Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Död nätverksport på QS/733

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min nätverksport har helt plötsligt slutat att fungera, har testat datorn med "Apple Hardware Test" och programmet rapporterar inga fel. LAN lampan på ISDN-routern är slocken men tänds när jag kör Hardwaretesten.

Har kollat alla sladdar, kontakter, zappat PRAM, testat routern på annan dator och det är inget fel på den. Kommer inte åt router via terminalen och den syns inte i nätverksinställningarna. Spelar ingen roll vilket system jag kör likadant i 9:an som i X.

Tänkte testa att resetta modekortet, hur gör man detta utan att ställa till det ytterligare?

kollat kabeln = har du testat med en annan kabel ? Har du flera portar på routern och har du i så fall testat en annan port ?

Kolla så inte routern och/eller datorn låst respektive port i något läge som motparten inte kan kommunicera i.

Har testat annan kabel samt alla fyra portarna på routern men problemet kvarstår.

Min tanke var att porten låst sig och om jag resettade modekortet skulle det kanske släppa.

Finns det något annat sätt att kolla porten, kanske via terminalen?

Kan man inte pinga sitt eget ip för att se att kortet fungerar? Alltså skriva "ping xxx.xxx.xxx.xxx"? har i af för mig det.

Testade att pinga via "Network Utility" samt terminalen men inget svar. Blir nog att lämna in burken

Hej !

Uppdaterat till 10.1.5 nyligen ??

Isåfall garanterat en känd bugg, hur lösa ?? Läs här :

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106905

/ Mvh Daniel

1
Bevaka tråden