Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta en bild av ditt skrivbord

Tråden skapades och har fått 3113 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu har ja äntligen fått iordning här hemma!
Min inneboende (flickvän) har flyttat tillbaka till Växjö för att göra sin sista termin

Så nu är skrivbordet mitt igen, med bara en dator!

MVH Jonas
minhembio.com/jonas.larsson

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-05 17:06
Ursprungligen av jonas.larsson:

Nu har ja äntligen fått iordning här hemma!
Min inneboende (flickvän) har flyttat tillbaka till Växjö för att göra sin sista termin

Så nu är skrivbordet mitt igen, med bara en dator!

MVH Jonas
minhembio.com/jonas.larsson

Hur tycker du om ditt mStand? Nöjd?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-05 17:05

Diggar stället till datorn! Riktigt coolt!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-05 17:19

Täcker inte mStand över IR-receivern?

Ursprungligen av boris91:

Täcker inte mStand över IR-receivern?

Visst fasen gör den det. Det borde tillverkaren ha tänkt på.

Ursprungligen av hansfilipelo:

Visst fasen gör den det. Det borde tillverkaren ha tänkt på.

Vad borde de ha tänkt på? Det fungerar perfekt att ha en Macbook Pro och ett mStand, datorn täcker inte IR-mottagaren. Det beror helt enkelt hur man väljer att placera datorn på stativet.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-05 17:29

Gäller det även MacBooken då? Och jag som tycker att mStand är snyggare än alla andra alternativ..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-05 17:48

Nya högtalare och mus

..fortfarande inget nytt skrivbord.

Ursprungligen av Sissy:

..fortfarande inget nytt skrivbord.

grymt snygg skrivbordsbild!

något du känner för att dela med dig av eller har länk till?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-09 11:03
Ursprungligen av Gusten68:

grymt snygg skrivbordsbild!

något du känner för att dela med dig av eller har länk till?

http://green.colorize.net/

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-09-11 09:34
Ursprungligen av Sissy:

..fortfarande inget nytt skrivbord.

Hm, kanonsnyggt med ACD, är det en 24" ?

Jag funderar på att skaffa en skärm till min Powerbook och så försökte jag koppla (bara för att testa) min nuvarande PC skärm - en Samsung Sync Master. Visst, ingen widescreen men jag blev besviken av att inte kunna hitta någon bra inställing, bilden blev gandka kornig och, tja, det kändes inte bra. Med PCn är denna skärm helt OK.

Detta är kanske lite OT men egentligen inte - det kommer att påverka mitt skrivbords utseende i allra högsta grad. Just nu har jag min iMac G5 och PB 15 vid sidan av varandra och tanken är att skaffa en widescreen skärm till PBn så att det blir en skönare arbetsmiljö vid långa stunder med datorn

Lovar att skicka en bild senare, kanske ikväll - av min nuvarande setup..

EDIT1
Jo, hittade litye trådar på 99Mac om skärmar så jag läser på....

Senast redigerat 2007-09-11 11:03
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-09-13 23:02
Ursprungligen av Sissy:

..fortfarande inget nytt skrivbord.

Nu har min ACD 20" kommit och belyser heeela skrivbordet, läckert

Sissy, jag ser på ditt skrivbord att du har stängt luckan på din laptop men har ACD igång. Jag har kopplat den till min Powerbook G4 men stänger jag luckan så går båda i vila...

Sitter här och kollar i Mac Help om hur man ska göra men hittar inget... Hjälp?

Tack

Ursprungligen av homesick:

Nu har min ACD 20" kommit och belyser heeela skrivbordet, läckert

Sissy, jag ser på ditt skrivbord att du har stängt luckan på din laptop men har ACD igång. Jag har kopplat den till min Powerbook G4 men stänger jag luckan så går båda i vila...

Sitter här och kollar i Mac Help om hur man ska göra men hittar inget... Hjälp?

