Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Migrera iWeb arbete mellan datorer?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,

jag har inte iWeb installerat själv så jag kan inte kolla detta men en utav killarna på en annan avdelning var på mig om att han måste få veta hur man migrerar, flyttar, iweb data mellan två datorer. Han har en bärbar och en stationär, och har bara arbetat på den stationära med iWeb och nu vill han börja arbeta hemifrån. Så är det någon som vet vart iWeb sparar sina saker så att man.. antar jag.. bara kan flytta katalogen/data filen över till den bärbara så att han lugnar sig?

MvH
Johan

Detta är den stora nackdelen med iWeb. Det är inte helt "klockrent" att flytta sin sida mellan olika datorer. Men det går bara man har "tungan rätt i mun".

I biblioteksmappen (i användarmappen) så finns det en mapp som heter "Applicartions Support" och i den en mapp som heter "iWeb". Däri ligger ett dokument som heter "Domain". Om man kopierar "Domanin"-dokumentet till samma plats på den andra datorn så har man flyttat över sin "iWeb"-sida.

Det där fungerade perfekt Martin, Tack så mycket! Något dom borde kolla in på att lägga till, en "Exportera iWeb domäner" eller något..

Ursprungligen av Johan Sjöholm:

Det där fungerade perfekt Martin, Tack så mycket! Något dom borde kolla in på att lägga till, en "Exportera iWeb domäner" eller något..

Ja, det där måste Apple rätta till. Jag tycker att iWeb-projekt ska fungera på samma sätt som dagens iMovie och GarageBand där alla filmklipp/samplingar och inställningar sparas en arbetsfil som man lätt kan transportera eller spara vart man vill. Särskillt påtaglig blir denna funktionsbrist när man har ett gäng elever som ska göra egna hemsidor på "allmänna" datorer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-19 06:36

Om man har .mac, kan man använda Backup, och skapa en back up av sitt iWebdokument. Senare kan man tanka ner det på sina andra dator. OBS! Det gäller att man håller reda på versionerna!

Vänligen, Ylan

1
Bevaka tråden