Apple fokuserar på färgfoto i reklamkampanj

Apple förnyar sin reklamkampanj "Shot on Iphone" genom bildserien "Colors" som är en hyllning till alla klara färger som finns i vår vardag.

Förra året mötte #Apple stor framgång med sin reklamkampanj #Shot on Iphone. Nu lanseras en ny del i kampanjen, och ligger fokus på färgstarka bilder som är tänkt att vara en hyllning till alla sprakande färger runt omkring oss. Den nya kampanjen heter "Colors" och visar liksom tidigare enbart upp fotografier tagna av Iphone-användare.

Precis som tidigare visar på reklambilderna fotografens namn tillsammans med "Shot on Iphone" -loggan, rapporterar Techcrunch. Reklamkampanjen ska visas på reklampelare runtom i Australien, Chile, Colombia, Frankrike, Förenade Arabemiraten, Hong Kong, Indien, Italien, Japan, Kanada, Korea, Malaysia, Mexico, Nya Zeeland, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Thailand, Turkiet, Tyskland och USA.

Den som använde datorer på 80- och 90-talet kommer säkerligen att småle åt veckans fredagsvideo, signerad komikern Eddie Izzard.

Efter flera år av att kräva licenskostnader för Thunderbolt-protokollet ska det bli fritt att använda för alla. Målet är att bredda användningen av protokollet.

Pokémon Go blir inte det sista spelet som låter dig leka med fantasirika kreatur i telefonen. Magikarp Jump är den senaste titeln till IOS och Android.

Den sänkta ljudnivån innebär att Spotify nu ligger på samma nivå som Tidal och Youtube, något som hyllas av ljudfantaster.

En ansökan från Apple till den amerikanska kommunikationsmyndigheten avslöjar att företaget börjat testköra mobila höghastighetsuppkopplingar.

Igår var det hela 40 år sedan det episka rymdäventyret krönte vita duken och skapade historia på ett sätt förändrade en ung 99mac-redaktion.