Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reverb

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-02-21 17:33

Hej!

Söker en bra plugin till sång. Reveb, kompressor. Någon som vet en bra?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-02-21 17:47

kajerhus classic reverb är gratis och fungerar bra. Visst, inget lexicon men om du bara behöver ett reverb som låter hyggligt bra så funkar det.

http://digitalfishphones.com/ <- och där finns en kompressor med mera

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-02-21 18:02

Dom pluggarna har jag inte sett förr, ska kollas upp

Kjaerhus classic compressor är ganska trevlig och lättanvänd, låter rätt bra också.

  • Medlem
  • 2006-03-16 01:06

Kan rekommendera Sonalskis till EQ och Kompressor-del sen Waves IR-1 som reverb.
Även R-Comp låter bra samt R-Verb.
Annars tycker jag det mesta suger i mjukvaruväg

  • Avstängd
  • Malmö
  • 2006-03-16 01:16

Skriver tveklöst under på Sonalksis. Ladda ner de fullt fungerande demoversionerna och kör i en månad, så att du hinner bli allvarligt beroende och måste köpa dem sedan...

  • Medlem
  • 2006-03-16 01:20

Hörde om något studenterbjudande där man fick kompressorn och eq:n från Sonalksis för runt 2000 kr.
Låter mycket prisvärt.

  • Avstängd
  • Malmö
  • 2006-03-16 09:49
Ursprungligen av Herde:

Hörde om något studenterbjudande där man fick kompressorn och eq:n från Sonalksis för runt 2000 kr.
Låter mycket prisvärt.

Stämmer bra - nästan i alla fall...
Essentials bundle (SV-517+SV-315) ligger på 2595:- som studentlicens (mot 4195:- för vanliga dödliga).
Multiband dynamics bundle (CQ1+DQ1) ligger på 2795:- för studenter (och 4395:- för andra).
Gäller för alla studenter!

Citat:

Kanske inte världens bästa men betydligt bättre än de som följer med Cubase.

Antingen har du inte testat SX3 eller så har placeboeffekten firat nya triumfer. Roomworks i Cubase är nämligen en surroundkapabel version av Ambience...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-17 09:35
Ursprungligen av Peter H:

Antingen har du inte testat SX3 eller så har placeboeffekten firat nya triumfer. Roomworks i Cubase är nämligen en surroundkapabel version av Ambience...

Ah! Helt rätt! Jag tänkte på Reverb A och B i min jämförelse.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-16 08:40

Smartelectronix har ett gratisreverb:

http://www.smartelectronix.com/~magnus/

Kanske inte världens bästa men betydligt bättre än de som följer med Cubase.

  • Avstängd
  • Malmö
  • 2006-03-16 09:51
Ursprungligen av tommyc:

Smartelectronix har ett gratisreverb:

http://www.smartelectronix.com/~magnus/

Kanske inte världens bästa men betydligt bättre än de som följer med Cubase.

Ett annat gratis-reverb som har fått bra omdömen, är Glaceverb: http://www.dasample.com/index.php?show=glaceverb

reverb är alltid intressant
jag som kör ett gammalt cubase, just reverb A och B bland annat...och använder dessa ganska friskt. Vad är det exakt som inte tillfredställs med dessa reverb?
Skulle vara kul med en motivering för jag känner väl också att dessa reverb inte är exakt vad jag skulle vilja ha, även om jag inte vet exakt vet vad jag är ute efter...

Classic-kompressorn tycker jag om, reverbet tilltalar mig däremot inte alls. Ett alternativ är ju att använda SIR och några bra plateimpulser, det tycker jag brukar bli bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-17 16:39

Tjaa, jag säger väl som vanligt då. UAD-1...

LA2A, PultecPro och Plate 140 så var sångljudet klart sen... ;o)

Citat:

just reverb A och B bland annat...och använder dessa ganska friskt. Vad är det exakt som inte tillfredställs med dessa reverb?

Själv tycker jag dom var extremt svåra att få att passa i mixen. Men dom lät sådär överhuvudtaget enligt min mening. CPU-snåla åtminstone... Har inte öppnat dom sen jag laddade ner Classic Reverb och Roomworks dök upp.

1
Bevaka tråden