Apple fokuserar på färgfoto i reklamkampanj

Apple förnyar sin reklamkampanj "Shot on Iphone" genom bildserien "Colors" som är en hyllning till alla klara färger som finns i vår vardag.

Förra året mötte #Apple stor framgång med sin reklamkampanj #Shot on Iphone. Nu lanseras en ny del i kampanjen, och ligger fokus på färgstarka bilder som är tänkt att vara en hyllning till alla sprakande färger runt omkring oss. Den nya kampanjen heter "Colors" och visar liksom tidigare enbart upp fotografier tagna av Iphone-användare.

Precis som tidigare visar på reklambilderna fotografens namn tillsammans med "Shot on Iphone" -loggan, rapporterar Techcrunch. Reklamkampanjen ska visas på reklampelare runtom i Australien, Chile, Colombia, Frankrike, Förenade Arabemiraten, Hong Kong, Indien, Italien, Japan, Kanada, Korea, Malaysia, Mexico, Nya Zeeland, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Thailand, Turkiet, Tyskland och USA.

Ida och Amanda har tagit över studion och pratar bland annat om nästa Iphone, Ipad Pro och fri surf på semestern. Missa inte!

För att inleda den här helgen med några goda skratt bjuder vi på en video med några ungar som får undersöka äldre teknik.

Sju år efter Transmit 4 uppdaterar nu utvecklarna Panic sin omtyckta filhanterare Transmit till version 5.

Apples videoapp Clips uppdateras med Disney-karaktärer så som Kalle Anka och Buzz Lightyear och får också många nya grafiska element.

Nu är det möjligt att betala för Itunes och appar via mobilräkningen också i Sverige – i alla fall om man är kund hos Tre eller Telenor.

Tack till reboot81 för detta #nyhetstips!

Spotify tar bort appar specifikt gjorda för ett antal högtalare och satsar istället på Spotify Connect eller Chromecast Audio.