Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kontakt 2.1 ute!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-28 15:34

http://www.nativeinstruments.de

Verkar lite hopplöst att komma in på sidan nu dock, det är nog många som har väntat på denna uppdatering ett tag...

K2

Den här länken funkar också men det är segt, segt

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-29 12:21

Verkar som att det har funnits mycket utrymme för optimering. Från KVR:

Citat:

Performance Enhancements

* Shorter Loading Times:

Loading times are now much faster, especially when using several banks with many instruments.
* Less Memory Usage: RAM usage has been reduced for internal objects (everything but samples).
* Lower Processor Load: CPU load has been dramatically reduced in idle mode, especially when using several banks with many instruments.
* Better Multi-Processor Support: Multi-processor support has been enhanced with better load balancing for group voices and insert effects and additional load balancing for instrument insert and send effects when using several instruments.

  • Medlem
  • 2006-04-29 13:04

Har försökt komma in sedan igår. Server busy hela tiden. Om de har sådana kapacitetsproblem så borde de fixa endera bättre blås i linorna, en extern leverantör med kapacitet att hantera nedladdningbiten eller möjlighet att ta hem via en torrent.

Äh, får ta å jobba lite istället

Är lite sugen på att köpa Kontakt 2.1, men jag begriper ärligt talat inte prissättningen på denna produkt. 4595kr!!!! Det är ju mer än vad jag gav för min Yamaha A4000 hårdvarusampler. Visst kostar det att utveckla mjukvara, men det kan ju inte vara i närheten av vad det kostar att utveckla en hårdvarusampler som dessutom ska skruvas ihop i fabrik, innehåller dyra komponenter (egenutvecklade asics) och fraktas från andra sidan jorden.

EMU säljer förnärvarande ut sin Emulator-X för 2200kr och då får man dessutom ett minst sagt kompetent ljudkort på köpet (M1212). Hur lyckas dom?

När jag testade demon av Kontakt 2 så tyckte jag att ljudet lät riktigt dåligt, speciellt i diskanten. Detta ska dom äntligen (först i version 2.1) ha åtgärdat. Frågan som återstår är varför för dom tar så hutlöst mycket betalt för sina program. När en sampler VSTi plugin nästan kostar lika mycket som sequencerprogrammet, då börjar åtminstonne jag undra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-05 08:54

Jag håller med om att det känns dyrt, men det tycker jag man kan säga om många plugins. Kontakt anses ju ändå vara lite av top-of-the-line så det gör väl att NI kan hålla priset uppe. Men så mycket billigare är väl inte Halion heller? Men jag kan hålla med om att Emulator-X är riktigt prisvärd! Största anledning till att jag inte köpte den ist är att man MÅSTE ha deras ljudkort inkopplat för att kunna köra den, känns inte så kul

Citat:

Men jag kan hålla med om att Emulator-X är riktigt prisvärd! Största anledning till att jag inte köpte den ist är att man MÅSTE ha deras ljudkort inkopplat för att kunna köra den, känns inte så kul

Emulator X2 kommer att ha ett USB-midiinterface som dongle istf PCI-kortet. Släpps i Maj, jag hänger på låset...

  • Oregistrerad
  • 2006-05-26 11:55

JIsses, har jobbat nu några veckor i en uppgraderad kontakt (2.1) ... Otroligt mycket trevligare mot processorn, dock är jag fortfarande skeptisk till de inbyggda effekterna, både rent ljudmässigt men framförallt processormässigt..

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

Ursprungligen av Don:

JIsses, har jobbat nu några veckor i en uppgraderad kontakt (2.1) ... Otroligt mycket trevligare mot processorn, dock är jag fortfarande skeptisk till de inbyggda effekterna, både rent ljudmässigt men framförallt processormässigt..

Ja, den känns lite bättre men inte så stor skillnad som jag väntat mig. Den är fortfarande alldeles för processorhungrig när man använder convolution effekterna

  • Oregistrerad
  • 2006-05-26 16:24
Ursprungligen av Tommy:

Ja, den känns lite bättre men inte så stor skillnad som jag väntat mig. Den är fortfarande alldeles för processorhungrig när man använder convolution effekterna

Jo det är rätt tramsigt.. å andra sidan är det väl inte några av de convolution-reverb som finns på marknaden som är direkt "snåla" .... men jag använder sällan de interna effekterna i kontakt, kör ut på seperata spår och använder pluggar istället... reverbet jag kör mest nu är Blueverb från Nomad factory, vintage style och hyfsat snålt (ej conv.)...

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

1
Bevaka tråden