Pebble ser tillbaka på rekordåret 2015

Pebble lanserade tre modeller smarta klockor under förra året och blickar nu tillbaka på siffrorna för 2015.

I början av 2015 lanserade #Pebble en ny smart klocka via sajten Kickstarter, Pebble Time. 99mac var också på plats i Barcelona när företaget lite senare lanserade ytterligare en modell, Pebble Time Steel.

Kickstarter-projektet blev snabbt den mest framgångsrika kampanjen på sajten och samlade in 20,3 miljoner dollar. 24 502 personer stödde kampanjen i Europa, enligt statistik från Pebble som nu blickar tillbaka på året som gått.

I december lanserades tjänsten Pebble Health och så här långt har alla användare tillsammans loggat 6,2 miljarder steg, vilket motsvaras av en promenad runt jorden 120 gånger. Annan intressant data är att den genomsnittle Pebble-användaren går och lägger sig kvart över tolv och vaknar upp halv åtta.

Årets ord förra året blev något oväntat en emoji enligt Oxford English Dictionary. De valde den som kallas "ansikte med glädjetårar" och det är också den som är mest skickad av Pebble-användarna, följt av tumme upp och "leende ansikte med leende ögon".

Skriven av Ida Lindkvist

Spotify straffar artister som skriver exklusiva avtal med andra tjänster, bland annat genom att inte ta med artisternas låtar på spellistor.

En första skymt av Microsofts nya hybriddator Surface Book 2 har dykt upp på Instagram.

Trots antydan om exklusivitet har nu Britney Spears nya album släppts på Apple Music, Spotify och fler musiktjänster.

Microsoft gör det lättare att rapportera hat och trakasserier på företagets olika tjänster, genom en särskild webbsida.

En åttonde utvecklarbeta och en publik version 7 av IOS 10 har släppts, liksom en ny betaversion av TV OS.

Podden glömdes nästan bort bland alla förberedelser inför nästa veckas stora grej – den tyska mässan IFA. Så det kan gå!