Apple fokuserar på färgfoto i reklamkampanj

Apple förnyar sin reklamkampanj "Shot on Iphone" genom bildserien "Colors" som är en hyllning till alla klara färger som finns i vår vardag.

Förra året mötte #Apple stor framgång med sin reklamkampanj #Shot on Iphone. Nu lanseras en ny del i kampanjen, och ligger fokus på färgstarka bilder som är tänkt att vara en hyllning till alla sprakande färger runt omkring oss. Den nya kampanjen heter "Colors" och visar liksom tidigare enbart upp fotografier tagna av Iphone-användare.

Precis som tidigare visar på reklambilderna fotografens namn tillsammans med "Shot on Iphone" -loggan, rapporterar Techcrunch. Reklamkampanjen ska visas på reklampelare runtom i Australien, Chile, Colombia, Frankrike, Förenade Arabemiraten, Hong Kong, Indien, Italien, Japan, Kanada, Korea, Malaysia, Mexico, Nya Zeeland, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Thailand, Turkiet, Tyskland och USA.

Nintendos USA-chef Reggie Fils-Aime säger att IOS-spelet Super Mario Run inte kommer att dyka upp på den kommande konsolen Nintendo Switch, men en version för Apple TV kan inte uteslutas.

Spotify drar sig ur förhandlingarna om att köpa strömningstjänsten Soundcloud.

Flex 2 är en av Fitbits budgetmodeller och den första som är så vattentålig at det går att simma med den. 99mac beger sig till badhuset för att testa!

Skjut dig fram genom rymden i den senaste delen av action-spelet Galaxy on Fire, som släpps idag till Iphone, Ipad och Ipod Touch.

Snart kommer det kanske gå att att hyra filmer i Itunes så kort som två veckor efter att filmerna haft premiär. Men är det tillräckligt för alla som vill se nyare film hemma?

Under julhelgen kan det lätt bli stressigt och det är mycket att göra, ett sätt att lugna ner hjärnan är att använda digitala att-göra-listor som stillar planeringsstressen.