Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Viewsonic, Support, Kvalitet?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,

I December 2004 så köpte jag två stycken Viewsonic VP191b's ifrån Dustin. Skärmarna kom nästan direkt, och snabbt kunde jag konstatera att BÅDA skärmarna hade enorma problem. Inga döda pixlar, men där emot så såg jag att en av dom nya skärmarna hade en lätt inböjd DVI kontakt, och att den andra hade ränder och en rosa ton över allt (samt att allt fick en rosa skugga som var mycket jobbig).

Ringde Viewsonic's tekniska support och dom skickade raskt ut två stycken ersättare och jag kunde pusta ut. Det var absolut inga problem med att få dom att byta ut dom eller att tala med dom.

Efter tre månader så började svarta fläckar dyka upp i hörnen på den ena, dessa kom och gick men där allt oftare.

Ringer Viewsonic om detta, dom skickar en ny skärm.

Den nya skärmen har samma problem (Observera att vi har här imellan bytt kablage, dator, osv och numera kör vi med dom bästa DVI kablarna vi kunde hitta på marknaden)
- Viewsonic byter.

Nu har vi ett fungerande par, t o m November 2005, där den ena skärmen får gula ränder.

Vips, Viewsonic på tråden igen. Inga problem här heller att få en ny, men medans jag väntar på den nya (dom är ju egentligen inte nya, utan refurbished - men dom brukar vara i gott skick så det är inga problem) så går den andra sönder också! USB hubben slutar funka!

Vips så har vi två "nya" skärmar på väg in, vid denna tidpunkt så börjar Johan bli lite arg.

Så efter en ganska så rak diskution med Viewsonic och Viewsonic i USA där jag kräver pengarna tillbaka så beslutar vi att dom ska uppgradera mig till två helt nya VP211b's (21.3" skärmar).

Dessa kommer raskt, och Johan, odjuret vilar än en gång - likt Katla ifrån Bröderna Lejonhjärta.

I morse dock så vaknar odjuret, när detta odjur sätter sig framför skärmarna igen klockan 6.30 och börjar jobba.

Helt plötsligt så slocknar den ena skärmen. Jag trodde först att jag hade råkat executa något ofärdig OpenGL snutt men nej då. Skärmen är död. Jag får inte upp Skärmens egna menyer eller något. El går till den, det vet vi iom att USB hubben funkar (jag har en bluetooth adapter på den), och att lampan lyser.

Byter raskt kablar, testar på en av dom andra datorerna, kopplar bort KVM switchen, nepp. Död.

Ringer dom igen, dom har inga inne på lager utan erbjuder mig en silver metallic version utav denna. Säger nej, dom ska leta.

Hur många gånger har jag inte talat med Viewsonics support nu? Hur många skärmar har jag inte gått igenom?

Katla wants his Apple Cinema Displays back!

Senast redigerat 2006-01-13 12:02
  • Medlem
  • Söderköping
  • 2006-01-13 11:54

Din situation måste vara långt ifrån normal, annars har Viewsonic stora problem. Jag hade i alla fall för mig att Viewsonic var ett av de bättre skärm-märkena.

Jag är bara en vanlig kund, köpte mina skärmar nya och under normala förhållanden. Har nu gått igenom så många skärmar att jag inte längre kan tänka mig att tro på Viewsonics kvalitets program.

Jag kan inte tänka mig vad oddsen skulle vara för att jag skulle gå igenom allt detta ifall Viewsonic inte hade stora problem. En enda kund, så många skärmar som det har varit fel på?(2x4?)

Nu börjar ju dessutom garantin ta slut, det gör det hela myyycket roligare.

någon som vill köpa en möjligen (inom snar framtid?) defekt Viewsonic 211b?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-13 12:24

Vi har XX-antal Viewsonic skärmar (av varierande ålder och modell) på jobbet alla utom en har fungerat med belåtenhet hittils.

Verkar som om du fått alla måndags exemplaren, tyvärr.

Tja, isåfall borde alla Viewsonic kunder skicka mig ett tack brev! Jag som har tagit alla smällarna

1
Bevaka tråden