Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta en bild av ditt skrivbord

Tråden skapades och har fått 3113 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-02 21:25
Ursprungligen av ahmed_dv:

Nej då, det är bara boken. Kursen är här. På KTH.

Ok.. Jag som hoppades på att du skulle ha något att säga om UK/Scottland..

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-12-02 22:02
Ursprungligen av boris91:

Tjata på din arbetsgivare.. det funkar, ibland!

Det är det jag har gjort, och han har inget emot det. Däremot så har it-enheten sitt att säga, det går nämligen INTE att köra Mac på ett kommunalt kontor serru. IT-Nisse påstår att det inte går att koppla in till intranätet vilket jag tror är bullshit, han vet inte hur man gör helt enkelt. Jag får finna mig i det tror jag, om jag fortsättningsvis vill få support på mitt PC-junk!! Han var liiite nyfiken sist när jag hade PB:n på skrivbordet iaf...det bådar gott.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-02 22:10
Ursprungligen av Picasso:

Det är det jag har gjort, och han har inget emot det. Däremot så har it-enheten sitt att säga, det går nämligen INTE att köra Mac på ett kommunalt kontor serru. IT-Nisse påstår att det inte går att koppla in till intranätet vilket jag tror är bullshit, han vet inte hur man gör helt enkelt. Jag får finna mig i det tror jag, om jag fortsättningsvis vill få support på mitt PC-junk!! Han var liiite nyfiken sist när jag hade PB:n på skrivbordet iaf...det bådar gott.

Alldeles fullständigt sant! Dom jäävlarna vet inte hur man gör!

AHAHAHHAHAH!!!

Min gamla it-kille skolan hade, han allowade inte Windows Update, hans förklaring: "Men du, det är såhär serru.. vi sysslar ju inte med sånt där." "Sånt där som vadå?" "Ja nymodigheter.."

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-26 16:06

Efter mycket om och men så blev det så här!
Notera gärna de fina nallarna i bord'en ....
Det som saknas är..heh, Macen, en ref monitor, 2 studio monitorer och en förstärkare + lite annat smått och gott! sen kan jag arbeta hemifrån! Uppdaterar bilden när allt är på sin plats!

  • Medlem
  • Simrishamn
  • 2006-11-26 16:22

Detta är nog den nyaste bilden jag har:

http://hannesp.se/images/skrivbord.png

Ursprungligen av HannesP:

Detta är nog den nyaste bilden jag har:

http://hannesp.se/images/skrivbord.png

Hm, stolen ser lite obekväm ut. Får du inte ont i ryggen?

  • Medlem
  • Simrishamn
  • 2006-12-02 12:03
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Hm, stolen ser lite obekväm ut. Får du inte ont i ryggen?

...jo ryggstödet som har ramlat av går att klämma ner mellan sittplattan och ryggstödshållaren, men den hamnar på på ett nästan lika obehagligt sätt. Siktar på en ny stol i julklapp, hade tänkt mig en IKEA SKRUVSTA, skrivbordsvarianten. Synd att den inte finns med salongsvariantens klädsel bara... ¬.¬
Någon som har något att säga om den stolen?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-26 21:22

Åh, så vackert! Min setup ser nästan ut som så. Måste fota nån gång i veckan.. Grymt fint, ahmed_dv

  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-11-30 23:27

Och så här ser det ut hos mig

iMacen och Dellen samsas i designstudion.

http://www.flickr.com/photos/larsa/260747847/

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-01 20:34

Mörkt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-12-01 22:26

Jag vill också vara med

Mitt bidrag

Senast redigerat 2006-12-01 22:38
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-12-02 22:17

Skulle dom byta alla datorer inom kommunen mot Macintosh, så skulle it-enheten decimeras med minst halva styrkan! IT-Nisse som jobbar inom min enhet sliter häcken av sig, för det är haverier och fel helaa tiden. Förra nissen jag snackade med sa faktiskt att han skulle bli utan jobb om alla använde Mac! Han är inte kvar tyvärr, kommunkärringarna körde slut på honom ändå....

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-03 11:14
Ursprungligen av Picasso:

Skulle dom byta alla datorer inom kommunen mot Macintosh, så skulle it-enheten decimeras med minst halva styrkan! IT-Nisse som jobbar inom min enhet sliter häcken av sig, för det är haverier och fel helaa tiden. Förra nissen jag snackade med sa faktiskt att han skulle bli utan jobb om alla använde Mac! Han är inte kvar tyvärr, kommunkärringarna körde slut på honom ändå....

