Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nätverk

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2002-09-03 10:50

sitter hemma m ett adsl modem, 2 mac och en linux burk som vill ha tillgång till nätet, tänkte först använda linux burken till att stå som gateway-router men så givetvis var den full av lediga isa platser och inte tillräckligt m pci som jag behöver för mina överblivna nätverkskort...
Har 2st netgear FA311 kort(100mbit) och ett realtek nånting (10mbit) tänkte sätta in korten i en av macburkarna (och se vad som händer) ,koppla in adsl:et på realtek kortet, och till (från mac:en alltså) linuxburken på ett netgear kort och till andra macburken genom det inbyggda nätverkskortet, nu är väll bara kruxet att d inte finns stöd för dem här korten...

Jag vet iovs att freebsd har stöd för Fa311 korten och säkerligen realtek kortet oxå, men jag antar att inte macos har d?
går d att använda sig av modulerna/drivrutinerna (eller vad ni nu vill kalla dem) från bsd till macosx? kanske det redan finns i darwin kärnan? har försökt hitta nån fakta om d hittils utan resultat... nån som vet mer?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-09-03 15:05

Bara nyfiken och ingen vidare hjälp, men vore det inte läge att köpa in en 4-ports switch så är det väl bara att ansluta på den? Ett nätverkskort som funkar i LINUX-burken har du väl och Macarna har ju inbyggda (om det inte är en verklig m/ä-maskin). Finns ju smutta switchar för klart under tusenlappen.

Ännu bättre, köp en bredbandsrouter med inbyggd 4-portars switch som denna:

Endast 475 kr plus moms hos Dustin.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-09-03 16:54

Jösses, den ser ju ut som en ansjovisburk, det är bara Grebbestads som fattas på sidan. jag antar dock att den är större än en sådan burk i verkligheten...


[ 03 September 2002, 16:55: Meddelandet ändrat av: Harry Våffla ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-03 17:11

Eller en snusdosa för riktiga karlar. Varför kör snusarna med såna där fula pappdosor med plastlock när det finns snygga silverdosor?

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2002-09-03 18:38

En Grov snus skall ligga under läppen.Inte tillbringa sin tid i en fjollask!. Det blir för omständigt att varje dag hälla över sina doser. Dosan är bara en mellanstation som ej behöver visas upp.

[ 03 September 2002, 18:39: Meddelandet ändrat av: kuspen ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Eller en snusdosa för riktiga karlar. Varför kör snusarna med såna där fula pappdosor med plastlock när det finns snygga silverdosor?

Nämen...inte trodde jag väl det om dig Mondo65!
Trevligt med lite stil åxå
Fast jag skulle aldrig orka tippa över dosa till en finare dosa. Hur fin den än är.
För lat, skäms för min last.

Gambit

1
Bevaka tråden