Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail.app - bifogade filer försvinner

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-02-18 14:19

Har en kund med ett väldigt knepigt problem. När dom på sin arbetsplats mailar försvinner bilagorna mellan vissa datorer.

När personen, som har en PB G4 med Mac OS X 10.2.8, skickar ett mail med mail.app till sin kollega så dyker inte den bifogade filen upp. Mottagaren använder Outlook Expres 4 i OS9.2.2.

Har provat att skicka från Entourage i Classic på samma dator och då dyker bilagan upp hos mottagaren. Båda datorerna kan skicka och ta emot bilagor från andra personer utifrån.

Har även testat att skicka från en annan dator arbetsplatsen med Mac OS X 10.3 och mail.app men utan bättre resultat.

Det känns som att det är mail.app som spökar, men vad gör man åt det?

Samma problem

Jag har samma problem med en kund.
Skickar vi från Mail OsX på en dator till PC Outlook så försvinner bilagorna ibland men inte alltid.

Skulle vara mycket intressant med ett bra svar på detta problemet.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-29 23:05
Ursprungligen av Thejimmo:

Jag har samma problem med en kund.
Skickar vi från Mail OsX på en dator till PC Outlook så försvinner bilagorna ibland men inte alltid.

Skulle vara mycket intressant med ett bra svar på detta problemet.

Jag har samma problem. Mina bifogade filer som jag skickar med mail försvinner om jag skickar till en kompis som har Outlook. Ingen som har något bra svar?

Mvh JOHAN

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-08-30 00:42

Microsoft tolkar standarder lite annorlunda(tm) än resten på Internet. Därför så har Apple lagt till en liten kryssruta för bilagor som heter något i stil med "Send Windows Friendly Attachments" eller något i den stilen. Kryssa i den så (borde) ditt strul sluta.

Se till att det finns en bock i rutan Redigera - Bilagor - Skicka alltid Windows-kompatibla bilagor.

1
Bevaka tråden