Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adressboken BT-SMS opålitligt?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har just upptäckt att AddressBook (jag kör engelska på datorn) är opålitlig när jag skickar SMS via mobiltelefonen via BlueTooth.
Jag har en SE T610 och en 15" Alu PB av första generationen.
Jag kör MacOS 10.3.9 med alla uppdateringar förutom QT 7.0.
Tydligen går inte mina SMS fram.

Enda sättet var att starta om datorn. Testade först med att starta om bara telefonen, men det hjälpte inte. När jag sedan startade om datorn verkade det fungera.

Frågan är ju när det slutar fungera. Är det när man sätter datorn i vila?

Någon annan som upptäckt problem?

  • Oregistrerad
  • 2005-05-16 00:38

Har haft problem med detta. Upptäckte att man kunde skicka sms via adressboken för ett tag sedan. I början fungerade det hur bra som helst. Sedan för någon vecka sedan gick inte vissa sms, eller kanske inga alls (vet inte riktigt), fram så jag slutade att använda funktionen. Ingen aning vad som orsakade problemet, inte heller testat det igen sedan det strulade. Litar helt enkelt inte på det eftersom man inte får någon bekräftelse utav något slag.

Jag har länge använt SMS via BT och adressboken utan problem. Nyligen har jag märkt att flera SMS jag skickar inte kommer fram.

Jag har nyligen bytt till Comviq men de har inte debiterat några SMS så felet bör vara hos mig. Jag har en SE T630. Enligt Comviq-supporten så är det mycket problem med T610, T630 och Z600.

Jag vet dock att några SMS har kommit fram med denna telefon och abonnemang.
Jag har en TiBook med BT via USB-plug.

När jag skickar från datorn så hör jag tydligt i högtalarna att telefonen kommunicerar, men tydligen så blir det inget skickat iaf.

Finns det något sätt att skicka från datorn och få kvitto, eller att det sparas i telefonen i Skickat-mappen?

Jonas, såg i denna tråd att du också fått problem med Comviq.
http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=57777

Hur var det med formatet på nummret, måste det vara +46 70....... istället för 070..... ?
Jag trodde inte att det kunde ha med operatören att göra när de inte registrerat några SMS i sitt system men det kanske det ändå kan vara ?!

Mitt problem löste sig tillfälligt genom att starta om datorn. Så det låter inte troligt att det skulle vara nummerformatet.

Jag vet inte när problemen uppstod, men jag installerade 10.3 i December. Samtidigt bytte jag från en "vanlig" SE T610 till en SE T610 "Vodafone Live".

Jag har hur som helst rapporterat problemet till Apple nu. Vet inte om de meddelar mig vad som händer, eller om måste vänta och hoppas...

  • Medlem
  • 2005-05-30 01:55

Det var länge sen jag använde denna utmärkta funktion, men när använde den förut med gamla mobil T68i samt Panther så gick sms:en bara fram om jag skrev aao istället för äåö. Vet inte hur det är nu dock... En liten tanke bara

1
Bevaka tråden