Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudingång i nya 17" iMac +tv/stereo

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det nån som vet om det finns inbyggd mikrofon på den nya 17-tums iMacen? Dessutom undrar jag om man kan koppla den till en tv/stereo för att se dvd och lyssna på musik etc.

Svar på fråga 1 : Ja - det finns mic - sitter på skärmen. Finns också ljudingång på baksidan.

Svar på fråga 2 : Ja, med separat SVHS adapter som du köper från apple. Ljudutgång finns också så du kan koppla till stereon.

/ d

[ 13. februari 2003, 11:03: Meddelandet ändrat av: lilledanne ]

  • Medlem
  • 2003-02-14 09:47
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Ian Curtis:
Är det nån som vet om det finns inbyggd mikrofon på den nya 17-tums iMacen? Dessutom undrar jag om man kan koppla den till en tv/stereo för att se dvd och lyssna på musik etc.

Finns det ingen lika enkel och billig lösning för PowerMacarna? Jag är lite förvånad över att grafikkorten inte har TV-utgångar exempelvis.

  • Oregistrerad
  • 2003-02-14 21:51
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Gg:

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Ian Curtis:
Är det nån som vet om det finns inbyggd mikrofon på den nya 17-tums iMacen? Dessutom undrar jag om man kan koppla den till en tv/stereo för att se dvd och lyssna på musik etc.

Finns det ingen lika enkel och billig lösning för PowerMacarna? Jag är lite förvånad över att grafikkorten inte har TV-utgångar exempelvis.

Går själv här i tankar på att skaffa nått för detta(Dator->TV).
Vet dock inte hur bra den AverKey Lite som Mackoteket säljer är.. Den kostar 811Kr ink. moms.
---
/Samuel

1
Bevaka tråden