Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Typsnittet Futura funkar halvbra

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min kollega har problem med typsnittet Futura i Indesign och Illustrator, där hon inte kan få upp skärningen Bold i typsnittslistan. Däremot funkar det för henne i andra program, t.ex. Quark. Jag har exakt samma OSX-version, samma Suitcaseversion, samma typsnittsfiler och samma programvaruversioner på min burk och här funkar det utan problem. Varför i hela friden funkar det inte hos henne?
mvh // Björn

Därför att hon har en typsnittskonflikt, med flera installerade versioner av Futura. När hon har städat upp bland snitten och löst den konflikten kommer det att fungera igen.

Hon hade mycket riktigt en typsnittskonflikt när hon frågade mig, men hon ska enligt uppgift ha slängt alla Futura innan hon åter installerade min version som vi visste var den rätta. Problemet kvarstod dock. Jag ska dubbelkolla imorgon så att hon verkligen rensade ordentligt. Tack, Richard!

Inga typsnittskonflikter rapporterades i Suitcase, men ser man på - det låg faktiskt en futura.dfont och skräpade i Bibliotek>Fonts-mappen. Med den i papperskorgen och en omstart av Indesign dök även Futura Bold upp!

Det är Apple's sataniska tilltag att döpa sina fonter med samma namn som PostScript-fonter som ställer till det

1
Bevaka tråden