Tack

Vet inte hur det funkar på PB G4. Men på min MB måste jag ha min skärm, ström samt mus och tangentbord inkopplad för att det ska funka. Då går det till på så sätt att jag stänger locket och låter datorn gå i vila. Sedan kopplar jag in allt och trycker på tangentbordet, så att datorn vaknar igen. Hoppas detta hjälpte dig!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-09-13 23:35
Ursprungligen av BlastBeat:

Vet inte hur det funkar på PB G4. Men på min MB måste jag ha min skärm, ström samt mus och tangentbord inkopplad för att det ska funka. Då går det till på så sätt att jag stänger locket och låter datorn gå i vila. Sedan kopplar jag in allt och trycker på tangentbordet, så att datorn vaknar igen. Hoppas detta hjälpte dig!

Jo, exakt likadant funkar det med min Powerbook. :cool:, stort tack!

Dock är jag en aning orolig för vad som händer med skärmen på PBn när luckan är stängd och hela höljet blir varmt efter någon timme. Jag har löst kylningen på undersidan med hjälp av Postball sedan tidigare men ungefär där tangentbordet slutar och fram till kanten av schassit så kan det bli riktigt varmt. Med luckan öppen så OK, men nu är den biten väldigt nära den nedfälda skärmen. Vad tycker ni som har samma setup, Sissy?

Tack

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-09-16 03:58

Final setup - Apple Cinema Display 20" kom

Nu har jag kopplat ihop allt. Sladdar som går längst golvet kommer snart att samlas till höger av skrivbordet och intill väggen där. Detta när jag har skaffat en längre ethernetsladd och flyttat Airport Extreme till skrivbordet.

Jag har även funderat på att köra ACD 20" tillsammans med iMacen, det är ett användningsområde till. Just nu är den tänkt som huvudskärm till min Powerook, och då drar jag fram den till mitten och kör. Gud vilken bra skärm!!! (sorry, måste skrika lite )

Högtalarna ska egentligen stå på var sin lilla hylla på väggen bakom (tips på var och vad man kan köpa?) så vinner jag ännu mer yta där de stod.

Ursprungligen av homesick:

Nu har jag kopplat ihop allt. Sladdar som går längst golvet kommer snart att samlas till höger av skrivbordet och intill väggen där. Detta när jag har skaffat en längre ethernetsladd och flyttat Airport Extreme till skrivbordet.

Jag har även funderat på att köra ACD 20" tillsammans med iMacen, det är ett användningsområde till. Just nu är den tänkt som huvudskärm till min Powerook, och då drar jag fram den till mitten och kör. Gud vilken bra skärm!!! (sorry, måste skrika lite )

Högtalarna ska egentligen stå på var sin lilla hylla på väggen bakom (tips på var och vad man kan köpa?) så vinner jag ännu mer yta där de stod.

Snyggt fixat! Ser riktigt bra ut, ser fram emot bilder när du fått undan högtalarna!

Den där lilla lådan som ligger framfor Powerbooken vad är det för något? Den andra lådan som ligger till vänster om iMacen kom jag fram till att det var en extern disk, stämmer det?

Mvh AJohansson

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-09-16 11:39
Ursprungligen av Ajohansson:

Snyggt fixat! Ser riktigt bra ut, ser fram emot bilder när du fått undan högtalarna!

Tack , måste bara hitta lämpliga små hyllor, är inte så händig att bygga själv...

Ursprungligen av Ajohansson:

Den där lilla lådan som ligger framfor Powerbooken vad är det för något? Den andra lådan som ligger till vänster om iMacen kom jag fram till att det var en extern disk, stämmer det?
Mvh AJohansson

Intill Powerbooken är en Lacie Portable 160 GB Firewire extern hårddisk, och till vänster under iMacen är en iOmega Tripple Interface extern på 250GB (finns inte längre att köpa...?)

