Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ATA-disk som slave på Quicksilver

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-03-06 11:43

Har följande situation. Idag sitter en av mina ATA-diskar på ett ATA-kort från Sonnet Tempo (AACard 6260M). Nu vill jag för att minska andelen 3rd party hårdvara i maskin flytta denna disk och sätta den som slave mot moderkortet istället. Problemet vad jag anser är att detta ATA-kort identifierar sig som ett SCSI-kort i Apple System Profiler och hårddisken som sitter ansluten mot den i sin tur som en SCSI-disk. Trots att varken kortet eller hårddisken _är_ av det interfacet. Så min fråga är, kommer det blir något strul när jag gör "överföringen"? Måste jag formatera om hårddisken? Eller kommer hårddisken känna av själv utan problem? Någon som har gjort ngt liknande?

Du kan tryggt flytta disken till den interna IDE-kedjan utan att formatera om den.

  • Oregistrerad
  • 2003-03-07 09:38

Har nu testat att ansluta den och det gick som sagt utan problem. Inga krav på formatering eller likannde. Tyvärr tappar jag drygt 2 min i tid på att flytta 7.7 GB mellan diskarna jämfört med när den är ansluten mot Tempo-kortet som master. Därför har jag kopplat tillbaka allt igen.

1
Bevaka tråden