Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Imac 17",hur är skärmen?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag är en ofrivillig peecee-användare sedan jag slutade gymnasiet... och min skraltiga lön tillåter (förmodligen) inget Powermac-köp.

Min fråga är därför; Hur okej är Imac 17"? Jag bor i Boden och macutbudet är verkligen under all kritik här... kan således inte testa innan eventuellt köp.

Jag fick testa en Powermac 1 GHz med 17" Apple Cinema Screen... and fell in love. Kommer en Imac att tillfredställa mina behov (speciellt intresserad av skärmen)? Eller skall jag skuldsätta mig och skaffa en Powermac 1.25 dual + 20" Cinema?

Så många frågor... Så lite pengar.

Tack för hjälpen!

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-03-17 20:24

Vad ska du använda datorn till?
Behöver du mycket kraft och stor skärm? Köp en Powermac, annars en iMac. iMacen är helt okej och mer ändå, jag är mycket nöjd med min 17" 1 GHz.

Jag kan inte säga nog med goda ord om iMac 17". Den är så himla suverän och helt enkelt bäst i stan!!!

Tänk över och berätta vad du har för behov så ska vi nog berätta för dig vilken dator det är du ska köpa.

Skärmen är mycket bra. Widescreen är verkligen skönt.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2003-03-17 21:34

Jag älskar skärmen på min iMac. Det ende jag har att klaga på är att den ibland är lite väl ljus (Har fått sänka ljusstyrkan lite)

Den har bra vidvinkelsvisning (lr nåt) och visar färger bra, en liten svag tendens till toningar bara, det är något med 99macs bruna färg asså!

Resten av datorn älskar jag också så det blir nog ett bra köp.

Jag älskar formatet och skärmen och datorn är i övrigt bra. Köp!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-03-18 10:02

Jag hjälpte en polare med hans nya 1 Ghz iMac med 17". Jag blev imponerad över skärmen.

Helt klart en mycket trevlig dator och skärm.

1
Bevaka tråden