Fick hem min nya iPod 40Gb idag. Efter formateringen i windows så fungerar inte skiten längre. Det blinkar en apple-logga och en mapp med en varningstriangel på med ett utropstecken på. Nån som har haft samma problem?

Apple support vill skicka den på reperation så nu tar det 2 veckor till innan jag får min iPod. Är redan trött på jävla skit-apple. Kommer aldrig mer att köpa en apple-produkt. Och var är manualen? Står ju inte ett skit i användningshandboken om formatering.

//Jocke

1
Bevaka tråden