Apple fokuserar på färgfoto i reklamkampanj

Apple förnyar sin reklamkampanj "Shot on Iphone" genom bildserien "Colors" som är en hyllning till alla klara färger som finns i vår vardag.

Förra året mötte #Apple stor framgång med sin reklamkampanj #Shot on Iphone. Nu lanseras en ny del i kampanjen, och ligger fokus på färgstarka bilder som är tänkt att vara en hyllning till alla sprakande färger runt omkring oss. Den nya kampanjen heter "Colors" och visar liksom tidigare enbart upp fotografier tagna av Iphone-användare.

Precis som tidigare visar på reklambilderna fotografens namn tillsammans med "Shot on Iphone" -loggan, rapporterar Techcrunch. Reklamkampanjen ska visas på reklampelare runtom i Australien, Chile, Colombia, Frankrike, Förenade Arabemiraten, Hong Kong, Indien, Italien, Japan, Kanada, Korea, Malaysia, Mexico, Nya Zeeland, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Thailand, Turkiet, Tyskland och USA.

Andy Rubin grundade Android och arbetade på Google under åtta år, men nu kan Rubin vara på gång med ett nytt företag som ska utmana både Google och Apple med en egen premiumtelefon.

Nu har en svensk återförsäljare gått ut med de svenska priserna på spelkonsolen Nintendo Switch, och den kommer att kosta 3 599 kronor.

För att möta konkurrensen kommer Apple Music att satsa på mer än bara musik, säger Jimmy Iovine. Redan i år ryktas de första orginalprogrammen få premiär.

Vad som verkar vara en promotionvideo av den kommande telefonen Galaxy S8 har lagts ut på internet av Samsung Display.

99mac bjuder in gästkrönikören Karl Emil Nikka för att reda ut begreppen kring meddelandetjänsten Whatsapp. Många tidningar rapporterar om en bakdörr i appen som hotar säkerheten, men stämmer det verkligen?

En dag innan deras kvartalsrapport kommer antagligen Samsung presentera vad som fick flera exemplar av Galaxy Note 7 att fatta eld.