Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Högre skärmupplösning

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en skärm som tidigare satt på en dryg wintendo burk, där klarade den av både 1152 och 1280 i åtmindstonde 72 hertz.

På macen (gf4mx kort) villl den inte köra mer än 1024 i 75 hertz. Vilket iofs funkar bra (är ganska van vid det nu), men lite mer utrymme är ju alltid trevligt. Dock så påstår osx att den inte klarar 1280 (1152 finns inte med) i mer än 60 hertz, vilket ju inte är något nöje direkt..

Någon som vet hur man kan få osx att detektera skärmen "ordentligt" så att säga? alternativt ett annat sätt att lösa det (saknar stora feta "override" knappen som alltid finns på film)

  • Medlem
  • 2004-08-27 14:25

Jag har haft liknande problem med en gammal Radius. Det gick inte att lösa. Jag vet inte varför Apples drivrutiner tillåter färre alternativ än Windowsdrivrutinerna, men så är det.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-08-27 15:19

Säker på att ditt grafikkort klarar av att driva skärmen på den upplösningen i det hertz talet?

jag ser ingen anledning till att ett GeForce4 kort inte skulle kunna göra det?

//edit: hadde förresten exakt samma grafikkorts model i den pc'n skärmen var kopplat till innan..

1
Bevaka tråden