Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nätverkskort

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Jag har en G4 och vill få den att fungera med ett ytterligare PCI-nätverkskort (alltså förutom det inbyggda). Detta för att jag vill ha datorn att dela ut bredbandet till resten av nätverket.

Men datorn verkar inte "hitta" det nya nätverkskortet. Vad måste jag göra? Ska det installeras på något sätt, eller fungerar inte kortet? Det är ett standard NE2000-kompatibelt.

/Karin

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-14 08:31

Låter konstigt det där. Jag har alltid kört två nätverkskort och det har aldrig varit några problem. Vad NE2000 kompabilitet är har jag ingen aning om dock.

Av ditt inlägg att bedöma har du inte installerat drivrutinen för kortet vilket du måste göra för att Macen ska kunna utnyttja det.

Jag antar du fick med en cd-skiva? Leta reda på en webadress på den skivan och gå till tillverkarens hemsida och ladda hem senaste drivrutinen för ditt system. Installera och starta om.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-02-14 12:36

Om det är ett 3M-kort så är det kört. De har inte stöd för "Apple Macintosh" som en beskedlig man talade om när jag ringde deras support i Indien.

1
Bevaka tråden