Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Publicera Flash som qt.mov???

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kastar faktiskt in detta på ett par olika trådar, eftersom jag inte har en aning om var det egentligen hör hemma...

Har gjort en FlashMX-grej och skulle publicera den som qt.mov för att jämföra storleken med .swf och projector.
Då avbröts publiceringen mitt i, och det dök upp ett meddelande:
"Det finns ingen hanterare för den här typen av Macromedia Flash-filmer i den installerade versionen av QuickTime".

Testade med ett par gamla flashgrejor, och får exakt samma meddelande där, trots att jag vet att jag under QT5 publicerade dem som .mov-filer!!!

Mycket mysko, jag har ju QT Pro 6.1 i OSX 2.3!

Är 6-an sämre än 5-an i detta avseende???

Tyvärr har inte QT 6 stöd för Flash MX utan "bara" Flash 5, så du får välja att exportera som Flash 5 istället.

Så här skriver Apple själva:

Macromedia Flash 5

With Macromedia Flash 5 support, QuickTime 6 enables content authors to extend the functionality of their traditional media and websites by creating cutting-edge animations, motion graphics, and interactive experiences. When combined with the exclusive QuickTime Media Skins feature, Macromedia Flash 5 can be used to create interactivity in a customized player interface
delivered within the movie file, providing a unique look and feel for individual movies or sets of movies. The flexibility of the QuickTime file format also ensures that Flash tracks can be added to MPEG-4 video and audio.

[ 12 Januari 2003, 23:53: Meddelandet ändrat av: Alexandra ]

Attans...
Men bra ändå... för då behöver jag inte tro att det är burktrassel eller egen inkompetens... i just detta fall...

Tack!

Som Alexandra säger.. Men för att svara på andra delen på din fråga..

Filen blir ett gäng större. Det beror på att .MOV formatet har reda på mycket mer än .SWF och tyvärr däremed blir större.

Ett sätt att använda flash är att göra kontroller. Typ som komponenter i ett mediaskin (stop, play o.s.v) mycket smidigt. Du kan till och med scripta Flash innefrån Quicktime. (då använder du Livestage Pro www.totallyhip.com)

Flash och QT=Sant ungefär.

Kan man göra en flash film som innehåller en qt-film som i sin tur innehåller flash filmen?

Ja, jag ska gå och lägga mig istället.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: thevil:
Kan man göra en flash film som innehåller en qt-film som i sin tur innehåller flash filmen?

Ja, jag ska gå och lägga mig istället.

Nej, tyvärr inte
Men det kan du gör i Director, sort of iaf

1
Bevaka tråden