Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac och PC minne?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-02-24 14:54

Är det någon som har testat att köpa ett "pc minne" och stoppat in i en iMac 700 TFT?

Vilka är riskerna med detta?

Jajamen - köpte 256 Meg för 450 spänn åpp en PC affär här i Götet - funkar klockrent.

/ Daniel

Jag köpte på datorbutiken ett minne som bland annat omnämnders vara amdOK. Det funakde inte i min G4/400 AGP.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: PalleLindq:
Är det någon som har testat att köpa ett "pc minne" och stoppat in i en iMac 700 TFT?

Vilka är riskerna med detta?

Risken är 50/50 att det funkar.
M.a.o. väldigt osäkert inköp.

(Har själv köpt 2 minnen vid 2 olika tillfällen varav 1 funkade och det andra inte-det första minnet var specialtillverkat emedan det andra var en "vanligt" PC-modul)

/G

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-24 17:33
Citat:

citera: Är det någon som har testat att köpa ett "pc minne" och stoppat in i en iMac 700 TFT?

Vilka är riskerna med detta?

Så länge det är minnen av exakt samma typ och från samma tillverkare, exempelvis Kingston, funkar det fint. Enda skilladen är att det är billigare.

  • Oregistrerad
  • 2003-02-24 17:48
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: mondo65:

Citat:

citera: Är det någon som har testat att köpa ett "pc minne" och stoppat in i en iMac 700 TFT?

Vilka är riskerna med detta?

Så länge det är minnen av exakt samma typ och från samma tillverkare, exempelvis Kingston, funkar det fint. Enda skilladen är att det är billigare.

Vågar nog satsa en stor slant på att alla minnen som kallas "original" funkar perfekt. Samma tillverkare spelar nog ingen roll, men andra kanske har erfarenheter som talar emot?

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Stefan Wallström:
Vågar nog satsa en stor slant på att alla minnen som kallas "original" funkar perfekt. Samma tillverkare spelar nog ingen roll, men andra kanske har erfarenheter som talar emot?

Köp "originalminnen" från Samsung, kör med dem några månader och kom tillbaka när de gett upp. Märk väl att jag sade "när" och inte "om"...

1
Bevaka tråden