Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IOBluetooth.framework problem

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-04-05 17:35

Hej!

Jag sitter och knackar C++ och försöker skriva blåtandsapplikation som ska hämta och sända data till en liten robot. Problemet är att jag inte kan inkludera IOBluetoothUserLib.h utan att få problem. När jag kompilerar så får jag felmeddelandet:

In file included from robot.cc:3:
/System/Library/Frameworks/IOBluetooth.framework/Headers/IOBluetoothUserLib.h:34:3: warning: #warning MAC_OS_X_VERSION_MIN_REQUIRED should be at least MAC_OS_X_VERSION_10_2 for Bluetooth support
/System/Library/Frameworks/IOBluetooth.framework/Headers/IOBluetoothUserLib.h:2376: error: 'CFNumberRef' does not name a type

Är det något som jag har missat att inkludera och vet någon hur jag får bort varningen? Jag hittar "inget" på Apples developer site eller på någon annan site för den delen.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-04-05 18:15

Haha, just snyggt...här har man suttit i flera timmar och slitit sitt hår och när man äntligen ber om hjälp i forumet så dröjer det inte länge innan man har fått väck problemet (det återstår att se).
genom att inkludera corefoundation.h så försvann problemet med CFNumberRef.

1
Bevaka tråden