Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Posta ditt OS X screenshot här

Tråden skapades och har fått 3600 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Täby
  • 2012-05-14 12:15
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Kan du lägga ut bakgrundsbilden i den bästa upplösning du har?

Jag hittade den inte på natgeo.se som jag skrivit att den kommer ifrån så här kommer den i den upplösning jag har den i:

  • Medlem
  • 2012-05-11 22:31

Om det där är en bild från ditt hem tror jag att det är dags att dammsuga/sandsuga.

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-05-12 02:48
Ursprungligen av Dalle:

Om det där är en bild från ditt hem tror jag att det är dags att dammsuga/sandsuga.

Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete

Senast redigerat 2012-05-12 09:22

Så här ser det ut för tillfället!

  • Medlem
  • Prag
  • 2012-05-16 17:18

Såhär ser mitt skrivbord ut nu. Eftersom jag är lat har jag fortfarande ikoner på skrivbordet till de mappar jag använder just nu. spotlite till allt annat. har sama bakgrund på iPad.

Min senaste skrivbordsbild på mitt primära desktop är tagen härifrån: Free Desktop Background! by Burrard-Lucas Photography

Will och Matt Burrard-Lucas är två bröder från England som reser runt världen o fotograferar djur och landskap. För några år sedan drog de igång ett projekt de kallar Beetlecam som går ut på att en fjärrstyrd systemkamera monterats i en fjärrstyrd "bil". Detta ger dem möjligheter till att ta unika närbilder av vilda djur utan att störa dem, bilder av dem i deras naturliga miljö med naturliga beteenden samt viss nyfikenhet som i ett fall visst ledde till ställningen: Beetlecam 0 - Lion 1

  • Avstängd
  • 2012-08-02 00:51

Mitt bidrag, Lika rörigt som mitt hårdvaru skrivbord liksom i huvudet. MP 2008.
[ATTACH="CONFIG"]34104[/ATTACH]

Ursprungligen av LaHe:

Mitt bidrag, Lika rörigt som mitt hårdvaru skrivbord liksom i huvudet. MP 2008.
[ATTACH="CONFIG"]34104[/ATTACH]

Ser ut så under min skrivbordsbild

  • Avstängd
  • 2012-08-02 01:48

Från MBPR:en
[ATTACH="CONFIG"]34105[/ATTACH]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-02 09:26

Jag brukar byta bakgrund lite då och då, just nu är det Classic Aqua Graphite. Jag försöker ha rent på skrivbordet och dockan har jag synlig periodvis men med få program i. Startar de flesta program genom Spotlight så det passar mig perfekt

  • Avstängd
  • 2012-08-02 12:44
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Ser ut så under min skrivbordsbild

Under?

Har mappar till filer/dolument etc helst på skrivbordet då jag oftare klickar på denna för att starta program än tvärt om.
Vissa dokument som manualer jag håller på med får också ligga framme som genvägar och ToDo installationer etc

Ursprungligen av LaHe:

Under?

Har mappar till filer/dolument etc helst på skrivbordet då jag oftare klickar på denna för att starta program än tvärt om.
Vissa dokument som manualer jag håller på med får också ligga framme som genvägar och ToDo installationer etc

Jag använder ett program som heter Hyperspaces som dels placerar skrivbordsbilden ÖVER ikonerna på skrivbordet och dels gör det möjligt att ha olika skrivbordsbilder på sina olika "spaces"

Hyperspaces / The CocoaBots

nedanstående bild visar menyn under ikonen i menyraden - vilket är ETT sätt att byta skrivbord...

  • Avstängd
  • 2012-08-02 14:23
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Jag använder ett program som heter Hyperspaces som dels placerar skrivbordsbilden ÖVER ikonerna på skrivbordet och dels gör det möjligt att ha olika skrivbordsbilder på sina olika "spaces"

Hyperspaces / The CocoaBots

nedanstående bild visar menyn under ikonen i menyraden - vilket är ETT sätt att byta skrivbord...

[ATTACH="CONFIG"]34109[/ATTACH]

Ah, skulle aldrig funka för mig som aldrig kommer ihåg mer än en handfull system-hotkeys
Måste se iconer etc på allt jag för tillfället använder och dom byts ju hela tiden...

