Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vädret I dashboard alltid lite fel!

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2005-05-26 18:30

Jag tycker Stockholms vädret allt är lite fel i Dashboard.. finns det ngn länk som man kan byta till som är bättre säkrare än den som man använder i org filen???

Byt till Stockholm/Bromma.

Just nu har vi ju aprilväder trots att det snart är juni... så det är kanske inte så konstigt att det inte stämmer

  • Medlem
  • International user
  • 2005-05-27 07:23

Så enkelt som att bara skriva in det????

Vänd på Widgeten (klicka på "i" i nedre högra hörnet), skriv Stockholm i textfältet, tryck på enter och du får upp en lista med alternativ.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-05-30 08:51
Ursprungligen av TZW:

Vänd på Widgeten (klicka på "i" i nedre högra hörnet), skriv Stockholm i textfältet, tryck på enter och du får upp en lista med alternativ.

TACK! Gjorde det men glömde tacka - smart!! TACK! Rediga svar e bra svar...

Men kul svar behövs det me!:-)))

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-30 10:47

Widgeten tar sin data från Acuweather, och deras prognoser verkar stämma sämre än WeatherChannels (som bl.a. Firefox-pluginen ForecastFox använder).
Så, om någon gör en väderwidget som hämtar data från Weather Channel, så kommer det säkert stämma bättre.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-27 09:05
Ursprungligen av fjellis:

Jag tycker Stockholmsvädret allt är lite fel i Dashboard

Jag skall konstruera en väderwidget där man skriver in vilket väder man vill ha, och då får man upp en ort och en reseplanerare. Då kan man åka dit. Slut på allt gnäll om fel väder ...

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-05-27 10:07

Tycker att väderwidgeten är mer snygg än bra. Tog just bort den från widgets. Trist.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-27 14:36
Ursprungligen av fjellis:

Jag tycker Stockholms vädret allt är lite fel i Dashboard.. finns det ngn länk som man kan byta till som är bättre säkrare än den som man använder i org filen???

Du kör inte oavsiktligen mot "Stockholm, Texas" eller nåt annat knasigt då?

  • Oregistrerad
  • 2005-05-27 21:31

Knasigt nog är det inte rätt stockholm som är inställt från början utan det är ett stockholm som ligger i USA. Ändra till "stockholm, sweden" så kommer det visa rätt.

Märkte att Goteborg inte funkar nåt bra, och Gothenburg finns tydligen i Amerika också. Måste skriva "Goteborg, Sweden", då stämmer vädret alldeles utmärkt.

Skriver man "Gothenburg" blir det Gothenbug i NE, typ New England.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-27 22:13

vill man har Karlstad så får man ta o skriva in Karlstadt, mycket smidigt....eller?

Ursprungligen av trissen:

vill man har Karlstad så får man ta o skriva in Karlstadt, mycket smidigt....eller?

Haha, knappast.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Märkte att Goteborg inte funkar nåt bra, och Gothenburg finns tydligen i Amerika också. Måste skriva "Goteborg, Sweden", då stämmer vädret alldeles utmärkt.

Faktum är att där funkar även flyplatsen bättre. Prova "Goteborg/Save".

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-05-27 21:33
Ursprungligen av fjellis:

Jag tycker Stockholms vädret allt är lite fel i Dashboard..

Precis som på TV!?

Jag fick också problem när jag bara skrev in Stockholm, Malmo och till och med London gav helt konstiga resultat i början. Sen insåg jag att widgeten som förval valt alla dessa orter från USA:s geografi. Malmo i USA, häftigt. I vilket fall som helst, som sagts ovan, när jag åter skrev in ortnamnen och slog retur-tangenten fick jag upp en lista med orter över världen (London finns på en hel del ställen). Nu tycker jag väder-widgeten är en av de mest användbara!

Nån som vet vilka portar som måste vara öppna i brandväggen för att den ska fungera? Får inget väder alls...

1
Bevaka tråden