Pebble lanserar nya klockor på Kickstarter

Pebble presenterar två nya smarta klockor, Pebble 2 och Pebble Time 2. Klockorna mäter puls och med nya tillbehöret Core kan användare lämna mobilen hemma och ändå vara uppkopplade via 3G.

Nedräknaren på #Pebbles webbplats har nått noll och med det presenterar företaget två nya modeller av sina smarta klockor. Pebble 2 och Pebble Time 2. Nytt är att klockorna numera mäter användarens puls och med det nya tillbehöret Core – en liten fyrkantig pryl som kan fästas i kläderna eller nyckelringen – kan användare lämna mobilen hemma och ändå vara uppkopplade via 3G.

Båda klockorna kommer med uppdaterade mjukvaror för att hålla koll på hälsan och är vattentäta ned till 30 meter. Det fungerar med andra ord utmärkt att simma med dem. Pebble 2 har upp till sju dagars batteritid medan Time 2 har upp till tio dagar.

Pebble 2 kommer med en svartvit skärm och kostar från 99 dollar, medan Pebble Time 2 har en större färgskärm och kostar från 169 dollar.

Det lilla tillbehöret Core matas med ett micro-SIM och erbjuder 3G-uppkoppling till Pebble-klockorna så att mobilen kan lämnas hemma under löprundan. Enheten kostar från 69 dollar och kan strömma musik från Spotify, hålla koll på din löprunda med GPS, spela in röstanteckningar och skicka ett nöd-sms om det skulle behövas.

Core har stöd för populära träningsappar som Runkeeper och Strava för att nämna några.

Pebble 2 och Time 2 samt tillbehöret Core kan för närvarande förbeställas via Kickstarter. Insamlingsmålet är satt till en miljon dollar och Pebble har i skrivande stund fått in snart 400 000 dollar med 36 dagar kvar.

Skriven av Ida Blix
Kommentarer
12 svar

Den olycksdrabbade telefonen Note 7 är uppenbarligen saknad av många användare, och Samsung uppges nu planera en begränsad återkomst i hemlandet Sydkorea.

Apple fortsätter att satsa på rörlig bild för att locka fler till musiktjänsten Apple Music, och nu det senaste som fått premiär är en hiphop-dokumentär.

App Store blir en allt viktigare inkomstkälla för Apple, och bara under första halvan av detta år har butiken dragit in mer pengar än hela företaget gjorde för tio år sedan.

Med Honor 9 vill det Huawei-ägda mobilmärket bli nummer ett bland Europas unga konsumenter, och detta ska göras med dubbla kameralinser och blankpolerade färger.

Apple köper upp Sensomotoric Instruments och får därmed teknik för ögonspårning. Tekniken innefattar både virtuell och förstärkt verklighet.

Den europeiska kommissionen dömer Google till rekordböter och ålägger bolaget att ändra sina sökalgoritmer för att inte missgynna konkurrerande tjänster.