Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Posta ditt OS X screenshot här

Tråden skapades och har fått 3600 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-09-26 16:07

Här hittar du skins till iTunes:
iTunes Skins

[ 26 September 2002, 16:07: Meddelandet ändrat av: carbon ]

  • Medlem
  • International user
  • 2002-09-26 16:13

man måste ju starta i OS9

...tur att man har lite mera Gigs på den här macen än min gamla. Desktop pix och icon-freak som man är

G-bit

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-09-26 16:49
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Findah:
man måste ju starta i OS9

Det finns ResEdit liknande program för OS X men de lär kosta.

ResKnife och Resorcerer heter dem.

Kolla på www.versiontracker.com för mer info.

[ 26 September 2002, 16:50: Meddelandet ändrat av: carbon ]

  • Medlem
  • International user
  • 2002-09-26 17:32

ook ska se vad jag kan göra

*tittar på SerialBox*

  • Oregistrerad
  • 2002-09-27 18:55
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: carbon:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Findah:
http://w1.181.telia.com/~u18110774/y0imso1337.jpg

Lala ..

Min lite äldre skrivbordsbild påminer lite om din

Kolla här

Den där skrivbordsbilden har jag letat förgäves i flera veckor efter att jag såg ditt screenshot första gången… var kan jag hitta den? Tack!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-09-28 01:43
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Bombia:
Den där skrivbordsbilden har jag letat förgäves i flera veckor efter att jag såg ditt screenshot första gången… var kan jag hitta den? Tack!

Här hittar du den:
-emkdesign-

findah:
Du klagar ofta på att man måste betala för program och dyl. Jag vill inte bråka men vill bara påminna dig om att bakom alla dessa program finns utvecklare som jobbar (många privata personer på sin fritid)hårt för att få fram dessa program.
En inställning om att man aldrig vill betala för något som man laddar ned och har roligt med tycker jag inte är så lyckat.

Jag skall inte säga att jag är fullkomlig på den punkten heller men jag försöker att betala de program som jag laddar ned och vill behålla.

Visst är det roligt med gratis saker men det är inte schysst att åka snålskjuts på andra hur som helst.
I min mun lämnar det i alla fall en bitter smak efteråt.

Än en gång: vill inte boxas om det här. Ville bara lägga in en liten Brask-lapp. K?

G-bit

En liten, liten varning angående Duality och nya themes för OSX. Många har sabbat sitt system med att försöka ändra theme med Duality.

Inget roligt att behöva ominstallera igen

G-bit

  • Medlem
  • International user
  • 2002-09-28 11:23

jaja jag förstår dej , men jag tycker bara att d e jobbigt att betala för nåt man kan få gratis

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gambit:
En liten, liten varning angående Duality och nya themes för OSX. Många har sabbat sitt system med att försöka ändra theme med Duality.

Inget roligt att behöva ominstallera igen

G-bit

Jo, tack... fråga mej, jag vet * :(* Var bara att installera om igen.. surt värre!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Findah:
jaja jag förstår dej , men jag tycker bara att d e jobbigt att betala för nåt man kan få gratis

Är det gratis, är det gratis!

Det var shareware jag menade.

G-bit

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: El Tollo:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gambit:
En liten, liten varning angående Duality och nya themes för OSX. Många har sabbat sitt system med att försöka ändra theme med Duality.

Inget roligt att behöva ominstallera igen

G-bit

Jo, tack... fråga mej, jag vet * * Var bara att installera om igen.. surt värre!

Bara att beklaga.

G-bit

  • Oregistrerad
  • 2002-09-28 13:33
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: carbon:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Bombia:
Den där skrivbordsbilden har jag letat förgäves i flera veckor efter att jag såg ditt screenshot första gången… var kan jag hitta den? Tack!

Här hittar du den:
-emkdesign-

Tackar!

  • Oregistrerad
  • 2002-09-28 13:54
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Sebastian:
Nice. Vart har du fått tag i bakgrundsbilden?

Nintendo-webben

Skulle vilja bidra med en dump men har inte fått igång min ftp än. Kan inget om ftp och fildelning via ftp även fast jag fått en plats från Telia för att lägga ut saker. När jag ville lära mig mera kom jag på att jag sabbat min MacHelp viewer så jag får nog vänta tills jag får lite tid över så jag kan skaffa fram lite mera A B C om ftp.