Till Lacie HDn klonar jag hela Powerbooken med hjälp av Super Duper till en 80GB partition, resten är till lagring så att jag alltid har ca 20-25GB ledigt på den 80 GB stora interna hårdisken. Iomegan är till backup av familje-PCn och iMacens backup (också uppdelad i två partitioner.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-16 12:37
Ursprungligen av homesick:

Nu har jag kopplat ihop allt. Sladdar som går längst golvet kommer snart att samlas till höger av skrivbordet och intill väggen där. Detta när jag har skaffat en längre ethernetsladd och flyttat Airport Extreme till skrivbordet.

Jag har även funderat på att köra ACD 20" tillsammans med iMacen, det är ett användningsområde till. Just nu är den tänkt som huvudskärm till min Powerook, och då drar jag fram den till mitten och kör. Gud vilken bra skärm!!! (sorry, måste skrika lite )

Högtalarna ska egentligen stå på var sin lilla hylla på väggen bakom (tips på var och vad man kan köpa?) så vinner jag ännu mer yta där de stod.

I tråden Organisera din arbetsplats/datorlösning, finner du några fyndiga tips som du kanske har nytta av.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-09-17 12:46
Ursprungligen av Reisan:

I tråden Organisera din arbetsplats/datorlösning, finner du några fyndiga tips som du kanske har nytta av.

Yeah, Reisan, kanonbra tråd, och jag har läst mig blodig i ögona men hittade inget om några små högtalarhyllor.... eller har jag missat något?

Ursprungligen av homesick:

Yeah, Reisan, kanonbra tråd, och jag har läst mig blodig i ögona men hittade inget om några små högtalarhyllor.... eller har jag missat något?

är rädd att vi ännu inte kommit så långt som till högtalar hyllor i den tråden.
så du behöver inte skaffa/skaffa nya glasögon

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-17 20:42
Ursprungligen av homesick:

Yeah, Reisan, kanonbra tråd, och jag har läst mig blodig i ögona men hittade inget om några små högtalarhyllor.... eller har jag missat något?

Ja, jag formulera mig lite fel där. Tänkte på andra tips än högtalarhyllor. Sorry. Men kabeldragning finns det en del om. Och det är ju en bra grej. Kabelhärvor är ju ett otyg.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-17 20:47
Ursprungligen av homesick:

Högtalarna ska egentligen stå på var sin lilla hylla på väggen bakom (tips på var och vad man kan köpa?) så vinner jag ännu mer yta där de stod.

Vad är det för bord du har i det andra rummet som ska målas o fixas? Bifoga gärna en bild, så ska jag se om jag kan klura ut något fyndigt. Eller är det det bordet som är på bild här?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-09-17 23:58
Ursprungligen av Reisan:

Vad är det för bord du har i det andra rummet som ska målas o fixas? Bifoga gärna en bild, så ska jag se om jag kan klura ut något fyndigt. Eller är det det bordet som är på bild här?

Nja, det är bara detta bord.

Jag kommer nog att be en kompis som är gitarrbyggare att hjälpa mig med att såga & fixa ihop (jag?!) två hyllor i något mörkt träslag, eller så kan jag måla de svarta sedan... Han har hela verkstan full med överblivet material så det lär bli någr bitar till mig.

Wish me luck

Nytt tangentbord, mumms.

Ursprungligen av boris91:

Gäller det även MacBooken då? Och jag som tycker att mStand är snyggare än alla andra alternativ..

Det borde fungera bra med MacBooken eftersom den sitter längst till höger.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-05 18:05
Ursprungligen av EricBradley:

Det borde fungera bra med MacBooken eftersom den sitter längst till höger.

Okej, tack!

Sissy: Såna högtalare ska jag också ha.

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2007-09-06 09:37

Den här manen är rätt insyltad i Apple Men ett supper Skrivbord
Ps Utgår att nån nödvändig presentation ej behövs

http://www.time.com/time/photogallery/0,29307,1622338_1363003,00.html

Jag är über nöjd med mitt mStand! Nacken oxå
Och snyggare får man leta efter..!

Ir ögat sitter 0,5cm från kanten som datorn "lutar" på, så det klarar sig!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-09 11:18

Nytt tangentbord.

Bevaka tråden