Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har 99musik blivit mer CPU-krävande?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-03-13 23:15

Har lagt märke till att min PB numera blir varm i CPU:n när jag lämnat den med 99musik öppet ett tag. Kollade i Aktivitetskontrollen och det syns tydligt när man stänger 99musik att processorbehovet går ner för browsern (Safari på OS X).

Har ni ändrat koden på något sätt eller är det era annonsörer som levererar tunga gifanimationer eller är det bara jag som tidigare inte sett att 99musik är ganska resurskrävande för browsern?

Minns att allmusic.com var sådär ett tag för ca. 1,5 år sedan men de fixade till det.

är väl en del flashpryttlar som drar kanske?

  • Oregistrerad
  • 2006-03-13 23:25

Ja, men är det nytt eller har det alltid varit såhär?

det har ju blivit mer reklam iaf

Det var nog samma problem som 99mac hade med Google Ad-sense (eller vad det nu heter). Det slöade ner det hela rätt mycket på 99mac. Nu är ju Apple-reklamerna tillbaka, märks det någon skillnad?

Mer reklam har det väl inte blivit? Till höger och däruppe har det väl alltid varit reklam, eller menar eskimo något annat?

har det varit reklam på tre ställen förut? den här googlereklamen tänker jag på

Vilken är google-reklamen?

den under menyn? googleannons ska jag väl säga kanske

Jaha, det verkar vara lite olika reklam på olika ställen i forumet. Eftersom jag har inbyggd ad-blocker i min hjärna så har jag inte lagt märke till det. Jag tror att Björnström som sköter reklam-delen kan svara bättre.

1
Bevaka tråden