Jag har somsagt ett program som låter mig ha olika bilder på de olika skrivborden(se ovan). Ikväll tog jag en bild som blev så bra att den fick hamna på Skrivbord nr4. Bilden är tagen med min mobil(SE J102) som har en 5Mpix kamera.

Kan rapportera att den smakade gott i den åskvärme som råder ikväll

Mitt bidrag till högen

Ursprungligen av ewelyn schlossman:

mitt bidrag till högen

[attach="config"]37698[/attach]

os?

Ursprungligen av keptang:

os?

Lion (?).

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Lion (?).

ok, Olympiska Spelen då?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-01-26 13:06

Min härliga desktop

Såhär ser det ut för mig.
Jag skulle gärna ha lite mer element på skrivbordet, säg en snygg klocka eller något, hur ska jag få det? (motsvarigheten till PC's "Rainmeter")

  • Medlem
  • 2013-03-20 13:27

Hallå där! Jag är helt ny med os x. Precis skaffat mig en MacBook och jag är helt förälskad.
Nu har jag upptäckt folk med riktigt snygga skrivbord, och undrar därför hur man ändrar utseende på docken? Ikoner och bakgrund?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-03-20 18:54
  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-03-20 21:17
Ursprungligen av Rillee:

Såhär ser det ut för mig.
Jag skulle gärna ha lite mer element på skrivbordet, säg en snygg klocka eller något, hur ska jag få det? (motsvarigheten till PC's "Rainmeter")

http://i.imgur.com/EoHcsUK.jpg

Fin bakgrundsbild, du råkar inte ha en länk till den?

Ursprungligen av zinned:

Fin bakgrundsbild, du råkar inte ha en länk till den?

Tack! Bilden är min egen, och den ligger inte ute på interwebz, så tyvärr

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2013-03-25 17:06

Jag är också lite nyfiken på att ändra utseendet något i Mountain Lion. När jag bläddrar i denna tråd hittar jag riktigt fina lösningar fast de är ett par år gamla. Vad finns det för program man kan använda för att exempelvis ändrå teman i 10.8.3? Jag är mest ute efter att ändra menyradens utseende.

/ Jonas

Ursprungligen av Scarecrow:

Lite väl sent på det, men har du kvar bilden?

Ursprungligen av kajonas:

Jag är också lite nyfiken på att ändra utseendet något i Mountain Lion. När jag bläddrar i denna tråd hittar jag riktigt fina lösningar fast de är ett par år gamla. Vad finns det för program man kan använda för att exempelvis ändrå teman i 10.8.3? Jag är mest ute efter att ändra menyradens utseende.

/ Jonas

i och med Mountain Lion (10.8) har Apple gjort det omöjlig, eller iaf svårt, att ändra utseendet på docken. Däremot ska det inte vara något problem att pilla på menyraden. Det finns tex ett program som heter Nocturne som gör det möjligt att "släcka" menyraden. Den blir svart o färger på ikoner i den inverteras

För att spara undan/lagra/arkivera ikoner kan du använda Candybar som det länkades till ovan. Programmet blev gratis i samband med att ML släpptes, av det skälet jag angav ovan men det går att läsa mer på deras hemsida.

Ikoner finner du lite varstanns, det är bara att söka men en stor källa för ikoner är Iconfactory

Ursprungligen av Mymac4ever:

...Det finns tex ett program som heter Nocturne som gör det möjligt att "släcka" menyraden. Den blir svart o färger på ikoner i den inverteras...

Citerar mig själv eftersom jag inte kan ändra i inlägget :/

I inlägg #3690 ovan kan du se hur menyraden ser ut vid användande av Nocturne (http://nocturne.en.softonic.com/mac)

Ursprungligen av Jantelagen:

Lite väl sent på det, men har du kvar bilden?

Det var ett tag sedan ja! Jag kan inte lova att jag har den kvar, men skulle inte bli förvånad om jag har den. Ska kika hemma (är på jobbet nu) någon kväll och återkommer i tråden.

@Jantelagen jag hittade faktiskt bilden! Dock var inte bilden den högsta tänkbara upplösningen (1900 x 1264) som man kan ha önskemål om idag så jag plockade fram mina avancerade googlekunskaper och lyckades hitta en riktigt högupplöst version (4256 x 2832) som du hittar här (OBS! 7,2 MB): http://www.noshit.se/bokeh_city.jpg

Den lägre upplösningen:

Senast redigerat 2013-04-15 20:35
Bevaka tråden