Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

akoustik piano VSTi

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad tycker ni om N.I akoustik piano? testat den? har kört den ett tag nu och kommit fram till att det måste (?) vara den ultimata piano-vst´n. sparkar rumpa både när det gäller the grand 2 och boesendorfer 290... vad tycker ni? har ni bättre förslag?
kram kram...

  • Oregistrerad
  • 2006-01-02 15:41

Har du provat gratispianot från Natural Studios?
Det sparkar röv på allt just för att det är gratis!

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-01-02 16:01

Jag gillar white grand bättre. Fast den bor ju i sampler. Annars finns ju Ivory,
den är nog störst i antal MB i alla fall, den har jag dock inte provat. Men det tycks alltid vara samma flyglar de samplar. En Steinway, en yamaha och en boesendorfer. White grand är en malmsjö. N.I har ju ett riktigt piano med, inte bara en massa flyglar.

seb: men NI. akoustik piano är ju också gratis?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-10 08:57

Vart kan man tanka hem ett sjysst piano som funkar på OsX?

Ursprungligen av apanbort:

seb: men NI. akoustik piano är ju också gratis?

NI akoustik kostar 299 Euro's om jag inte missminner mig. Om din kommentar är menat som att du har piratkopierat programmet så ber jag dig behålla den informationen för dig själv.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-13 16:41
Ursprungligen av apanbort:

seb: men NI. akoustik piano är ju också gratis?

NI?

Nej! Natural STUDIO!

http://www.naturalstudio.co.uk/ns_piano.html

Detta piano är alldeles gratis att ladda hem.
Det är gjort i soundfonts, så man måste ladda ner sfpack för att få ut samplingarna, men efter det kan man bara stoppa in det i t.ex. kontakt eller halion och börja klinka.

gratis är gott!

/seb

Vart hittar man dessa gratispianon på internet? Natural Studios sida var under konstruktion?

Ursprungligen av Dr Dront:

Vart hittar man dessa gratispianon på internet? Natural Studios sida var under konstruktion?

Tittar du verkligen på rätt sida? Den fungerar finfint för mig. Dock behöver man en sampler eller soundfont-spelare.

Sen finns ju 4front Piano. Iowa University har en massa samplade instrument, men då får man klippa och klistra själv (och sidan verkar vara nere just nu).

EDIT: makari, snabbaste plugindropparen på 99musik?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-10 14:02

Här har ni ett piano som iaf är gratis på riktigt
Låter helt ok och drar inte mycket datrokraft heller
http://www.yohng.com/piano.html

Eller så gör man som jag. Lånar brorsans Roland Fantom-XR och samplar av pianopreset. Samplade alla 88 tangenter i fyra nivåer. Tar strax över 100 MB minne och låter faktiskt bättre än alla andra piano-VSTer. Däremot har jag inte orkat loop:a, men om någon känner att dom har för mycket fritid så...

menat att flasha hur ekonomiskt oberoende jag är...

Näe, jag kollade på en helt annan sida faktiskt! Tack för länken, här ska genast laddas ner, dags att sparka gång min trogna A5000. Hepp!

  • Medlem
  • 2006-02-09 21:44

N.I-pianot tyckte jag var sådär. Det upright-pianot lät bäst av dem.
Annars tycker jag en kombination av Ivory samt Art Vista är bäst.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-13 17:27
Citat:

Det är gjort i soundfonts, så man måste ladda ner sfpack för att få ut samplingarna

Blir det en soundfont (sf2) när man packat upp filen går den att spela direkt i sfz, gratis soundfontspelare i VST.

http://www.rgcaudio.com/sfz.htm

  • Oregistrerad
  • 2006-02-13 20:30

det kan nog stämma encore.

  • Medlem
  • 2006-02-14 00:48
Ursprungligen av apanbort:

Vad tycker ni om N.I akoustik piano? testat den?

Upright-pianot är ganska fint men flyglarna är fullständigt livlösa, de absolut tråkigaste jag någonsin spelat på, t o m mitt 64 MB Roland pianokort är mer inspirerande och The Grand 1 och 2 är avsevärt mer naturlig och varmare i klangen. En oväntad besvikelse från NI. Får känslan av att flyglarna samplats av män i vita rockar, helt "perfekt" och därmed helt dött :rolleyes:

1
Bevaka tråden