Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Erfarenheter med Qtek 8310?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag sitter och smådreglar över Qtek's 8310. Det som främst lockar är wlan stödet, låter ju helt optimalt!

Finns det någonsom några erfaringar med den? bra, dålig, intryck etc?

Känns ju lite sådär som inbiten mac/nix användare att den kör just windows, finns samma problem på den mobila platformen, med "skumma krashar" och virus, eller har de rent faktiskt lyckas med konststycket att göra ett windows som är någorlunda brukbart? Hur upplevs det att använda (har inte lyckas hitta någon förhandlare med en windows lur inne här i Oslo)
Den verkar funka lite sådär med macen? Pocketmac har, eller kommer få, stöd för denna luren?

En kompis har en Eten M600
(http://www.eten.ch/DescriptionEtenM600EN.htm)
Är iof en helt annan produkt, men enligt honom är den väldigt bra!
(Man får dock stå ut med att starta om Windows ibland samt att batteritiden knappt håller en hel dag).

  • Oregistrerad
  • 2006-02-01 20:59

Har kört nu med 8310 sedan november och är mer än nöjd med luren.

Eftersom vi kör med Exchange på jobbet så är den en självklarhet att vi synka mot detta via GPRS eller Wlan.

Batteritiden är mycket bra och räcker gott och väl en dag och lite till.
Och jag prata en hel del varje dag.

Ytterst sällan som man behöver starta om den.
Oftast har det varit i samband med att man testat något program som man sedan tagit bort för att sedan boota om den för att rensa minnet.

Det enda jag saknar är att kunna köra mot macen hemma men det ska komma en uppgradering från markspace inom kort.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-19 12:13
Ursprungligen av heiko:

Har kört nu med 8310 sedan november och är mer än nöjd med luren.

Eftersom vi kör med Exchange på jobbet så är den en självklarhet att vi synka mot detta via GPRS eller Wlan.

Batteritiden är mycket bra och räcker gott och väl en dag och lite till.
Och jag prata en hel del varje dag.

Ytterst sällan som man behöver starta om den.
Oftast har det varit i samband med att man testat något program som man sedan tagit bort för att sedan boota om den för att rensa minnet.

Det enda jag saknar är att kunna köra mot macen hemma men det ska komma en uppgradering från markspace inom kort.

Har kollat lite pa O2 XDA IQ, ser ut att vara exakt samma telefon. Gar den att synca med macen idag? Hur funkar Wlan:et jamfort med en dator?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-11-19 14:46
Ursprungligen av tompa747:

Har kollat lite pa O2 XDA IQ, ser ut att vara exakt samma telefon. Gar den att synca med macen idag? Hur funkar Wlan:et jamfort med en dator?

Ibland är det bättre att starta nya trådar än att riva upp gamla. Men men...

Med program som Missing Sync kan du synca med macen.

1
Bevaka tråden