Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Posta ditt OS X screenshot här

Tråden skapades och har fått 3600 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hahaha jag tycker om när det är lite saker på skrivbordet

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-05-24 19:06

Du borde byta färg på spotify och transmission till blått så att de passar in.

Uppgraderade till Macbook Pro så såhär ser det ut nu

grymt trevligt att bra ha det man håller på med för tillfället på skrivbordet.
dvs. inget alls nu

Ursprungligen av kalle94:

grymt trevligt att bra ha det man håller på med för tillfället på skrivbordet.
dvs. inget alls nu

Har du två Airmouse-server uppe samtidigt?

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Har du två Airmouse-server uppe samtidigt?

oj, den ena ska iväg, tack för upplysningen

Jag fick bytt till en egen bild igår ..

Dockan är gömd i vanliga fall, har bytt några ikoner så tänkte att den fick åka med Detta är alltså min MBP men Mini'n ser precis likadant ut, unisont ska det va'!

Ursprungligen av danbrynefall:

Dockan är gömd i vanliga fall, har bytt några ikoner så tänkte att den fick åka med Detta är alltså min MBP men Mini'n ser precis likadant ut, unisont ska det va'!

Snyyyggt! Lust och länka bakgrundsbilden ?

Ursprungligen av wilhelmsson:

Snyyyggt! Lust och länka bakgrundsbilden ?

WallpapersWide.com | Nintendo Nostalgia desktop wallpaper : Fullscreen : Dual Monitor

du får bara klippa till den lite

Tackar, det ska jag nog lyckas med

Här kommer mitt bidrag som ny mac användare.

Har rensat upp lite på sistone…

Använder FinderPop (och Spotlight) istället för Dockan för att öppna program och mappar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-17 23:00

Ny bakgrund. En bild som jag tog i våras på polarens Corvette C6 Z06 får pryda en rätt ren och ganska stor yta - 27" iMac. Det enda som stör är den fruktansvärt fula Air Video Server ikonen.

Om någon vill ha bilden som bakgrundbild så finns den och några fler här. För att hitta den högupplösta bilden klickar ni på "All sizes" väl inne på en bild.

Ni som sitter på mindre skärmar kan med fördel klicka här för en 1024 px bild.

Senast redigerat 2010-06-19 14:14
Ursprungligen av Solid:

Ny bakgrund. En bild som jag tog i våras på polarens Corvette C6 Z06 får pryda en rätt ren och ganska stor yta - 27" iMac. Det enda som stör är den fruktansvärt fula Air Video Server ikonen.

Om någon vill ha bilden som bakgrundbild så finns den och några fler här. För att hitta den högupplösta bilden klickar ni på "All sizes" väl inne på en bild.

När man öppnar Flickr-länken så är den förvalda bildstorleken enorm - 5616x3744 - kanske hade varit trevligt för dem som surfar in med mindre skärm, lägre upplösning eller dåligt bredband om den varit något mindre, har för mig att det går att ställa in...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-19 12:19
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

När man öppnar Flickr-länken så är den förvalda bildstorleken enorm - 5616x3744 - kanske hade varit trevligt för dem som surfar in med mindre skärm, lägre upplösning eller dåligt bredband om den varit något mindre, har för mig att det går att ställa in...

Ja, du har rätt i att det onödigt att ladda upp bilden i sin originalstorlek. Jag hittar ingen inställning som resizear den till en av mig inställd storlek (t.ex. 2560 px). Så jag ersätter den.

Nu är originalet 2560 px bred och passar således till både 27"/30"-skärmar och ner till 1024 px, då nästa storlek tar vid.

Eller också så länkar du bara till en lägre upplösning? Flickr Photo Download: Remake in HDR: Corvette C6 Z06 t ex?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-19 14:12
Ursprungligen av Johan Sjöholm:

Eller också så länkar du bara till en lägre upplösning? Flickr Photo Download: Remake in HDR: Corvette C6 Z06 t ex?

Nej, eftersom jag hänvisar till en högupplöst bild så förstör ju det ändamålet. Men nu har jag lagt till en rad i första inlägget.

kort fråga något relaterad till ämnet...

någon som sett/hittat/gjort/har länk till bilden som är standard bakgrunden i iOS4 *MEN* i storlek som passar datorn, widescreen 1680x1050 eller större?

försökte mig på att göra en själv i pixelmator men med ett resultat som lämnade en del att önska

(alltså den grå-gröna med vattendroppar)

  • Medlem
  • 2010-07-15 21:24

Nya vyer.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-07-17 11:21
Ursprungligen av Dalle:

Nya vyer.

Snygg bakgrundsbild!

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-07-17 18:23
Ursprungligen av Dalle:

Nya vyer.

I can have wallpaper?

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-07-18 10:06
Ursprungligen av Dalle:

Nya vyer.

Den där har jag också haft, får nog byta tillbaka den snart
Men det får nog bli till hösten

Såhär ser det ut hos mig

Jag lever efter Less is more.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-19 17:11

Här e mitt.

Lite fx och geektools i Snöleoparden...

Här är mitt tillfälliga bidrag ^^

Ursprungligen av alfacat:

Här är mitt tillfälliga bidrag ^^

Oj, att du orkar! Jag hade fått ett psykedeliskt rus efter fem minuter.

Ursprungligen av alfacat:

Här är mitt tillfälliga bidrag ^^

Jisses, blir du inte trött i skallen av att titta på det?

Lista gärna vad det är du har i menyraden. Det är några ikoner där jag inte känner igen...

Bevaka tråden