Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hårdvara i FruityLoops?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

tjabba, någon som är expert / kunnig inom att koppla hårdvara till fruityloops pm:a mig! behöver hjälp är okunnig om just detta ..

  • Medlem
  • 2006-06-20 18:58

http://www.flstudio.com/help/ ger inte tillräckligt? Avsnitten om MIDI och generella inställningar?

Lite mer specifik frågeställning ger nog bättre svar.

jag kopplar synthen via en "game-port" och måste få den att fungera med fruityloops ;D så jag producera ljuden ..

  • Medlem
  • 2006-06-20 20:20

Dvs "game-port" ger midi ut från dator -> stoppas in i synten -> ställa in FL enligt hjälpen jag länkade ovan -> synten låter när du skickar ut midi från FL.

Vad du menar med "producera ljuden" är väldigt oklart. Vill du ha in ljuden i datorn igen?

okey nu blev det lite klarare, ja alltså jag köpte ju JPn för att kunna ratta till sköna ljud det är det som är lite körigt när man inte får till inställnigarna i FL ..

Har inte riktigt koll på det här för jag använder FL enbart till trummor... Och du kanske redan fått till det mha JGB och hjälpfilen...
Men för att kunna styra JPn från patternsequencern så måste du använda en "MIDI out"-modul. Och i Settings->MIDI får du se till att välja gameport-MIDI-interfacet.

  • Medlem
  • 2006-06-21 11:04

USB klaviatur och dylik hårdvara brukas detekteras direkt i FL. Men har själv haft problem när jag försökt använda joystick-porten och fick det aldrig att fungera. Inte med någon hårdvare, eller med något midiprogram för den delen heller.

Edit: Kanske en ide att köpa ett USB interface?

1
Bevaka tråden