G-bit

Men Gambit, då...
I OSX är det såklart superenkelt.

I Finder, välj "Gå"->"Anslut till server", skriv in serveradressen, tryck enter, skriv in anv.namn och lösen i dialogrutan. Vips, så dyker det upp en extern enhet på skrivbordet. Bara att kasta upp saker på webben!

Plättlätt!

[ 28 September 2002, 20:00: Meddelandet ändrat av: dsm ]

Nämen.......sicken enkel liten plätt!
Löjligt plättlätt.

Tack da

G-bit

  • Medlem
  • International user
  • 2002-09-29 10:33

lägg upp d nu då när du vet hur man gör gambit

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Findah:
lägg upp d nu då när du vet hur man gör gambit

Jag ska, jag ska! Är på jobbet nu och ikväll..sitter för övrigt just nu och försöker hanka mig fram på en PeSe (inte lätt alltid).

Lovar att återkomma så snart jag får lite tid över!

G-bit

  • Medlem
  • 2002-09-29 13:51

Gambit, jag har för mig att du postade en länk till en sida, som bland annat hade skrivbordsbilder med vektoriserade kvonnoansikten i en monokrom blåskala.

Vet du vad jag pratar om? Har du kvar den länken?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: stfm:
Gambit, jag har för mig att du postade en länk till en sida, som bland annat hade skrivbordsbilder med vektoriserade kvonnoansikten i en monokrom blåskala.

Vet du vad jag pratar om? Har du kvar den länken?

Hmmm, ringer ingen klocka här...kan du ge mig lite mera kött på benen? Vad för slags kvinnor? Blåskala?

Kanske blandar du ihop mig med någon annan?

Gambit

  • Medlem
  • 2002-09-29 14:03

Ja, det var ett tag sen. Ett stiliserat ansikte i närbild och halvprofil. Det kanske var någon annan, eller så minns du inte just den som är den enda jag minns.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: stfm:
Ja, det var ett tag sen. Ett stiliserat ansikte i närbild och halvprofil. Det kanske var någon annan, eller så minns du inte just den som är den enda jag minns.

Sorry...fortfarande inget "klinge-ling" i huvet.

G-bit

dsm
Jag antar att man måste joxa lite med System Preferences då man skall öppna för ftp åxå. Inte sant?
G-bit

Ps: tog du den där bilden/avataren på dig själv tidigt på morgonen?
Du ser ut som jag känner mig när jag måste gå upp till jobbet på en okristlig tid på dygnet (no offence) .
För mig är det djurplågeri att behöva gå upp vid 6.30 de dagar jag har en sånt schema
Kanske mitt snabba intryck utav bilden för att den är svart/vit?

Densamme.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gambit:
dsm
Jag antar att man måste joxa lite med System Preferences då man skall öppna för ftp åxå. Inte sant?
G-bit

Inte om du bara ska tanka upp på en FTP-server. Bara om du ska använda din egen maskin som en.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gambit:
Ps: tog du den där bilden/avataren på dig själv tidigt på morgonen?
Du ser ut som jag känner mig när jag måste gå upp till jobbet på en okristlig tid på dygnet (no offence) [Big Grin] .
För mig är det djurplågeri att behöva gå upp vid 6.30 de dagar jag har en sånt schema [Razz]
Kanske mitt snabba intryck utav bilden för att den är svart/vit?

Densamme.

Ska du säga!

Tvärtom är det torsdag 16.45, efter en hektisk arbetsvecka. Eler så ser jag helt enkelt ut sådär?

dsm:

Ok, jag skäms.
F´låttt?

G-bit

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gambit:
dsm:

Ok, jag skäms.
F´låttt?

G-bit

Alla kan ju inte veta hur man publicerar saker på nätet

  • Oregistrerad
  • 2002-09-29 17:49
  • Medlem
  • International user
  • 2002-09-29 19:26

Hm... Skinnade iTunes blev snyggt åså... Men när man trycker så man ser "Stapeldiagramet" så blir d fult... det är samma färg som förut men runtomkring så e d skinnets färger...? nåt man kan göra?

Bevaka tråden