Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp! Förlängningssladd till tangentbord

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar hur man gör för att förlänga sladden till ett tangentbord med på/av-knapp kopplat till en ny G4:a så att man fortfarande kan slå på och av datorn från tangentbordet.

Antag att vi har en dator som skall stå i ett annat rum, och att det blir ett herrans spring i korridorer om man inte kan starta datorn direkt från tangentbordet. Skulle gissa att förlängningen måste vara fem-tio meter.

Jag testade häromdagen att koppla in ett tangentbord till ett annat tangentbords USB-utgång. I detta läge fungerade det inte, men när jag kopplade in den direkt i datorn var det inga problem. Måste man ha någon speciell typ av förlängningssladd?

Jag har en rabiat PC-tekniker som inte drar sig för att bassunera ut alla problem han kan hitta hos Macen över hela universitetet och jag börjar bli heligt trött på det! Så om ni kan så hjälp mig snarast, snälla!!

/JO

[ 01 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: Jont Olof ]

  • Medlem
  • 2002-03-01 10:34

Well, det finns ju helt vanliga USB-förlängningskablar, som borde fungera. Hade det själv till en G3a förut, där kabeln var typ 40cm till tangentbordet. Blir den alltför lång, jag vet inte hur lång, måste man ha en hubb med egen strömförsörjning.

[ 01 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: stfm ]

Jag har inte själv varit där men såhär säger han att de har kopplat:

Dator -> 5m USB kabel -> USB hub med ström -> 5m USB kabel -> tangentbord. Den sista kabeln skulle kunna vara lite kortare (4 möjligen 3m) men vi hade inget USB skarv i lämplig längd.

Vad göra?

/JO

  • Medlem
  • 2002-03-01 16:19

Ja, jag förstår inte varför det inte skulle fungera... En trasig sladd kanske?

1
Bevaka tråden