Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Processoruppgradering av iMac G3

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-10-17 14:27

Någon som har hört talas om Newer Technology? De har visst till skillnad från Sonnet gjort det möjligt att uppgradera sin G3:a till en G4:a i gamla imac. Någon som vet mer? Har precis trätat ämnet med en som gjort det på sin gamla imac 333 (har nu en G4 på över 400 Mhz!). Newer Technology gick visst i konkurs men är åter tillbaka på arenan (sök på Google och ni skall finna). MYCKET INTRESSANT ifall det verkligen funkar (att uppgradera asså...).

  • Avstängd
  • 2002-10-17 14:30

Yes, precis. Du kan uppgradera din Rev A-D imac (dvs 233-333Mhz) till G3/G4 med en ny CPU-modul. Kolla på http://www.xlr8yourmac.com/ , dom har en superb "CPU Upgrade Database" med recensioner från användare och ofta bra deals på uppgraderingskort

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-10-17 14:33

MEN varför är det inte möjligt att uppgradera sin hederliga imac dv 400??? Det måste ju vara möjligt PÅ NÅT SÄTT!!!!

  • Oregistrerad
  • 2002-10-17 15:09

Någon som vet om det är möjligt att uppgradera en QuickSilver på någe vis? Kollade på Macoteket men deras stöder inte QuickSilver modellerna av PowerMAc G4.

  • Avstängd
  • 2002-10-17 16:36
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: PJW:
MEN varför är det inte möjligt att uppgradera sin hederliga imac dv 400??? Det måste ju vara möjligt PÅ NÅT SÄTT!!!!

Tyvärr, det går inte, Processorn sitter fast på moderkortet Har själv en iGnu DV 400Mhz och jag skulle också vilja hotta den lite...

Man KAN ju överklocka dom dock, men det involverar lödande på små saker... men det blir nog ändå inte mer än 50-150Mhz Max

  • Avstängd
  • 2002-10-17 16:37
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Ktulu:
Någon som vet om det är möjligt att uppgradera en QuickSilver på någe vis? Kollade på Macoteket men deras stöder inte QuickSilver modellerna av PowerMAc G4.

Du kan också ta en titt på http://www.xlr8yourmac.com/ , har för mig att det finns faktiskt, eller jo, det finns har ju sett ordet "QS" nämnas i produktbeskrivning för acceleratorkort.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: PJW:
Någon som har hört talas om Newer Technology? De har visst till skillnad från Sonnet gjort det möjligt att uppgradera sin G3:a till en G4:a i gamla imac. Någon som vet mer? Har precis trätat ämnet med en som gjort det på sin gamla imac 333 (har nu en G4 på över 400 Mhz!). Newer Technology gick visst i konkurs men är åter tillbaka på arenan (sök på Google och ni skall finna). MYCKET INTRESSANT ifall det verkligen funkar (att uppgradera asså...).

Prec, de kursade tyvärr prec. innan G4 uppgraderingen kom ut på marknaden. Var bara diverse recensenter som fick sej ett ex. Jag försökte få tag på en för länge sen, men det verkade klippt omöjligt...
Du plockar bara bort processorkortet och sätter dit ett nytt, varför detta inte funkar på de nyare modellerna vet jag inte, kanske inte ett löst kort med processorn på? Men de första iMacarna var lite exprimentella med tanke på vissa mystiska prylar som tex. mezzaine-platsen. Men den funkar så bra så, jag har ett voodoo2 kort i det gamla eländet. UT går snabbare på den än på min iMac DV... tragiskt.

[ 17 Oktober 2002, 17:02: Meddelandet ändrat av: El Tollo ]

1
Bevaka tråden