Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Posta ditt OS X screenshot här

Tråden skapades och har fått 3600 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Borås
  • 2007-07-18 18:37

På en 34"-skärm är ALLT tillåtet

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-20 22:30

soreterat om lite sedan senast, lagt till lite mer Geektool saker som jag funderat på ett tag, bra calender tip som någon som jag inte orkar kolla upp just nu postade i den tråden.

http://tinyurl.com/2q7ju6

Men inte så stor skillnad.

edit, såg just att thor glömt att visa temperaturen... aja..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-21 01:32

Mitt: http://myskitch.com/berdan/screenshot-20070721-012720/

Inte så mycket att säga, lite GeekTool-saker på skrivbordet (IP, last, monterade diskar). Mozy, iScrobbler för Last.fm, MacFusion, smcFanControl, SSHKeychain, MenuMeters, SlimBatteryMonitor (osynlig då batteriet är laddat) och MagiCal i menylisten.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-21 02:34

jag har som aldrig förstått mig på att ha load värdena på en klient som visar hela tiden, som användare är man ju den som vet att man kör mycket och i så fall känner att maskinen går segt, på en server kan det vara en ide för att se belastning men inte på en klient som sagt..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-21 11:45

Jag upplever sällan att maskinen går segt om lasten < 2, men går lasten över 1 och jag vet med mig om att inget borde rulla som tynger ned datorn vill jag börja undersöka. Det är dock mest en kvarleva från när jag körde Linux och X mot avlägsna maskiner, på den tiden visade jag last för mina servrar på samma ställe på skrivbordet.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-22 17:16
  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-22 22:29

Nyskapande, I like that! Det är bra att kunna vara originell.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-22 20:57

Äppletema

Här kommer min screenshot...

Berdan, var har du fått din bakgrundsbild ifrån!? tagit den själv!?

Skulle gärna villa ha den på min burk, kan du inte lägga upp den? Pleeease!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-22 23:59
Ursprungligen av rosen888:

Berdan, var har du fått din bakgrundsbild ifrån!? tagit den själv!?

Skulle gärna villa ha den på min burk, kan du inte lägga upp den? Pleeease!

Inte jag som tagit, finns på InterfaceLIFT: http://interfacelift.com/wallpaper/artists.php?id=12598.

tack tack! snygga bilder som f*n

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-07-23 13:45

Yäss mycket fina bilder:d

  • Medlem
  • Lysekil
  • 2007-07-24 21:49

Reisan, vart hittade du din grönaäpplebild?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-24 21:59
Ursprungligen av ohrby:

Reisan, vart hittade du din grönaäpplebild?

Jag googla o fann den på denna adress.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-01 21:14

Vilken otroligt skön bild. Var kommer den ifrån? Har du tagit den?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-02 00:12
Ursprungligen av mrG:

Vilken otroligt skön bild. Var kommer den ifrån? Har du tagit den?

Den kommer från interfacelift.com

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-08-01 18:32

Sitt nu och petar i Candybar men jag får inte alla ikoner att bytas. Tex så hittar jag inte min Windows disk utan endast Mac Hd. Sen när jag har bytt ikonerna i Finder så byts de endast i User mappen och inte snabbflikarna. Vad gör jag för galet? FAQ? Guid?

Ursprungligen av Dippaz:

Sitt nu och petar i Candybar men jag får inte alla ikoner att bytas. Tex så hittar jag inte min Windows disk utan endast Mac Hd. Sen när jag har bytt ikonerna i Finder så byts de endast i User mappen och inte snabbflikarna. Vad gör jag för galet? FAQ? Guid?

Har du testat att logga ut och sedan in igen efter att du gjort ändringarna. Jag tror jag har erfarit liknande problem men tyvärr minns jag inte vad jag gjorde åt saken.

Du Reisan förresten. Postade inte du i fel tråd nu? Det här är OSX Screenshot, jag tror nog du menade att posta i Ta en bild av ditt skrivbord. Det är lätt att blanda ihop dem...