Jag ska nog försöka få någon position inom moderaterna och få partiet att förespråka Mac

Ursprungligen av boris91:

Jag ska nog försöka få någon position inom moderaterna och få partiet att förespråka Mac

Du kanske borde börja med att själv köpa en Mac någongång Boris

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-13 15:59
Ursprungligen av anjuna_beats:

Du kanske borde börja med att själv köpa en Mac någongång Boris

Mac kostar mycket pengar, jag har inte pengarna, därför kan jag inte köpa en Mac.

Tobias: Just det jag menade, man kan ju få fram avtal för skolor/myndigheter med Mac. Fast då behöver man antagligen göre en övertygande presentation för IT-ministern.. :rolleyes: Hmm.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-17 06:39
Ursprungligen av boris91:

Mac kostar mycket pengar, jag har inte pengarna, därför kan jag inte köpa en Mac.

Risken ar ju att politikerna sager samma sak:) "Mac kostar mcyket pengar, vi har inte pengarna, darfor kan vi inte kopa mac"

Ursprungligen av boris91:

Jag ska nog försöka få någon position inom moderaterna och få partiet att förespråka Mac

Då kan du väl börja med att verka för att olika myndigheter och skolor ska gå över till Mac. De kör fortfarande värdelösa PCs.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-12-09 16:42

Julpiffad iMac. Det blev faktiskt till för att en julstjärna trillade ner där bakom, blev ganska snyggt. En bugg som blev en feature kan man säga...

BTW. God Jul på er alla!!

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-12-09 17:37
Ursprungligen av fredHo:

Julpiffad iMac. Det blev faktiskt till för att en julstjärna trillade ner där bakom, blev ganska snyggt. En bugg som blev en feature kan man säga...

BTW. God Jul på er alla!!

Snyggt:) Nästan som philips Ambilight Tv apparater:P xD

Ursprungligen av fredHo:

Julpiffad iMac. Det blev faktiskt till för att en julstjärna trillade ner där bakom, blev ganska snyggt. En bugg som blev en feature kan man säga...

BTW. God Jul på er alla!!

snyggt ljus. men iövrigt inte snyggt...

Så här ser det ut på mitt skrivbord just nu. Mer bilder och anteckningar på http://www.flickr.com/photos/kihlbom/sets/72157594418112802/

  • Oregistrerad
  • 2006-12-13 23:09
Ursprungligen av capojava:

Så här ser det ut på mitt skrivbord just nu. Mer bilder och anteckningar på http://www.flickr.com/photos/kihlbom/sets/72157594418112802/

Mycket imponerande. Vad är det för arbete du har? (för jag antar att ingen har behov av tre skärmar hemma)

Ursprungligen av Doktor G:

Mycket imponerande. Vad är det för arbete du har? (för jag antar att ingen har behov av tre skärmar hemma)

Webbutvecklare i egen firma, och hobbyfotograf. Hemma använder jag MacBook:en (och en Mac mini kopplad till TV:n).

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-12-02 22:30

Kärringarna på min avdelning använde honom dagligen utan att tveka...
kanske därför han tog slut?

Jag är på gång att skaffa en ny bordsskiva samt ett par ben till mitt skrivbord (ska ersätta en av de röda hurtsarna). Återkommer med en ny bild någon gång efter jul/nyår.

Möblerade till det när jag inte orkade ha bättre för mig. Datorn längst till vänster kör Linux, används mest till att visa film på. Skärmen i mitten är kopplad till iBooken som står uppställd på ett hemmagjort laptopställ.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2006-12-14 00:30

fasen va snygga myshörnor ni har! Avundsjuk!!

Capojava:

SÅ JÄVLA SNYGGT!!!

Lätt avis!!

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2006-12-19 19:24

iTunes CD-bild vid varje låt

Jag är rätt så ny i Mac-skötsel och vill gärna ha lite hjälp av Er som har erfarenhet. Jag har kompletterat med rubr bilder och i hastigheten satt ett par bilder på fel plats? Nu vill jag byta dem mot rätta bilder - men jag kan inte få bort de som sitter fel. Hur gör jag för att rensa bort felen så jag kan sätta dit de rätta bilderna. Stort tack till de som kan hjälpa mej!!

Bevaka tråden