Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Enkel trumsampler

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-09-18 16:30

Hej!

Har lite funderingar på nya Logic Express till min Macbook. Jag skulle vilje använda wav filer som trumljud och Exs24 verkar vara rätt men går det att importera wav filer i den i Logic express eller är den funktionen borttagen? Eftersom jag har Intel processor så vet jag inga VST sampler pluggar som skulle funka, hur har ni andra löst detta?

EXS24 läser wav, men problemet är att det inte går att göra egna ljud i EXS-format i Logic Express. Det går att lösa med program som antingen kan konvertera andra format till EXS eller som kan skapa EXS-patchar (Redmatica har ett sånt program på gång, men det är inte släppt än).

Eller så skaffar du någon trumplugin. I Intelformat finns Native Instruments Battery 4, Izotope iDrum och FXpansion Guru. (Sen går det ju att använda vilken valfri mjukvarusampler som helst, men du verkar ju vara ute efter just trummor.)

Sen verkar det vara poppis hos vissa att använda Reason som trummodul via Rewire och det kan ju definitivt vara ett alternativ, speciellt eftersom folk brukar sälja Reason begagnat till rimliga priser rätt ofta. (Ableton Live kan också slavas på samma sätt, men det är lite för processorhungrigt för att verkligen vara en bra lösning.)

  • Medlem
  • 2006-09-18 16:51

Tackar för tipsen! ska kolla det du skrivit

  • Medlem
  • 2006-09-19 12:24

Har kollat Linplugs RMIV, det verkar luta åt det hållet.

1
Bevaka tråden