Senast redigerat 2007-08-02 11:47
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-02 15:37
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Du Reisan förresten. Postade inte du i fel tråd nu? Det här är OSX Screenshot, jag tror nog du menade att posta i Ta en bild av ditt skrivbord. Det är lätt att blanda ihop dem...

Ojdå, det har du rätt i Oops! Ska ta väck mitt inlägg och skriva in den i rätt tråd. Ja, i farten tog jag fel tråd.

Inte så värst mycket nytt annat än en ny skrivbordsbild som jag gjort själv i Bryce kallad Tree of Life

Jag lyckas aldrig få till de där bokmärkesbilderna. Hur 17 gör man?

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Inte så värst mycket nytt annat än en ny skrivbordsbild som jag gjort själv i Bryce kallad Tree of Life

Jag lyckas aldrig få till de där bokmärkesbilderna. Hur 17 gör man?

INgen aning, jag misslyckas också hela tiden...
Tumnagelbilderna misstänker jag att du menar?

Bakgrunden var snygg, men det jag blev mest impad över är hur jävla många saker du har i docken alltså... Ser ut att vara skitjobbigt att hålla reda på (fast jag antar att man vänjer sig)...
Och allt du hade i listen längst upp (vad den nu kallas)...

Ursprungligen av RockyMontana:

INgen aning, jag misslyckas också hela tiden...
Tumnagelbilderna misstänker jag att du menar?

Bakgrunden var snygg, men det jag blev mest impad över är hur jävla många saker du har i docken alltså... Ser ut att vara skitjobbigt att hålla reda på (fast jag antar att man vänjer sig)...
Och allt du hade i listen längst upp (vad den nu kallas)...

Hehe, jo det blir en del. Vad gäller menylisten så ser jag det som en utmaning att stoppa in så många bra statusindikatorer som möjligt i den

Räknat från vänster till höger:
Adium, DeskShade, iClip, Salling Clicker, Meteo, Menumeeters (nätverk, process & ram), Displays, Keyboard, Userswitching, BT, Menucalendarclock

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-11 15:49
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Inte så värst mycket nytt annat än en ny skrivbordsbild som jag gjort själv i Bryce kallad Tree of Life

Ja, det var en cool bild. Och, jag instämmer med RockyMontana om att vara imponerad av mängden apps du har i din dock! Själv har jag endast de apps jag mest använder. Tänk när Leopard kommer och du kan ha Stacks i docken. Hahaha.

Ursprungligen av Reisan:

Ja, det var en cool bild. Och, jag instämmer med RockyMontana om att vara imponerad av mängden apps du har i din dock! Själv har jag endast de apps jag mest använder. Tänk när Leopard kommer och du kan ha Stacks i docken. Hahaha.

Efter att ha läst era kommentarer om min fullmatade docka så tog ja mig en funderare över vad det egentligen är jag använder, inte bara i dockan utan även i programkatalogerna. Resultatet blev att jag zappade bort några program som jag antingen inte använder längre, aldrig använt eller som jag inte ens visste vad de gjorde - nackdelen av att köpa paket av program på Zot :D.

Det blev ingen större utrymmesvinst på hårddisken men lite mer plats blev det.

Det har säkert gjorts förr, men nu fick jag lust att ladda upp ett skrivbord på tvärs mot alla välorganiserade och snygga saker.

Det här är mitt nuvarande kaos, med en del ikoner staplade över varandra och så vidare. Ibland ser det ännu värre ut, och ibland är skrivbordet pedantiskt snyggt. Det här är åt det sämre hållet…

Sorry för kvaliteten, lyckades inte få till det bättre med forumets gräns på 100 kb.

De e fuskigt och det ser j...gt skumt ut:cool:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-17 01:47

har faktiskt inte gjort annat än bytt bakgrund, då jag är nöjd med setupen som jag har och inte lagrar saker annat än de mappar som är på skrivbordet

http://tinyurl.com/39hcdx

Ursprungligen av ntity:

har faktiskt inte gjort annat än bytt bakgrund, då jag är nöjd med setupen som jag har och inte lagrar saker annat än de mappar som är på skrivbordet

http://tinyurl.com/39hcdx

BAKGRUNDEN tack!

Bevaka tråden