Apple fokuserar på färgfoto i reklamkampanj

Apple förnyar sin reklamkampanj "Shot on Iphone" genom bildserien "Colors" som är en hyllning till alla klara färger som finns i vår vardag.

Förra året mötte #Apple stor framgång med sin reklamkampanj #Shot on Iphone. Nu lanseras en ny del i kampanjen, och ligger fokus på färgstarka bilder som är tänkt att vara en hyllning till alla sprakande färger runt omkring oss. Den nya kampanjen heter "Colors" och visar liksom tidigare enbart upp fotografier tagna av Iphone-användare.

Precis som tidigare visar på reklambilderna fotografens namn tillsammans med "Shot on Iphone" -loggan, rapporterar Techcrunch. Reklamkampanjen ska visas på reklampelare runtom i Australien, Chile, Colombia, Frankrike, Förenade Arabemiraten, Hong Kong, Indien, Italien, Japan, Kanada, Korea, Malaysia, Mexico, Nya Zeeland, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Thailand, Turkiet, Tyskland och USA.

Xiaomi vill utmana konkurrenterna Apple, Samsung och Huawei med en egenutvecklad mobilprocessor som snart ska avtäckas.

Minecraft-spelaren Alex Westerlund har gjort en exakt kopia av Apples nya huvudkontor i Cupertino som planeras stå klart under 2017.

En av Samsungs högsta chefer, och arvtagaren till koncernen, har häktats och väntar åtal för bland annat mutbrott, förskingring och mened.

Enligt obekräftade uppgifter har Apple köpt det israeliska företaget Realface, som specialiserar sig på ansiktsigenkänning.

Veckans avsnitt avhandlar reality-tv, gamla mobiler och hipsters.

För 35 år sedan var CD-skivan här för att stanna. Det revolutionerande och nyskapande formatet fick många att överge sina vinylsamlingar.